Problem poranne odpalenie m42b18
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 2012-08-29, 15:35
- Lokalizacja: Nowa Wie� / Mierz�cice
Problem poranne odpalenie m42b18
Siema Problem polega na tym
Gdy rano odpalam samochod silnik chodzi 10s chwile faluja obroty 800-900obr moze mniej i nagle 500 i gasnie.
Gdy odpalam drugi raz przytrzymam go 10sekud na 1100 obr. Silnik pozniej nie gasnie. Ale delikatnie falowanie znow 800-900 , moze nawet nie. Ale trzesie nim troszke nie tragicznie ale odczuwalne jest to. Gdy rusze to czuje małe przerywanie (dławienie się) . Gdy silnik się zagrzeje po wyżej niebieskiego pola samochod już nic nie przerywa.
byłem na kompie wyskoczyl blad bład czujnika spalania stukowego - regulacja poza zakresem.
Poczytałem po nacie i roznie doradzaja.
wymienilem czujnik temp silnika - nic nie dalo
krokowiec przeczyszczony profilaktycznie tez nic
przeczyszczona przepustnica tez nic.
Sprawdzone kable i swiece wygladaja na ok .
Sprawdzony zostal tez rorzad czy dobrze jest ustawiony wyszlo ok
Kompresja silnika tez ok.
Poradzicie koledzy co dalej ?
Gdy rano odpalam samochod silnik chodzi 10s chwile faluja obroty 800-900obr moze mniej i nagle 500 i gasnie.
Gdy odpalam drugi raz przytrzymam go 10sekud na 1100 obr. Silnik pozniej nie gasnie. Ale delikatnie falowanie znow 800-900 , moze nawet nie. Ale trzesie nim troszke nie tragicznie ale odczuwalne jest to. Gdy rusze to czuje małe przerywanie (dławienie się) . Gdy silnik się zagrzeje po wyżej niebieskiego pola samochod już nic nie przerywa.
byłem na kompie wyskoczyl blad bład czujnika spalania stukowego - regulacja poza zakresem.
Poczytałem po nacie i roznie doradzaja.
wymienilem czujnik temp silnika - nic nie dalo
krokowiec przeczyszczony profilaktycznie tez nic
przeczyszczona przepustnica tez nic.
Sprawdzone kable i swiece wygladaja na ok .
Sprawdzony zostal tez rorzad czy dobrze jest ustawiony wyszlo ok
Kompresja silnika tez ok.
Poradzicie koledzy co dalej ?
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 2012-08-29, 15:35
- Lokalizacja: Nowa Wie� / Mierz�cice
O to filmik
sorki za jakosc ale pod reka mialem stara nokie 2mega pixele tyle co kalkulator
http://www.youtube.com/watch?v=xzsrUxNm ... e=youtu.be
sorki za jakosc ale pod reka mialem stara nokie 2mega pixele tyle co kalkulator
http://www.youtube.com/watch?v=xzsrUxNm ... e=youtu.be
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Podmień się z kimś na przepływomierz - to jest pierwsza rzecz, którą po tych wszystkich krokach powinieneś zrobić. To jest M44? Czyli na drucie i jego niesprawność niekoniecznie komputer wychwyci
Kolejna sprawa - wykonywałeś pomiar sondy lambda?
To jako drugie - daj znać co to dało. Sonda jeśli jest niesprawna - może robić w konia komputer na zimnym
Jeśli dalej nic - to będziemy szukać dalej - aktualnie nie ma sensu aż tak wybiegać
Kolejna sprawa - wykonywałeś pomiar sondy lambda?
To jako drugie - daj znać co to dało. Sonda jeśli jest niesprawna - może robić w konia komputer na zimnym
Jeśli dalej nic - to będziemy szukać dalej - aktualnie nie ma sensu aż tak wybiegać
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 2012-08-29, 15:35
- Lokalizacja: Nowa Wie� / Mierz�cice
Więc opisuję
Byłem na kompie pokazywał bład spalania stukowego . Mechanik mowił ze właśnie przez to ze tak go rano szarpało. Że czujnik jest dobry. 98% niema prawa sie zepsuc. Poprostu wychwycil zlą prace silnika i zalapal błąd.
Przeczysciłem krokowca oraz przepustnice jakaś poprawa była na 2-3 dni.
czujnik temp silnika też wymieniłem.
tak pozatym na kompie zero bledow wszystko chodzilo poprawnie.
Co do sondy to sonda zaczyna działać dopiero po paru minutach?. nie odrazu???. po odpaleniu na zimnym.
Wczoraj zrobiłem test przeplywki na odpalonym silniku odpialem kabel od niej, auto nie zgaslo ale telepalo go i falowal 500-700 i rzucalo calym silnikiem. Podpiolem spowrotem przeplywke dalej to samo nic sie nie poprawilo. Mówie pewnie bleda zlapalo. Więc rozlaczylem aku na 15min. załaczylem spowrotem odpalilem chodzila rowno nie telepalo nim obroty okolo 900-1000 bo byl silnik zimny. Mówie zobacze jak będzie rano. Dzis wstaje auto stalo na dworze całą noc. Odpalam bez gazu . Odpalilo niezgasła jak na filmiku trzymala obroty 900 nie falowala . postalem z 2min mowie jade zobacze czy bedzie szarpac coś nic nie szarpalo.
Sam już niewiem:/ co to może byc
Byłem na kompie pokazywał bład spalania stukowego . Mechanik mowił ze właśnie przez to ze tak go rano szarpało. Że czujnik jest dobry. 98% niema prawa sie zepsuc. Poprostu wychwycil zlą prace silnika i zalapal błąd.
Przeczysciłem krokowca oraz przepustnice jakaś poprawa była na 2-3 dni.
czujnik temp silnika też wymieniłem.
tak pozatym na kompie zero bledow wszystko chodzilo poprawnie.
Co do sondy to sonda zaczyna działać dopiero po paru minutach?. nie odrazu???. po odpaleniu na zimnym.
Wczoraj zrobiłem test przeplywki na odpalonym silniku odpialem kabel od niej, auto nie zgaslo ale telepalo go i falowal 500-700 i rzucalo calym silnikiem. Podpiolem spowrotem przeplywke dalej to samo nic sie nie poprawilo. Mówie pewnie bleda zlapalo. Więc rozlaczylem aku na 15min. załaczylem spowrotem odpalilem chodzila rowno nie telepalo nim obroty okolo 900-1000 bo byl silnik zimny. Mówie zobacze jak będzie rano. Dzis wstaje auto stalo na dworze całą noc. Odpalam bez gazu . Odpalilo niezgasła jak na filmiku trzymala obroty 900 nie falowala . postalem z 2min mowie jade zobacze czy bedzie szarpac coś nic nie szarpalo.
Sam już niewiem:/ co to może byc
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
sonda 4 żyłowa... więc z grzaniem - ma jak najbardziej prawo namieszać już od pierwszych sekund po odpaleniu silnika
BTW. to że odczyt z niej nie jest brany pod uwagę do korekcji mieszanki tuż po odpaleniu, nie oznacza wcale że nie ma prawa namieszać - ale to trzeba ją sprawdzić najpierw
Podmień podmień - jedno będzie już wtedy z głowy
Kolejna sprawa - samym odpięciem aku nic nie zwojujesz
Reset robi się poprzez zwarcie zacisków na ok 10 min w celu rozładowania kondensatora
BTW. to że odczyt z niej nie jest brany pod uwagę do korekcji mieszanki tuż po odpaleniu, nie oznacza wcale że nie ma prawa namieszać - ale to trzeba ją sprawdzić najpierw
Podmień podmień - jedno będzie już wtedy z głowy
Kolejna sprawa - samym odpięciem aku nic nie zwojujesz
Reset robi się poprzez zwarcie zacisków na ok 10 min w celu rozładowania kondensatora
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 2012-08-29, 15:35
- Lokalizacja: Nowa Wie� / Mierz�cice
ok spróbuje podmienic przepływke teraz mam pytanie czy ona musi mieć taki sam nr jak mój??. Bo np kumpel ma m42b18 ale ma inny nr jej?. Na Allegro tez jest dluzo przepływek do m42 z róznymi nr. Więc prosze o info zanim bede podmienial czy nr gra role?
Zauważyłem jeszcze jedno. Podczas jazdy gdy wrzuce na luz. obroty schodza do 1000. i dopiero po 10-20s do normalniej pozycji 700. wtf???.
Zauważyłem jeszcze jedno. Podczas jazdy gdy wrzuce na luz. obroty schodza do 1000. i dopiero po 10-20s do normalniej pozycji 700. wtf???.
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Przepływka musi być o tym samym numerze
Tylko powiedz jedną rzecz...
Masz M42B18 czy M44B19?
W opisię widzę compact 1.8ti a tam raczej były te M44 z przepływką na drucie
To masz 94' M42?
Tylko powiedz jedną rzecz...
Masz M42B18 czy M44B19?
W opisię widzę compact 1.8ti a tam raczej były te M44 z przepływką na drucie
To masz 94' M42?
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Możliwe, że na przepływce masz już wytartą ścieżkę - bądź co bądź na zakresie obrotów, których problem dotyczy pracuje ona najczęściej - jest to częsta przypadłość przepływomierzy klapkowych.
Myślę, że nie ma co drążyć - tylko podmienić przepływomierz na identyczny w 100% sprawny i zrobić reset kompa ale na tej zasadzie co wcześniej wspomniałem.
Swoją drogą... jak Ci szarpie i gaśnie jaki kolor "powietrza" wydobywa się u Ciebie z rury?
Przydymi tak - na ciemno?
Myślę, że nie ma co drążyć - tylko podmienić przepływomierz na identyczny w 100% sprawny i zrobić reset kompa ale na tej zasadzie co wcześniej wspomniałem.
Swoją drogą... jak Ci szarpie i gaśnie jaki kolor "powietrza" wydobywa się u Ciebie z rury?
Przydymi tak - na ciemno?
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734