[E39] zwariowały wycieraczki w E39

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
piotrek E39

[E39] zwariowały wycieraczki w E39

Post autor: piotrek E39 »

Witam mam problemn z wycieraczkami od pewnego czasu zmieniły tryb pracy tzn staneły pionowo i od tamtego momentu działają wszystkie prędkości spryskiwacze tylko że wycieraczki zaczynają swoją pracę na stojąco i kończą na stojąco (w pionie). pomocy może jakiś przekaźnik
Ostatnio zmieniony 2010-06-07, 13:26 przez piotrek E39, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

miałem podobny problem tylko ze u mnie walniete było ciegno, a po jego wymianie wlasnie zaczely sie dziać takie rzeczy i zrobilem tak:
Na wylaczonym silniku na sile przeciagnelem wycieraczki do punktu wyjsciowego czyli na dół i od tego mementu wszystko gra :bmw: sprobuj moze pomoze
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4164
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

sprobuj moze pomoze
Bo już raczej nie zaszkodzi :/
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
piotrek E39

Post autor: piotrek E39 »

no odważny ruch kolego zrobiłeś powiem szczerze. ale zrobię tak jak piszesz we wtorek za tydzień ma przyjechać koleś po moje BMW i głupio tak żeby stały w pionie a do mechanika już nie będę oddawał bo szkoda kaski. teraz zajmę się nową zabaweczką. wielkie dzięki za rade zaraz sprawdzę jak poszło. pozdrawiam

[ Dodano: 24 Listopad 2009, 20:21 ]
byłem w autku właśnie teraz i na włączonych wycieraczkach przytrzymałem je w pozycji prawidłowej i nic to samo. Włączyłem je na czasowe wycieranie i trzymałem dłuższą chwile w pozycji dolnej ok 20 sekund i nic jak puściłem wróciły do pionu niestety pomysł nie dopisał. jeszcze jakies metody??

[ Dodano: 24 Listopad 2009, 20:34 ]
byłem w autku właśnie teraz i na włączonych wycieraczkach przytrzymałem je w pozycji prawidłowej i nic to samo. Włączyłem je na czasowe wycieranie i trzymałem dłuższą chwile w pozycji dolnej ok 20 sekund i nic jak puściłem wróciły do pionu niestety pomysł nie dopisał. jeszcze jakies metody??
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

Ale pisalem zebys to zrobil na wylaczonym zapłonie :twisted: jesli nie bedzie dzialac to niestety nie wiem
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
piotrek E39

Post autor: piotrek E39 »

na wyłączonym zapłonie też je opuszczałem na dół ale potem jak włączyłem zapłon i wycieraczki to wróciły do pionu niestety i lipa
Awatar użytkownika
zdziaszek
Zaawansowany forumowicz
Posty: 355
Rejestracja: 2008-06-28, 22:09
Lokalizacja: SRB

Post autor: zdziaszek »

Nie wiem jak dokładnie jest to rozwiązane w bmw bo się nie przyglądałem. W innych autach w podszybiu wycieraczki są połączone cięgnem na końcu którego jest taki "przegłub" który łączy to duże cięgno z takim krótkim. Na drugim końcu krótkiego jest otwór z uzębieniem wewnętrznym które nasadza się na oś silniczka. Silniczek wycieraczek obraca się cały czas w jedną stronę (ciągle lub impulsowo w zależności od tego czy mamy włączone na czasową czy na ciągłą pracę) a dzięki cięgnom i temu przegłubowi wycieraczki idą raz w jedną raz w drugą stronę.

Moim zdaniem Twój problem tkwi w tym, że jakimś sposobem wycieraczki zostały nieruszone a silnik zrobił połowiczny obrót (byc może poluźniona nakrętka na ośce silniczka) Z takim problemem miałem kiedyś do czynienia w jakimś sceniku... Rozwiązanie problemu polega na tym, by tak jak wycieraczki są teraz w spoczynku (pionowo) odkręcić nakrętkę na ośce silniczka, zdjąć z niej małe cięglo i "obrócic je w rękach o 180' " tak, że wycieraczki zjadą sobie po szybie w dół. Potem starczy dobrze narazić to cięgiełko na ośke silniczka i dobrze przykręcić nakrętkę, bo jeśli była ona powodem takiego stanu rzeczy, to uzębienie na końcu ośki może być zjechane... Jeśli będziesz jeszcze zainteresowany, to w sobotę mogę sprawdzić jak wygląda to w e46 i ewentualnie jeszcze coś podpowiedzieć...
"...ciesz się tym co masz, nie wymagaj za wiele..."

PRFESJONALNY MONTAŻ ORAZ SERWIS INSTALACJI TV, TV-SAT :)
piotrek E39

Post autor: piotrek E39 »

sprawdze dobiorę się tam do slniczka i zobacze co i jak. napiszę jaki był powód warjacji. pozdro i dzięki
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

witam
temat wycieraczek dopadł i moja Bume.
Za pierwszym razem wycieraczki staneły w 1/3 ruchu - okazało się, że wyrobiła sie plastikowa tulejka na "lizaku" , kupiłem części i wymieniłem
teraz pojawił się problem, że wycieraczki działaja tylko na najszybszym biegu i to nie zawsze, na innych biegach wycieraczki nie reagują
sprawdziłem przekaźnik i nie wygląda na niesprawny, bezpieczniki dobre
gdzie jeszcze szukać ?
wyciagać silniczek ?

dzieki za pomoc i wskazówki

Cysio
...::: Cysio :::...
Awatar użytkownika
DREE
Zaawansowany forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 2009-03-17, 11:31
Lokalizacja: Pszów

Post autor: DREE »

Cysio nie chce cie martwic ale mialem podobny problem w marcu no i wymienilem odrazu silniczek i spoko do dzis...okazalo sie ze odplyw byl zatkany i woda zbierala sie w rejonie silniczka az go h... szczelil :mrgreen:
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

po długiej walce z fejsem udało sie zdiagnozować wycieraczki:
wischermotor rueckstellkontakt fehlerhaft
w wolnej chwili silnik na zewnątrz i czyszczenie

pocieszający jest fakt, że po skasowaniu błedu wycieraczki ruszyły z wielkim oporem i zrobiły aż 1 cm po szybie i moduł odłaczył je :P

oby udało się uratować silnik

dzisiaj jeszcze raz wyjalem przekaznik, poczysciłem styki i sprawdziłem pod wzgledem elektryczym i jest ok,
odpinałem tez modul z czujnikiem deszczu i nic to nie pomoglo
dziwne jest, ze na kostke do silnika wycieraczki dochodzi tylko na 1 pin az 9-10V !
na 2 pozostałych nie pojawia sie napiecie
dalej wycieraczki czasem dzialaja tylko na najszybszym biegu
inpa pokazuje teraz blad, ze wycieraczki nie sa w pukcie spoczynkowym

brak mi juz pomyslow gdzie szukac uszkodzenia
czy jest jeszcze jakis modul odpowiedzialny za wycieraczki poza tym od czyjnika i przekaznikiem ?
...::: Cysio :::...
technolo
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2011-06-21, 22:29
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: technolo »

troszkę ci może podpowiem chociaż nie do końca
może to zły przykład ale w oplu podczas pierwszego montażu zerowało się wycieraczki
czyli przykładało do styków napięcie (chyba do tych odpowiadających za czasówki) wykonywały pełen cykl lub pół w zależności jakim położeniu były, potem zakładało się ramię wycieraczek i wszystko grało

wracając do pracy tylko na najszybszym biegu - sprawdzasz na postoju czy w czasie jazdy?????? już w moim bidnym e36 z pozycji 2 jak zatrzymam auto np na światłach to automatycznie wycieraczki przełączają się na czasówki

napięcie na pinach pewnie w zależności od cyklu pracy czyli 1 czasówka 2 wolno 3 szybko

w sumie sam bym podjechał ci pomóc ale zbieram dupsko właśnie i uciekam na urlop
wróce w okolicy 13-stego to jak jeszcze będziesz miał problem to możemy podziałać

przy okazji może carsoft sobie poradzi?? (od wersji 6,5 w górę już nie da rady) bo trzeba mieć DONGLE cokolwiek producent ma na myśli
chyba że masz czas do 14:00 jutro (czwartek) to możesz podjechać to zobaczymy
Nie wa¿ne gdzie, wa¿ne ¿e bokiem :)
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

dzieki za chęć pomocy ale w tym tygodniu pracuje do 18.
w sobote jeszcze pogrzebie głebiej, wyjme modul komfortu, przekaznik, czujnik deszczu i pobawie sie samym silniczkiem
zobaczymy co sie okaze

wczoraj wyjąłem silnik, w środku syf totalny - wyczyściłem go, nasmarowałem ślimak, złożylem i na krótko zapierdziela jak wściekły
ustawiłem miejsce spoczynkowe wpiołem do mechanizmu i dupa - dalej nic.
w INPI-e bład już inny - ciężko z niemieckiego ale cos krzyczy ze nie jest zakodowane
Ostatnio zmieniony 2011-07-31, 07:15 przez Cysio, łącznie zmieniany 1 raz.
...::: Cysio :::...
technolo
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2011-06-21, 22:29
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: technolo »

w razie jakby co to wracam za 2 tygodnie to możemy pogrzebać jak tego nie opanujesz
pozdro
przy okazji to raczej moduł komfortu chyba nie ma nic wspólnego z wycieraczkami jednak mogę się mylić ale raczej mam rację ;)
Nie wa¿ne gdzie, wa¿ne ¿e bokiem :)
Awatar użytkownika
Cysio
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-07-18, 20:40
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Cysio »

2 keine adaptation an scheibe moeglich
taki oto błąd teraz sie pojawił

dosc kiepski jest mój niemiecki, ale fora zagraniczne mowią, żeby odłączyć aku na 10 minut, po podłączeniu pozamykać drzwi i klapy na 2 minuty a pozniej 15 minutowa przejażdzka

Problem rozwiązany !!!
po resecie kompa wszystko wróciło do normy.
dodatkowo okazało się, że przekaźnik za każdym razem nie łączy - za poradą kolegi z forum nadlutowałem kulkę cyny i przekaźnik działa jak nowy !!!

tak troche poza tematem - dzwoniłem do BMW Tarnowski z pytaniem ile przekaźnik (72 pln) i i czy pożyczyli by na moment, żeby sprawdzić czy to on nawala - odpowiedż była prosta - diagnoza 180 pln
az mi się nogi ugięły
...::: Cysio :::...
ODPOWIEDZ