Problem poranne odpalenie m42b18

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

coś mi to śmierdzi tez sondą, bądź tym krokowcem... Wyczyszczony, ale czy na pewno działa jak należy?
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Jeśli krokowy Pazura byłby uszkodzony to silnik falowałby cały czas nie tylko na zimnym.
To akurat mam sprawdzone na własnym aucie.
Wymieniłem krokówkę i spokój, ale tylko na rozgrzanym silniku...
Kolejna sprawa po wrzuceniu na luz wieszają się w tym przypadku obroty - to również nie jest krokówka - bo jeśli by tak było to rozwiązalibyśmy problem w aucie mojego kolegi - podmianka i adaptacja nic nie dała... nadal to samo.

Ja nadal będę nalegał na sprawdzenie przepływki a jak nic to nie zmieni to w drugiej kolejności sprawdzenie sondy.

Po podmianie przepływki prosiłbym właściciela o wykonanie poprawnej adaptacji - instrukcje w internecie ;)
mckefir
Zaawansowany forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 2012-08-29, 15:35
Lokalizacja: Nowa Wie� / Mierz�cice

Post autor: mckefir »

byłem na kompie

więc tak przeplywka sprawna (sprawdzona dokladnie)

mechanik mowil sonda padla podaje 0,430 i skacze 0,428 prawie zero reakcji .sprawdzane przez 15mim.
Mowil ze przez to sade pokazuje dluze cisnienie wtryskow cos kolo 15.

dziwna wartosc pokazywal czujnik temperatury silnika 144stopnie. Werdyk padl ze jeszcze czujnik temperatury silnika do wymiany. Dzis będe mial ori sonde bosha z kostka wydatek 270zl zaraz po zalozeniu mam jechac do niego na adaptacje.
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

czyli to co od strzała mówiłem żeby sprawdzić ;)

Daj odrazu znać czy problem rozwiązany bo fajnie temat opisany jeżeli chodzi o objawy, dla potomnych będzie idealnie ;)
mckefir
Zaawansowany forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 2012-08-29, 15:35
Lokalizacja: Nowa Wie� / Mierz�cice

Post autor: mckefir »

Wszystko ładnie pieknie dzis by juz bylo gdyby nie problem z demontarzem sondy niechciala sie wykreci nawet po dobrym podgrzaniu palnikiem troszke gwint sie zrysowal i musze czekac na jutro bo niemialem takiego dluzego gwintownika aby na gwintowac zeby nowa sonda dobrze weszla:(.


pytanie moze wie jaki nr gwintownika musi byc do tego otworu???. jutro jade po gwintownik
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

zależy jak bardzo jest ten gwint zarysowany - jak tylko trochę to spokojnie trójką pójdzie - tylko ostrożnie (do przodu obrót do tyłu pół obrotu) i w oleju
mckefir
Zaawansowany forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 2012-08-29, 15:35
Lokalizacja: Nowa Wie� / Mierz�cice

Post autor: mckefir »

a jezeli sonda ma gwint 18x1.5 to nie ma byc gwintownik m18??
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

mckefir pisze:a jezeli sonda ma gwint 18x1.5 to nie ma byc gwintownik m18??
Ma być :razz: jeżeli masz lekko zjechany gwint to wystarczy go poprawić gwintownikiem wykończeniowym (tak jak pisał Maniek-trójką) .Bo powinny być trzy gwintowniki... :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ