[E34] Spadek mocy

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

Na pewno zdam relację :)
Przemyślałem sobie wszystko i podjąłem decyzję od czego zacznę.

Na początek demontuję kolektor dolotowy, EGR i rurę która idzie z EGR'a do intecoolera. Już wcześniej miałem zamiar zrobić sobie polerkę kolektora i tej rury więc przy okazji czyszczenia, trochę poprawię te elementy wizualnie ;D

Jak wszystko pójdzie mi w miarę szybko i będzie odczuwalna zmiana w pracy/mocy czy czym tam jeszcze, to będę bardzo szczęśliwy :mrgreen: :mrgreen:

Następnie będę chciał zdemontować pokrywę klawiatury i wyczyścić odmę (filtr) i przy okazji pokrywę też poprawić wizualnie ;D Czy polerka? niewiem, może walnę ją na czarno a tylko napis BMW wypoleruję, zobaczymy.

Potem już pewnie przyjdzie mi czip od Bagora, także jak go wepnę i poczuję tą moc która jest cały czas opisywana przez posiadaczy tego czipa, to nie sądzę że będzie mi się chciało rozbierać chłodnicę i wyciągać intercooler :D Chyba że kiedyś będzie mi się baaaardzo nudzić i złapię się za to ;P

Początek prac przewiduję na godzinę 12:00 w środę, chyba że coś się zmieni to czwartek rano :)
Obrazek
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Spr wężyk podciśnieniowy od sterowania turbiną zaznaczyłem go na zdjęciu:

Obrazek

Wężyk ma średnicę 5 albo 6 mm , ale 3,2 też da radę założyć :).
U mnie lał się na niego olej i go rozpuściło. Po wymianie auto odczuwalnie lepiej przyśpiesza.
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

to jest te na którym mam założony cybant na tym zdjęciu? -> http://imageshack.us/photo/my-images/713/dsc0187yh.jpg/
Obrazek
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

Jeszcze jedno pytanie, bo szukam na realoem i nie mogę znaleźć...
Wiadomo że jak ściągnę kolektor dolotowy i EGR to od razu wrzucę nowe uszczelki, tylko zastanawiam się czy do tego przewodu który wychodzi z kolektora wydechowego i idzie do EGR'a też są potrzebne uszczelki, od strony kolektora i od strony EGR'a, bo skoro już zdejmę ten EGR to ten przewód też nie zaszkodzi wyczyścić, tylko nie wiem co z uszczelkami, bo na RealOEM nie widzę tego elementu ;/

Zdjęcie -> http://imageshack.us/photo/my-images/267/dsc0186pt.jpg/
zaznaczony jest kolektor wydechowy, a zaraz obok (po prawej) widać ten przewód wychodzący z niego.
Obrazek
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Tak to jest to widać że masz tam wszystko czyste więc to raczej nie będzie to. Tak samo jak koledzy wyżej dawał bym na EGR, na szczęście u mnie tego syfu nie ma :D
ODPOWIEDZ