[E34] M5 by Venom

Tutaj przedstawiamy galerie byłych autek użytkowników forum BTS
Awatar użytkownika
Venom
Zaawansowany forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Venom »

Krzys pisze:a jakie tam masz opony wogole teraz?
Te ze zdjec to 225/40ZR18 i 275/35ZR18 :)
docelowo na tyle bedzie wymiar 255 ale poki co jest 275 aby dokonac pewnych pomiarow - po zalozeniu zawieszenia :)
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

to na tyle musialo by chyba byc 275/30/18 ;)
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
Venom
Zaawansowany forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Venom »

Krzys pisze:to na tyle musialo by chyba byc 275/30/18 ;)
Pewnie tak ale nie szukalem nawet takich opon. Poki co jest tak jak jest - ale tak jak mowie docelowo bedze 255 na tyle.

[ Dodano: 20 Marzec 2009, 18:24 ]
Update 20.03.2009

Wczoraj Mka zostala wybudzona z zimowego snu... A tak sobie jakis czas spala pod kolderka sniegu...

[162]Obrazek[163]Obrazek

Sprawa sprzegla skonczyla sie tak ze kupilem nowa tarcze i docisk [podziekowania dla kolegi Allcar :) .
Wczoraj tez mialem okazje pojezdzic troche na nowym setupie zawieszenia i powiem ze jestem pod wrazeniem powerflexow i stabilizatorow. Roznica jest bardzo dobrze wyczuwalna i w mojej opinii podnosi to nawet komfort podrozowania. Auto jest bardzie zwarte i pewne. W zakretach prowadzi sie duzo lepiej.

Powoli przychodzi czas na dalsze dzialania z Mka, ktore mam nadzieje niebawem rozpoczac :)

Pozdrawiam

Acha :) wymienilem jeszcze lozysko pilotujace walek sprzeglowy, elastyczny przewod hydrauliczny silownika sprzegla oraz czujnik cisnienia plynu. Dorzucam 3 fotki z prac nad sprzeglem

[164]Obrazek[165]Obrazek[166]Obrazek


[ Dodano: 10 Kwiecień 2009, 16:19 ]
Update 10.04.2009

Znow moge cos dodac :) Po wymianie sprzegla przejechalem juz niecaly 1000km i poki co sprawuje sie super :) (chcialem napisac jak nowe ale ono przeciez jest nowe) :) heh :)

Poza tym zrobilem pewne doswiadczenie. Udalem sie na hamownie pomierzyc moja niunie... Chcialem sie dowiedziec ile koni tam jeszcze biega pod maska. Pomysl byl prosty. Sprawdzic moc auta ale w 2 niezaleznych miejscach. W tym celu wybralem 2 obiekty na slasku.
1. EKO-CAR Jastrzębie-Zdrój ul. Przemysłowa 21 - Hamownia LPS 3000 (jednoosiowa - chyba bezwladnosciowa, ale pewny nie jestem),
2. Rocar Czerwionka-Leszczyny ul. Furgoła 155 - Hamownia LPS 3000 (dwuosiowa - obciazeniowa)

Wyniki byly dosyc zaskakujace :) Nie spodziewalem sie az takich roznic w pomiarze mocy. Autko mierzone bylo w odstapie kilku dni - na tych samych kolach i w tym samym setupie :P
Oto wyniki:

Trzy pomiary wykonane na hamownii nr 1 :)

[167]Obrazek

Dwa pomiary wykonane na hamownii nr 2 :)

[168]Obrazek[169]Obrazek

A teraz mala dyskusja. Hah. Pomiar pierwszy byl wykonywany metoda wybiegu bez obciazenia (silnik bardzo swobodnie osiagnel obroty maksymalne). Pomiar drugi natomiast, przeprowadzony zostal pod obciazeniem z powolnym narostem predkosci obrotowej silnika. Po osiagnieciu przez silnik maksymalnych obrotow w obu przypadkach przeprowadzony byl tzw. pomiar strat. I teraz popatrzcie sobie na wartosci strat na obu wykresach. Czy jest mozliwe aby straty w ukladzie napedowym (bo chybe te sa na wykresie z hamownii 2) siegaly tak gigantycznych wartosci? 60kW? Cos mi tu nie gra :)... Pozostawiam te kwestie do wolnej dyskusji... 60kW to bardzo, ale to bardzo duzo ciepla. Czy az tyle jest tracone w ukladzie napedowym? Z tego co pamietam to sprawnosci zazebien (mechanizmu roznicowego) jest na poziomie minimum 95% - zaznaczam ze szpera nie dziala. Ida c ta droga wsadzajac do mojej niuni silnik 60kW to auto nawet by nie ruszylo :) heh.

Wartosci zmierzone w obu przypadkach zostaly skorygowane wzgledem temperatury i cisnienia otoczenia zgodnie z norma DIN 70020 (ktora ma nieco inny wzor korygujący niz dla przykladu norma Sć).

Wg mnie szkopul tkwi w pomiarze strat ukladu napedowego.
Ponizej wykres porownawczy ktory zrobilem wlasnorecznie aby lepiej zobrazować problem. Dodatkowo nanioslem krzywa homologacyjna BMW Motorsport.

[170]Obrazek

1. M_target - homologacyjna krzywa mocy silniki S38B38 podawana w materialach BMW Motorsport.
2. M_jastrzebie - krzywa mocy zmierzona na hamownii w Jastrzebiu
3. M_Czerwionka - krzywa mocy zmierzona na hamownii w Czerwionce Leszczynach

Porownujac moc na kolach widac jednak ze na kolach moc we wszystkich przypadkach jest bardzo zblizona. Jak to mozliwe ze jedna hamownia mierzy sraty na zupelnie innym poziomie? Oczywiscie z wykresow wyraznie widac ze straty te sa traktowane tak samo czyli wg rowniania = Psilnika = Pkol + Pstrat. Wiadomo ze im wieksze straty tym wieksza moc na silniku przy tej samej mocy na kolach... Co o tym myslicie ?

Podczas pomiaru na hamownii obciazeniowej samochod byl mocno przypiety co powodowalo zwiekszenie oporu toczenia kol. Ponadto przy odbiorze mocy od kol do rolek nastepowalo dosyc znaczne nagrzewanie opon - a wiec jakas energia byla tracona. Na hamownii pierwszej nie bylo tego efektu. Zjawisko to rzutowalo bezposrednio na czas swobodnego hamowania pojazdu (na obciazeniowej auto zhamowalo sie duzo szybciej), a wiec na pierwszy rzut oka wyglada ze oba pomiary byly wiarygodne.

Wiadomo sprawa jest ze pomiar mocy silnika na hamowniach podwoziowych nalezy do grupy pomiarow posrednich, a wiec obarczonych jakims tam bledem, ale zeby az takie byly rozbieznosci?

Moze jeszcze uda sie odwiedzic kolejna hamownie w okolicy. Zobaczymy.

Ponadto po zimie wypralem sobie dywaniki - metoda domowa :) Widac ze nie sa juz nowe :)

Zdjecia przed

[171]Obrazek[172]Obrazek[173]Obrazek[174]Obrazek

Zdjecia po :)

[175]Obrazek[176]Obrazek[177]Obrazek[178]Obrazek

Ponadto w zeszlym roku po renowacji felg M System II brakowalo mi oryginalnych naklejek. Zdobylem je w koncu i nakleilem jak nalezy :) Przy okazji odwiezylem sobie polerowane ranty - troche roboty z tym bylo ale z efektu jestem zadowolony.

[179]Obrazek[180]Obrazek[181]Obrazek[182]Obrazek[183]Obrazek

Autko jeszcze w zimowym setupie :)

[184]Obrazek[185]Obrazek[186]Obrazek

I dalej fotki z zakladania M System II.

[187]Obrazek[188]Obrazek[189]Obrazek[190]Obrazek[191]Obrazek

[192]Obrazek[193]Obrazek[194]Obrazek[195]Obrazek[196]Obrazek

Jak widac na zdjeciach po zimie przestal mi funkcjonowac SLS - :| na szczescie niebawem zniknie z mojego auta :)

Pozdrawiam Was i Wesolych Swiat zycze :)


[ Dodano: 13 Kwiecień 2009, 12:35 ]
Update 13.04.2009

KIlka fotek z wczoraj. Wyprawa na spocik ///M do Czech.

Przygotowania :)

[197]Obrazek[198]Obrazek[199]Obrazek[200]Obrazek[201]Obrazek

[202]Obrazek[203]Obrazek[204]Obrazek[205]Obrazek[206]Obrazek

[207]Obrazek[208]Obrazek[209]Obrazek[210]Obrazek[211]Obrazek

[212]Obrazek[213]Obrazek

A tu juz na Spocie :)

[214]Obrazek[215]Obrazek[216]Obrazek[217]Obrazek[218]Obrazek

[219]Obrazek[220]Obrazek[221]Obrazek[222]Obrazek[223]Obrazek

[224]Obrazek[225]Obrazek[226]Obrazek[227]Obrazek[228]Obrazek

[229]Obrazek[230]Obrazek[231]Obrazek[232]Obrazek[233]Obrazek

[234]Obrazek[235]Obrazek[236]Obrazek[237]Obrazek[238]Obrazek

[239]Obrazek
[ Dodano: 23 Maj 2009, 22:54 ]
Update 23.05.2009

Mka stoi w garazu i czeka az Pan powroci z wygnania. Tymczasem wrzucam zalegly (04.04.2009) filmik z pomiarow mocy.

http://www.youtube.com/watch?v=ffqP3ZI-CoE

[ Dodano: 27 Marzec 2010, 17:03 ]
Update 27.03.2010
Z tego co widze dawno nic nie udpdatowalem, chyba glownie z powodu ze zajmowalem sie czarna :). Niebieska Mka spedzila zime w garazu pod kolderka i wlasnie dzis zabralem ja na pierwszy w tym roku spacer. Sprawowala sie dosyc dobrze, kilka razy postawila boka za co jej niezmiernie dziekuje :).

Dorzucam teraz kilka fotek jeszcze z zeszlego roku na felgach M system II 8 i 9 cali ktore jakis czas temu kupilem w okazyjnej cenie.

[240]Obrazek[241]Obrazek[242]Obrazek[243]Obrazek

[244]Obrazek

Felgi te zalozylem tymczasowo i na zdjeciach jest na nich jeszcze jakas tasma pochodzaca z tranportu. Mowie tymczasowo bo oryginalne M System II maja polerowany rant i szkoda mi ich troche, kiedy Mka stoi w garazu. Obecnie leza ladnie zapakowane i czekaja na nowe oponki. Te oponki co mialem na nich juz odmowily wspolpracy, auto zachowywalo sie na nich bardzo dziwnie i nadaja sie one juz chyba tylko na jakies pojezdzawki, dlatego zalozylem je na te czarne felgi. Z racji tego ze aktualnie posiadam tylko jeden set dobrych opon przelozylem je do niebieskiej i ruszylem w droge. Spacer byl nie za dlugi ale owocny. Oczywiscie nie moglo zabraknac myjni i odkurzenia lakieru. Oto kilka fotek ze spaceru:

[245]Obrazek[246]Obrazek[247]Obrazek[248]Obrazek

[249]Obrazek[250]Obrazek[251]Obrazek[252]Obrazek

[253]Obrazek[254]Obrazek[255]Obrazek[256]Obrazek

[257]Obrazek[258]Obrazek[259]Obrazek

Pozdrawiam odwiedzajacych :)

[ Dodano: 11 Kwiecień 2010, 17:22 ]
Update 11.04.2010
Jakis tydzien temu Mka dostala nowy olej Valvoline VR1 Racing 10W60, filterek oleju oraz komplet swiec zaplonowych BOSCH Y6DC. Wymiana przebiegla pomyslnie. Wiekszych zmian po wymianie swiec nie odczulem. Dodatkowo zamontowalem 2 nowe wieszaki wydechu bo stare sie urwaly.

[260]Obrazek[261]Obrazek

Dzis pogoda nie byla zbyt laskawa ale mimo to wyciagnalem Mke na spota M Powera. Przynajmniej postala sobie w milym towarzystwie, konie to przeciez zwierze stadne :). Najbardziej sie ciesze ze miala obok siostre M5 E34 w touringu :) haha . Z uwagi na deszcz spot przeniosl sie na podziemny parking, co z kolei zaowocowalo zdjeciami gorszej jakosci. Milo bylo sie przejechac i oczywiscie pogadac na spocie.

Kilka fotek z punktu zbornego :
[262]Obrazek[263]Obrazek[264]Obrazek

i ze spota:
[265]Obrazek[266]Obrazek[267]Obrazek[268]Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Łatysz
Maniak forumowy
Posty: 1169
Rejestracja: 2009-08-18, 13:19
Lokalizacja: Rybnik/Popielów
Kontakt:

Post autor: Łatysz »

To może odkurzymy jeszcze ten Temat Venom'a ;p co tutaj słychać ;p
Mycie, Pranie samochodów, Nabijanie Klimatyzacji, Wymiana Opon//Wyważanie, usuwanie wgnieceń bez malowania itp. Pomoc Drogowa
Awatar użytkownika
Venom
Zaawansowany forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Venom »

Tutaj cisza. Auto głownie się garażuje. Mało km nim zrobiłem w tym roku. Na wiosnę planuję coś z nim ruszyć do przodu.
Awatar użytkownika
Venom
Zaawansowany forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Venom »

Update 14.01.2012

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad sprzedażą mojej Avuski i teraz już wiem, decyzja zapadła. Auto jest na sprzedaż.

Mam nadzieję, że admin forum pozwoli mi tutaj zrobić takie niby ogłoszenie i nie skasuje mojego posta - nawet jeśli to godzi w regulamin forum.

Ale do rzeczy o aucie!

Obecny stan jest daleki od ideału (w moim mniemianiu, ale każdy może na to spojrzeć swoim okiem). Klika rzeczy jest do zrobienia:
- jest kilka ognisk korozji + poprawek lakierniczych, zatyczka na hak holowniczy w tylnym zderzaku jest kupiona - czeka na pomalowanie i zalożenie. Ogólny stan lakierniczy nadaje się do odświeżenia.
- lekka nieszczelność wydechu, pojawiła się niedawno.
- trzeba popatrzeć na tylne nivo i ewentualnie doregulować lub coś wymienić bo jest komunikat na kompie że nie działa, poza tym tył siedzi za nisko.
- do wymiany na pewno przedni wahacz wzdłużny - stuka na poprzecznych nierównościach.
- wnętrze nadaje się do renowacji skóry.

Ogólnie auto jest bardzo fajne, ale trzeba mu jeszcze trochę czasu poświecić, którego ja nie mam. Brak czasu nie jest powodem sprzedaży, po prostu mam inne plany. Cena będzie oczywiście adekwatna do obecnego stanu samochodu. Wszystko co było zrobione jest opisane w tym wątku, a potencjalnego zainteresowanego gorąco zachęcam do poczytania całości. Wielkim plusem jest to, że auto jest w 99,9% oryginalne. Praktycznie nic mu nie brakuje.

Dodatkowe, ważne info:
- na pewno jeszcze wyciągne z auta sportowe stabilizatory, więc do sprzedaży jest na seryjnych.
- dokładam 2 używane tylne amortyzatory wraz z gruszkami od nivo oraz 2 tuleje powerflexa do mocowania tylnej belki (nie zdążylem załozyć).
- auto na sprzedaż na oryginalnych felacg M System II z polerowanym rantem i dobrymi, letnimi oponami.
- termin transakcji jaki mnie interesuje to okolice marca, więc jak ktoś nie ma kasy to może jeszcze dozbierać. Oczywiście im wcześniej tym lepiej.
- taki sam post pojawił się na kilku forach - tam gdzie mam swój wątek, więc proszę się nie zdziwić jeśli ktoś zrobi rezerwacje czy tym podobne.
- jeżeli nikt nie kupi auta w takim stanie to na wiosnę naprawie wszystkie usterki i będę chciał sprzedać odpowiednio drożej.

Obecnego stanu auta nie ukrywam, auto jest pewne, a jego stan jasny dla przyszłego kupującego. Jak widać w wątku, motor trzyma seryjną moc, auto ma praktycznie nowe sprzegło i wiele innych rzeczy. Poza tym, jak widzicie, póki co nie ogłaszam się na allegro, bo zależy mi aby auto trafiło w dobre ręce. Chciałbym by kupił ją ktoś, kto będzie się z nią obchodził z należytym szacunkiem, najlepiej pasjonata M5 E34. Przeszłemu właścicielowi oferuję wsparcie i pomoc techniczną w tematach związanych z M5 E34, w zamiar oczekuję kontaktu i informacji na temat dalszej historii auta.

Obecnie auto spi w garazu przykryte kolderka, nie ma nawet przeglądu bo tej zimy ani razu nie wyjechało. Ostani raz byłem ją wietrzyć jakieś 3 miesiące temu.

Tutaj można pobrać plik z historią wydatków http://m5e34.pl/n/m5_niebieska.xls

Jest to jedna z ostatnich sztuk przed ostatnim liftem M5 E34. Zamieszczam rozkodowany VIN:

Vehicle information
VIN long WBSHC91020GD64209
Type code HC91
Type M5 (EUR)
Dev. series E34 ()
Line 5
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine S38
Cubical capacity 3.80
Power 255
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour AVUSBLAU METALLIC (276)
Upholstery SILBERGRAU HELL VOLLEDER (0417)
Prod. date 1994-01-19

Order options
No. Description
216 SERVOTRONIC
243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
302 ALARM SYSTEM
339 SATIN CHROME
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)
530 AIR CONDITIONING
540 CRUISE CONTROL
661 BMW BAV. CASS. III
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
710 M LEATHER STEERING WHEEL
781 LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse
782 NUERBURGRING-FAHRWERKSPAKET
784 ćRODYNAMIKSPIEGEL
900 APPR. VEH.IMMOBILIZAT. ACC. TO AZT/TUEV

a tutaj opis http://m5e34.pl/94_venom.html

Cena w okolicy 23-22 tyś zł do negocjacji.
Poważnie zainteresowanych zapraszam do wpisywania się tutaj, jeśli admin oczywiście pozwoli :)

Pozdrawiam pasjonatów marki :)
Awatar użytkownika
Venom
Zaawansowany forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Venom »

Ponieważ zaczyna mi się spieszyć ze sprzedażą to wystawiłem ogłoszenie.
http://otomoto.pl/bmw-m5-e34-C23052077.html
Awatar użytkownika
Venom
Zaawansowany forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Venom »

Update 23.03.2012

W ubiegły weekend, z okazji dobrej pogody, Mka była na dosyć długim spacerze. Wietrzenie przegiebło pomyślnie i dało sporo przyjemności. Kilka fotek.


[269]Obrazek[270]Obrazek[271]Obrazek[272]Obrazek

[273]Obrazek[274]Obrazek[275]Obrazek[276]Obrazek

[277]Obrazek[278]Obrazek[279]Obrazek[280]Obrazek


[281]Obrazek[282]Obrazek[283]Obrazek[284]Obrazek

[285]Obrazek[286]Obrazek[287]Obrazek[288]Obrazek

[289]Obrazek[290]Obrazek[291]Obrazek[292]Obrazek

[293]Obrazek[294]Obrazek[295]Obrazek[296]Obrazek

[297]Obrazek[298]Obrazek[299]Obrazek[300]Obrazek


[301]Obrazek[302]Obrazek[303]Obrazek[304]Obrazek

[305]Obrazek

A tu trochę zdjęć wykonanych w technice HDR.

[306]Obrazek

[307]Obrazek[308]Obrazek[309]Obrazek[310]Obrazek

[311]Obrazek[312]Obrazek[313]Obrazek[314]Obrazek

[315]Obrazek[316]Obrazek[317]Obrazek[318]Obrazek

[319]Obrazek[320]Obrazek[321]Obrazek[322]Obrazek

[323]Obrazek[324]Obrazek[325]Obrazek[326]Obrazek
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Śliczna jest :D
Dawaj mi te 9J :D haha

A powiedz, jak się sprawują te silniki S38B38? Jak z awaryjnością, odpornością, da się tym jeździć na co dzień?
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

Gdybym tylko pogonił swoje e46... To już jej nie masz! :D Śliczna jest!!
Awatar użytkownika
Venom
Zaawansowany forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Venom »

Na co dzień nie jeżdżę więc nie wiem. Mi się jeszcze nic nie zepsuło poza wiązką elektryczną (konkretnie sterownie cewki zapłonowej) w czarnej. Jest to opisane w moim innym wątku.
Awatar użytkownika
Venom
Zaawansowany forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Venom »

Auto sprzedane, temat można zamknąć.
Zablokowany