Instalacja lpg

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

Didik pisze:ale niech mi nikt nie mówi że auto z Gazem jest tak samo mocne jak na benzynie
Jak chcesz to mogę Cię zaprowadzić do osoby która miała auto mocniejsze na gazie niż na BP :)

Dużo osób go zna... Chodzi mi o korone i jego byłe uturbione m50 ;)
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Tomek pisze:Jak chcesz to mogę Cię zaprowadzić do osoby która miała auto mocniejsze na gazie niż na BP
takich ososb jest sporo...czesc z nich nigdy sie o tym nie dowie bo nie odwiedza hamowni
...tak znowu sie czepiam...
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

dobra dobra Panowie, nie rozpędzajcie się aż tak... Bo jest również i BMW M-power na LPG, ale to tylko jak wiadomo "żeby było, że się da". W to też uwierzę, ale jesteśmy w sferze zwykłych użytkowników, którzy rzadko bulą 6tys za instalację gazową.
Gdyby tak pięknie i ładnie było to zaczęto by to powszechnie stosować na rajdach wyścigach itd.
Więc znowu nie róbmy z LPG nitro, zresztą temat wykracza już poza granice które autora interesują :)
Schodzimy na ziemię :P

Są jeszcze systemy smarowania gniazd zaworowych, ale.. to już wysoka półka...
Toyota avensis np. nienawidzi gazu VVt-i, przykład:
płytki zaworowe po 90tys są do wymiany, przy jeździe na benzynie, mają jeszcze duży zapas.
Awatar użytkownika
Moloch
Maniak forumowy
Posty: 2064
Rejestracja: 2011-05-16, 21:54
Lokalizacja: Godów

Post autor: Moloch »

Pazura nie przegadasz im to niema sensu, gaz to jest podtlenek LPG podkręcający auto o parenaście albo nawet paredziesąt koni, jak i zwiększający żywotność silnika, a dlaczego nie stosują tego w sportowych samochodach skoro to takie świetne rozwiązanie? Hmm na to pytnie widocznie trzeba już liczyć odpowiedzi od dziadka mroza
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

ludzie bez gazu ...jeden smigajacy na rope do kombajnow drugi IS-ka bez gazu.....wypowiadaja sie dajac rady ludzia ktorzy na gazie smigaja 10 lat
...tak znowu sie czepiam...
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Haha odezwał się, stary myślisz że ja mam jedno auto w domu? :P To jesteś w błędzie i moja ropka wyobraź sobie od kombajnu nie jest :)
Możemy się ustawić twoją dwu litrówką z moją :) zobaczysz co ropa kombajnowa robi :) Przełączysz sobie nawet na PB i zobaczymy w jakiej kondycji jest twój motorek, albo nawet dam Ci wjechać na hamownie u nas :) zmierzysz na PB i LPG, bo mi żyć nie dasz, aa i jak pomiary się będą różnic dajesz stówe za pomiar, jak nie to masz za free hamowanie, zgoda?
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

ja juz mam sprawdzane autko na gazie i dobrze wiem ze mam spadek mocy - na wyscigu z mario bylo to widac - nawet mam to na filmiku ;] ( zreszta po tej instalacji cudow nie oczekiwalem ) tylko darujcie sobie gadanie ze nam sie nie przegada......sa auta ktore na gazie zyskuja i sa takie ktore traca....gaz niszczy silnik ...pewnie tak....moje poprzednie auto zrobilo 160 000 na gazie i jakos jezdzilo dalej bez zadnego wysypu.....takze gaz niszczy silnik tak samo jak syfiasty disel polozy kazdy nowoczesny wtryskiwacz w ropniaku plus pompe glowna/progowa....wszyscy sie wypowiadaja jaki to gaz zly itd ale ja nikomu nie tluke ze diesel do dupy wszyscy na paliwo bo wtryskiwacze piezo i turbiny leca na szajskim oleju....chcecie diesla to jezdzijcie dieslem.....ja mam PB plus gaz i tak mi wygodniej...nawracanie kogos pisaniem ze:
Moloch pisze:Pazura nie przegadasz im to niema sensu, gaz to jest podtlenek LPG podkręcający auto o parenaście albo nawet paredziesąt koni, jak i zwiększający żywotność silnika, a dlaczego nie stosują tego w sportowych samochodach skoro to takie świetne rozwiązanie?
do niczego nie prowadzi....

jeszcze kiedys nikt nie myslal o dieslach w wyscigach LM24 czy innych sportach a teraz jakos sie da...kto wie moze za pare lat ktos wpadnie na silnik zasilany LPG plus PB wlasnie w LM24 dla zwiekszenia zasiegu i powiekszenia czasu miedzy tankowaniami ( jest go glowny powod zakladania gazu w dojszlandzie - wydluzenie zasiegu samochodu )...czy sie to komus podoba czy nie wszyscy staramy sie jezdzic taniej....teraz do BMW M5 wsadza sie hybryde i kazdy mowi ze jest postep....nikt nie marudzi ze jezdzi na mixerze do kawy czy odkurzaczu tylko cieszy sie ze jest taniej...takze ja smigam na zapalniczkach i jest gitara
...tak znowu sie czepiam...
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

heh jak już się tak czepiłeś diesla, to powiem Ci jedno, BMW wyprodukowało silnik pod ROPę i w pełni jest do niego przystosowany. Już nie zabieram więcej zdania w LPG bo to temat rzeka i tak jak piszesz, ze każdy jeździ by było taniej i broń Boże, żebym ja kogoś wyśmiewał, że śmiga na gazie...
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

BeleX pisze:
Tomek pisze:Jak chcesz to mogę Cię zaprowadzić do osoby która miała auto mocniejsze na gazie niż na BP
takich ososb jest sporo...czesc z nich nigdy sie o tym nie dowie bo nie odwiedza hamowni

z tym sie zgodze...
Dobry znajomy ma Mazde RX8 wyłozyj za gaz ponad 7tys. ale moc mu wzrosła o 30 koni ;] potwierdzone na Hamowni ;)
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
pr0sty
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2007-08-18, 21:51
Lokalizacja: SO

Post autor: pr0sty »

A ja powiem Wam tak - jakbym miał pieniądze na nowe auto to pewnie byłoby to diesel ale skoro nie stać mnie na kupno nówki czy 2-3 latka w ropniaku to nie pakuję się już więcej w takie rzeczy bo miałem passata b5 1.9tdi 12 latka. Mam teraz e39 w gazie i koszty na paliwo są takie same jednak przewaga po stronie e39 z lpg ze względu na niezawodność silnika, brak wymian rozrządów itd... Obecnie benzynowce idą do przodu i z małych pojemności wyciskają całkiem dobre osiągi i niskie spalanie - okaże się w przyszłości jak sprawdzą się nowe jednostki silników, najnowsze konstrukcje diesli są dość awaryjne, a jeszcze bardziej kosztowne w naprawach.
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

najnowsze benzyny tez beda coraz drozsze w eskploatacji... duzo mocy z malego motoru ale tylko dzieki doladowaniu czasem nawet podwojnemu albo kompresor jest wsadzony... naprawde bez awaryjna benzyna to ta wolnossaca... A diesel masz coraz bardziej awaryjne bo masz coraz wiecej gowien od ekologi... i nigdy nie bedzie idealnego srodka ze najlepsza jest ON,PB czy PB + LPG
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Ja byłbym większym entuzjastą CNG :)
Panowie jak piszecie o większych mocach na LPG.. Oczywiście, że się da :) wyregulować można wszystko jak się chce, ale liczy się również, żeby samochód pokonał długi dystans, tzn był żywotny, a w przypadkach o których piszecie jest to wątpliwe
Powinniśmy rozwinąć temat jakim jest sprężony gaz ziemny :D ps. mniej szkodzi silnikowi!
Minusy? Nieco cięższe butle zajmujące więcej miejsca, lecz xczęsto montowane w podwoziu, lub w miejscu kołoa zapasowego, lecz... wsyatją bardziej na bagażnik. Mała sieć do tankowania, w przypadku diesla trzeba poczarować z ukąłdem zapłonowym, choć lepszym wyjściem według mnie jest połączenie wtrysku małej illości ropy i CNG. No i instalacja jest troszkę droga, ale za to atest butli to 20 lat :) zresztą liczy się koszt... gaz ziemny chyba niecale 2zl kosztuje.

[ Dodano: 25 Listopad 2011, 02:40 ]
chciałbym dodac, że Zbysiu z Szerokiej (starzy klubowicze napewno go znaja) kupił e60 530d powiedzial, że jeden silnik moze poświęcić, wiec jesli bede cos wiecej wiedział odp. wam co do cng :)
sosek20
Małopiszący
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-20, 11:30
Lokalizacja: SPS

Post autor: sosek20 »

A wracając do tematu ja mam stag 300 plus i wtryski vtech-a w M52B28tu i śmiga, wystarczy znaleźć dobrego gazownika to nawet tak ogarnie że bebechów z gazu nie będzie widać pod maską, tylko koszt takiej instalacji to ok 3700 zł choć moja ma już 2 lata to pewnie ten zestaw jest dużo tańszy.
Przy obecnej cenie lpg za 330 zł 940 km trasa szybka jazda. A czy silnik da rade na razie zrobił niecałe 60 tyś i działa chodź przegrzałem go ze 2 razy.
Awatar użytkownika
Rider_85
Zaawansowany forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2009-09-30, 19:38
Lokalizacja: ~BB

Post autor: Rider_85 »

sosek20 pisze:A wracając do tematu ja mam stag 300 plus i wtryski vtech-a w M52B28tu i śmiga, wystarczy znaleźć dobrego gazownika to nawet tak ogarnie że bebechów z gazu nie będzie widać pod maską, tylko koszt takiej instalacji to ok 3700 zł choć moja ma już 2 lata to pewnie ten zestaw jest dużo tańszy.
Przy obecnej cenie lpg za 330 zł 940 km trasa szybka jazda. A czy silnik da rade na razie zrobił niecałe 60 tyś i działa chodź przegrzałem go ze 2 razy.
Ja mam dobre zdanie o Landi Renzo Omegas. Byle znaleźć dobrego gazownika, który to założy i wyreguluje.
Właśnie stoję przed dylematem założenia lpg do 328 i w grę wchodzi:
- Stag 300 ISA2, wtryski Hana, reduktor - ??? - 3500zł (?),
- Landi Renzo Omegas - 4000-4500zł (?).

Co do mocy LPG vs. PB95 - gaz można ustawić tak, że straty mocy nie będzie wcale lub będzie to 1-3KM. Poprawnie zestrojona instalacja ma bardzo mały wpływ na zużycie silnika. Mając LPG trzeba unikać długotrwałej jazdy z maksymalna prędkością (np. trasa 200KM na pełnym bucie - reduktor może zamarznąć i dodatkowo lpg ma wyższą temperaturę spalania) i lepiej nie jeździć po torze na lpg (to samo j/w).
Poza tym normalna jazda nawet pod odcinkę przy wyprzedzaniu, czy chwilowych wyścigach nie powinna wpłynąć na silnik. Najważniejsza jest regulacja, która nie może zostać zrobiona na "ubogo".

Na lpg-forum, można znaleźć kumatych gaziarzy z różnych okolic.
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

na bogato też nie bo wypala katalizator i sondę lambda...

Tak jak ktoś powiedział... wszystko kwestia dobrego ustawienia a nie tylko wg. instrukcji jak robi 80% gazowników.

Dobrze jak firma która zakłada gaz ma odrazu hamownię, robi pomiar temperatury spalin oraz bada jej skład. Regulacja może wtedy być bardzo precyzyjna...
Potem to już kwestia eksploatacji, czyli wymiana filtrów na czas bo pierwotne założenia i ustawienie gazu już jest nie adekwatne do stanu rzeczy.

Pozatym gaz ma jeszcze jedna zalete... nie rozpuszcza oleju na ściankach komory bo właśnie jest suchy, w przeciwieństwie do benzyny.

Z gazem jest podobnie do PB... nad wymyśleniem zasilania PB do silnika myślą setki wykwalifikowanych inżynierów. Badania są prowadzone przez długi czas aż do osiągnięcia efektów.
Kto tak zrobi przy zakładaniu LPG, które ma inne właściwości? Tylko w fabryce.
Jak lpg ma nie niszczyć silnika skoro jest robione czasem na czuja lub według schematów?
Jeśli na pb ustawimy uboga mieszanka to dzieje się przecież nic innego... też wzrasta temperatura... i odwrotnie.

Użycie odpowiedniego osprzętu i DOBRA jego regulacja oraz eksploatacja (nie 'katowanie' na LPG, wymiana wszystkiego na czas), pozwoli zbliżyć żywotność silnika do tej którą przewidzieli do PB inżynierowie.
ODPOWIEDZ