[E36] problem z obrotami - falują, wieszają się

Czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
Gorsky

[E36] problem z obrotami - faluja, wieszaja sie

Post autor: Gorsky »

Mam problem z obrotami w E36 316i. Po odpaleniu auta obroty przez kilka sekund faluja pomiedzy 300-1000 obrotow, po kilku sekundach normuja sie na wlasciwym poziomie (zarowno jak cieply oraz zimny jest silnik). Natomiast w czasie jazdy i wrzuceniu na luz, lub po przegazowce obroty wieszaja sie na chwile na poziomie ok.1100-1200 obrotow, a nastepnie powoli spadaja do wlasciwego poziomu. Co moze byc przyczyna tej sytuacji??
Z gory dzieki za wszystkie rady i wskazowki :)
Awatar użytkownika
Damiano
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2007-04-02, 21:20
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: Damiano »

a masz gaz :?: :?: :?:
Gorsky

Post autor: Gorsky »

nie mam gazu :D tylko benzyna :)
zawias

Post autor: zawias »

a masz w niej sonde ? brat mial 1.6 to niemial , nie wiem ja bym sprawdzil od kabli wysokiego napiecia ...
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

sprawdz silnik krokowy(wyczyscic)ewentualnie gdzies bierze lewe powietrze to podstawy pozniej szukac dalej :)
Awatar użytkownika
Damiano
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2007-04-02, 21:20
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: Damiano »

ja bym tez stawial na silniczek, przeczysc go w benzynie ekstrakcyjnej :lol:
Anonymous

Post autor: Anonymous »

stawiam na silniczek krokowy zacznij od silniczka zaltw sobie inny zmien i obadasz czy jest to samo
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Post autor: franz3xxi »

a ja Wam powiem ze w tym silniku niema silniczka krokowego:P wiec go raczej nie wyczysci :P ewentualnie moze sie pobawic z elektrozaworem wolnych obrotow :P

ale tez szukal bym problemu w lewym powietrzu albo zanieczyszczonym elektrozaworze, ew sprobuj przepustnice wymyc :D

to na tyle :D
Obrazek
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

franz jak dziala elektrozawor? albo otwiera albo zamyka czy reguluje plynnie?
Gorsky

Post autor: Gorsky »

a moze mi ktos napisac, w ktorym miejscu znajduje sie ten elektrozawor wolnych obrotow?? Wydaje mi sie, ze lewego powietrza nie lapie, bo jakis czas temu wymienilem ta gume przeplywomierza, bo mialem dziurawa. Moze jeszcze gdzies indziej lapac lewe powietrze??
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

jasne ze moze w kazdym miejscu miedzy przeplywka a kolektorem ssacym a krokowy powinien byc pod kolektorem ssacym jest to taki zawor co przepuszcza powietrze z przed przepustnicy za nia odpowiednio regulujac dawke tego powietrza
Clasic

Post autor: Clasic »

Witam...

W moim przypadku bylo podobnie,najpierw stracily sie wolne obroty i spadek mocy,w koncu praktycznie niemozna bylo ruszyc z miejsca samochodem bo gasl i nie chcial sie wkrecac na obroty.
Skonczylo sie wymiana kopolki rozdzielacza zaplonu, kabli w.nap. , swiec.
Auto teraz pali na dotyk i od razu ustala wolne obroty,wreszcie silnik pracuje miarowo nawet jak jest zimny,odczuwalny moment obrotowy.
ODPOWIEDZ