CHIP do bmw.. zwiększa moc? zmniejsza spalanie?

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne. (Nie AGRO!!!)
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

to nie jest czip tylko rezystor. Chip to sie wklada w sterownik silnika ktory znajduje sie za komora akumulatora. Nie mam zielonego pojecia jak bez ingerencji w mape silnika za pomoca tego ustrojstwa mozna zwiekszyc predkosc maksymalna jesli odciecie zalozmy na 6500obr nas dalej nie pusci. Myslalem ze temat "czipow" juz dawno sie skonczyl i wszyscy ludzie na swiecie wiedza co jest grane. Reasumujac kilka artykulow tuningowy z allegro moje 325i coupe po instalaci w/w czipa, magnetyzerow i strumienicy powinno z 192KM wzrosnac do ok 300KM zakladaja ze osiagne z kazdego po ok 15% mocy :P haha. No to za 1000zl mam prawie M3.

W arykule dokladnie pisze ze tym czyms mostkujemy temperature powietrza!!

ponizej cytat osoby jakiejs tam
Jest to rozwiązanie tylko do silników wolnossących, benzynowych, z
elektronicznym sterowaniem wtrysku paliwa. Dołącza się ten rezystor równolegle
do czujnika temperatury powietrza zasysanego, co powoduje, że sterownik wtrysku
myśli, że powietrze jest CIEPLEJSZE niż w rzeczywistości, skutkiem czego ZUBA¯A
mieszankę paliwowo-powietrzną i zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu. Czemu moc
rośnie? Ponieważ fabryczne nastawy komputera są bezpieczne dla silnika -
bogatsza niż optymalna mieszanka zmniejsza ryzyko spalania stukowego i obniża
temperaturę spalania, co chroni nas w przypadku zatankowania paliwa o liczbie
oktanowej mniejszej niż deklarowana, a to się zdaża częściej niż większość
ludzi może przypuszczać. Niemniej, założenie rezystora o optymalnej rezystancji
może spowodować przyrost mocy i momentu obrotowego według moich szacunków do
10% wartości fabrycznych - sprawdziłem to na swoim samochodzie (1.6 8V
benzyna). Jak się przesadzi z rezystorem (zbyt mała rezystancja), to silnik
będzie się przegrzewał, wył, a na wyższych obrotach moc mu spadnie zamiast
wzrosnąć. Szybka droga do przepalenia uszczelki pod głowicą lub zatarcia
silnika (przy kiepskim oleju). Jak się bardzo przesadzi, to się zapali lampka
awarii silnika (ECU stwierdzi zwarcie na czujniku temperatury) i auto będzie
jeździć na nastawach awaryjnych - stałych i niezależnych od temperatury na
zewnątrz.
Zużycie paliwa z właściwym rezystorem przy normalnej jeździe nie wzrośnie, a na
trasie powinno nawet lekko spaść (przynajmniej tak jest u mnie). Jeśli komuś
wzrosło, to znaczy że założył zły rezystor, albo ciągle "testował" osiągi auta
po "tuningu". Osobiście polecam ten chip-tuning za 5-15 groszy, ale lepiej
tankować wtedy paliwo tylko z pewnego źródła. Nie piszę, jaka ma być
rezystancja do jakiego auta, bo w każdym silniku optymalna będzie inna, a nie
chcę być współsprawcą jakiejś awarii, poza tym wiem tylko ile ma być do
moejgo ;-)
Na koniec pragnę rozwiać pewne mity. Po pierwsze: auto nie jeździ na ciągłym
ssaniu, bo o ssaniu decyduje czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jazda na
ssaniu przy ciepłym silniku może raczej spowodować zalanie silnika, a nie
przyrost mocy. Po drugie: czysty chip-tuning w swojej idei niewiele się różni
od tego, co robi ten rezystor - po prostu przeprogramowuje się ECU na nastawy
optymalne pod względem mocy, a nie trwałości lub ekologii. Oczywiście,
profesjonalny chip-tuning będzie rozwiązaniem bardziej kulturalnym, ale moim
zdaniem nie wartym swojej ceny w odniesieniu do tego, co można zwojować dobrym
rezystorem praktycznie za darmo.
Na koniec zapewniam, że nie handluję na aukcjach rezystorami, a posta
napisałem, gdyż zirytowała mnie ilość bzdurnych informacji na temat "chip-
rezystora" w internecie - odnosi się to zarówno do handlarzy jak i krytykantów
tego bądź co bądź prymitywnego rozwiązania.
Szerokiej drogi wszystkim!
Z 316i nie da sie nic zrobic. A jesli sie da to sie nie oplaca nic poza swapem silnika na mocniejszy!!
Mysle ze wiecej nikt nie napisze na ten temat.
Konik nie napinaj sie bo na kazdym forum by tak samo napisali. Kazdy powinien o tym wiedziec ze czipy z allegro to sciema.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

to i tak............kufa mac .......120 zl za rezytor ktory dostanie sie za 1.50 z hipertolerancja 0.01% w kazdym sklepie elektronicznym ? fuck that ;]
...tak znowu sie czepiam...
qbasa
Małopiszący
Posty: 4
Rejestracja: 2012-05-27, 15:07
Lokalizacja: Tychy

Post autor: qbasa »

Witam,

temat juz pewnie dawno wygasł ale chciałem dopisać iż miałem kiedyś coś takiego w swoim audi a6 1.9 TDI 110 KM, montowało się to w instalację elektryczną w okolicy pompy wtryskowej własnie metodą (zlączek) Plug-and-play co wpływało bezpośrednio na dawkowanie paliwa co przekładało się na zwiekszoną moc
(wg mojego odczucia było to odczuwalne (wychodząc z rąda na 2 biegu uslizgiwaly sie koła - bez chipa nie było to możliwe)
predkość max rowniez wzrosla i moglem ją uzyskać na krótszym odcinku (równiez sprawdzone na takim samym odcinku)


To co opisalem powyzej kosztowalo mnie zwiekszeniem zuzycia paliwa o ok 1,5 do 2 litra na 100km

niestety chip byl wyciagniety od kolegi który jezdzil na nim ponad 2 lata... i u mnie nie pociągnąl dluzej niz miesiac... padł

obiawiło sie to tym ze samochód nie chcIAŁ ZAPALIC!! na szczescie trzezwość mego umysłu (w tamtym momencie) podpowiedzia mi abym wypiąl na chwile tego chipa i sprawdzil czy nie to jest przyczyną nieodpalania...

autko odpalilo :)
oddalem koledze uszkodzony chip a mi tak spodobala sie wieksza moc w mym aucie ze postanowilem go zchipować u profesjonalisty (zaplaciłem ok 800 zl) i jedyne co udalo sie mu wyciagnac to 130 KM :(

roznicy do 3000 obr/min nie odczuwalem... dziwne... dopiero powyzej tych obrotow ciagnal... nacieszylem sie tym moze z 2 miesiace... jak rozwalilo mi silnik... przyczyna zaciagniecie oleju( którego nie powinno tam byc) z interkulera do komory spalania i samozaplonu przy 140 km/h maksymalne obroty przez ok 30s. i eksplozja... :(


stwierdzilem ze nigdy wiecej diesla... wymiana kosztowala mnie ok 5000 zł

teraz mam coupe z 150 km silniczkiem benzynowym i zastanawiam sie nad tym nie nazbyt kosztownym zabiegiem ( mam nadzieje ze moc bedzie odczuwalna jak w przypadku mojej starej poczciwej A6 z 2000 roku :bmw:

Pozdrawiam forumowiczów

P.S.

Nie podoba mi się to jak ktoś drwi z pytań zadawanych na forum,

po to ono jest by je zadawać ... by rozwiewać wątpliwości... i rozjaśniać umysł

:569: Jeśli tworzymy jedność to nie obrzucajmy sie błotem to niczemu nie służy i do niczego dobrego nie prowadzi
No RiSk No FuN

Wszystko to oczywiście w granicach rozsądku
k64
Zaawansowany forumowicz
Posty: 320
Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
Kontakt:

Post autor: k64 »

mozna podniesc moc bezpiecznie tyczy sie to e46 Diesel i wyzej ...
tutaj strojenie osobna a nie zadne chipy i boxy do wpinania.

jesli temat tyczy sie benzy, to owszem ale nie jest to wielki przyrost.
chipy do e36 posiadam w ofercie / np do dme bosh z koncowka 402 (odcinka na 7200 przeniesiona i 10kM + -) .


szczegoly na mojej stronie.
www.k64.pl ale temat bardziej o nieco wiekszych przyrostach mocy
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
Obrazek
k64
Zaawansowany forumowicz
Posty: 320
Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
Kontakt:

Post autor: k64 »

mozna podniesc moc bezpiecznie tyczy sie to e46 Diesel i wyzej ...
tutaj strojenie osobno, a wiec podniesienie doladowania na turbinie w odpowiednim zakresie np, do 0,4 bara + na seryjnej turbinie i odpowiednie wystrojenie a wiec dolanie paliwa ...
a nie zadne chipy i boxy do wpinania.

jesli temat tyczy sie benzy, to owszem ale nie jest to wielki przyrost.
i zarowno PO strojeniu w firmach na przeprogramowaniu komputera (choc wiem ze nie ma firmy w PL robiace takie cuda) jak i na kosci tzn "chip"ie. Przyrosty małe.
np. chipy tzn kosci do wpiecia w DME - do e36 posiadam w ofercie / np do dme bosh z koncowka 402 (odcinka na 7200 przeniesiona i 10kM + -) auto elastyczniejsze.
Na hamowni nie pokaze zbytnio wiecej bo hamownia nie jest az tak dokladna / roznica tmp w dolocie sie porozni o pare stopni i wykres jest calkiem inny (a czynnikow jest wiele).
Na przyspieszeniu do 100 tez bym nie porownywal ;)

Jeśli isc grubo w wolnossace beznynowe silniki bmw to najlepszy efekt da ecumaster np. det 2 / spokojnie wystarczy aby wystroic to lepiej , pobawic sie zaplonami i paliwem.

szczegoly na mojej stronie.
www.k64.pl
ale temat bardziej o nieco wiekszych przyrostach mocy :kolebka:
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
Obrazek
bloody
Małopiszący
Posty: 8
Rejestracja: 2010-09-12, 21:08
Lokalizacja: Bytom

Post autor: bloody »

http://www.godula.pl/
zobacz tutaj profesjonalna firma tuningowa kumpel ma od nich w deaslu juz 2gi raz zakladal i zachwala pod niebiosa :)
ODPOWIEDZ