BMW E30 325e by Alexof
BMW E30 325e by Alexof
Witam. Chciałbym Wam pokazać moje małe skarbeńko, którego posiadaczem jestem od 21.05.2013r. czyli od wczoraj. Jest to BMW E30 325e Sedan, rocznik 86 na wąskiej lampie z 2.7l silnikiem. Auto kupiłem uważam w dobrej kasie, jak na stan i rzeczy które w nim są. Historia kupna jak zwykle musiała być ciekawa, bo w dniu kupna przy próbie odpalenia okazało się, że aku jest rozładowany. Szybka akcja z kablami (Podziękowania dla MicWin'a) i auto odpaliło. Trochę nie równo chodzi na wolnych jak jest zimny, ale nie sądzę aby to była jakaś wielka tragedia.
VIN:
Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBAAE510201249974
Kod typu 1551
Typ 325E (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.70
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DELPHIN METALLIC (184)
Tapicerka (0211)
Data prod. 1986-07-09
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG Wspom. ukł. kier., zależ. od pręd. obr.
S286A BMW LM RAD/BMW STYLING Obr. BMW, st. le. BMW Styling
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKISACK Worek na narty
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S662A BMW Bav. CR Digital Radio BMW Business CD
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH Siedzenie tylne z materiału
S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II M Kierownica sportowa, skórzana
S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN Lampa kierunkowskazu dodatkowego
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI
Zacznijmy od tego, co jest do roboty, bo jest tego dużo:
1. Wewnątrz:
- Mieszek biegów rozerwany
- Tunel środkowy przykręcić bo jest luźny - DONE
- Fotel kierowcy nie reguluje się i oparcie jest krzywe, po za tym jest nieoryginalny ale o planach później
- Tylne korby szyb są urwane - DONE
- Nasmarować prowadnice szyberdachu (profilaktycznie)
- Kupić dywaniki bo ten co jest powiedzmy lekko - nie podoba mi się...
- Poskładać bagażnik, bo dużo rzeczy poodkręcane i niezły burdel tam jest - DONE
- Obszyć kierownicę
- Zmienić gałkę bo też w nie najlepszym stanie
- Przeczyścić zamek od strony pasażera gdyż praktycznie w ogóle nie chodzi
- Naprawić zamek od strony kierowcy, gdyż nie zamyka się ( i trzeba przez bagażnik, co dość dziwnie wygląda )
2. Zewnątrz:
- Blacharka, poniżej dodam zdjęcia miejsc, które są najgorsze. Ogólnie jest trochę rudej ale do ogarnięcia, z tyłu na pasie przy haku mała dziurka i próg od strony kierowcy i kawałek podłogi do ogarnięcia.
- Lakier tak jak wyżej ogarnąć szczegóły i parę rys, plany na tą kwestię poniżej.
- Pomalować felgi, gdyż też schodzi farba
- Pomalować tylną lotkę gdyż też w nienajlepszym stanie
- Zakonserwować podłogę
- Pozakładać listwy (leżą w bagażniku)
3. Mechanika:
- Ogólnie motor jest zdrowy, prócz jednej większej rzeczy otóż do wymiany prawdopodobnie jest wałek rozrzodu, gdyż poprzedni właściciel mówił, że jest przetarty lekko. - DONE, SWAP
- Minimalny luz na skrzyni - DONE
- Świeci się kontrolka klocków, lecz kabel nie jest podłączony jednak i tak wydaje mi się, że nie hamuje to tak, jak powinno.
- Sprawdzić dyfer, gdyż troszkę huczy - DONE
- Wymiana filtrów, olejów - standard - DONE
- Sworznie wahacza do wymiany (ogólnie o zawieszeniu będę wiedział więcej jutro) - DONE
- Wspomaganie kierownicy trochę jęczy - prawdopdoobnie kwestia paska
- Wymienić akumulator - sytuacja opisana wyżej
- Wydech jest nawet fajny, jednak mam trochę inny plan na dźwięk, po za tym ta dwu rurka jest tylko dospawana bo tak na prawdę wychodzi tylko jedna rurka.
To tak w skrócie co jest do ogarnięcia z takich rzeczy podstawowych. Teraz trochę o planach jakie przewiduję. Jako, że pracuję jako rozwoziciel pizzy nie zbuduję Germana w tydzień, lecz po mału cały czas do przodu.
Konkret:
1. Fotele, wsadzić kubły i szelki (nie robię driftcara, ale po prostu mi się to podoba a i tak fotel jest zepsuty) - DONE
2. Car audio, w postaci radia, jakąś skrzynię bassową i do tego wzmak, mam parę opcji na oku.
3. Lakier, gdy przyjdzie dobrobyt w portfelu mam w planie pomalować auto przy okazji zmieniając kolor na coś ciemniejszego, dokładnie na jakiś czarny, bądź granatowy.
4. Brewka z przodu (dopiero jak auto zostanie pomalowane)
5. Soczewka z BH (soczewkę już mam, dostałem w komplecie z autem lecz trzeba jeszcze na te bh przerobić)
6. Shadow line
7. Czarna nerka - DONE
8. Gwint prawdopodobnie na początek coś niskobudżetowego
9. Jakieś koło, mam w planie dwie opcje, Borbet A w słusznych szerokościach lub poszerzana stal, czy to będzie 16'' czy 17'' jeszcze się okaże.
10. Wydech niech zostanie na razie tajemnicą, bo nie jestem do końca przekonany do tego co mam. - DONE
11. W komorze czysto i świecąco
W sumie to tyle jeżeli chodzi o plany, pewnie jeszcze będzie milion drobnych pierdołek które wpadną mi do głowy lub o których teraz nie pamiętam. Myślę, że teraz po tej lekturze przyszedł dobry czas na fotki. Niestety mam tylko parę ze szybkiej sesji telefonem z Miśkiem i jego E36, który dumnie mnie eskortował podczas powrotu od kupna Zdjęcie wnętrza mam tylko jedno, gdyż nie zdążyłem zrobić więcej. Jutro mam praktyki, więc pewnie będzie dużo rzeczy porobionych z pierdół, na pewno będą fotki od dołu i myślę, że jakieś słabe foty silnika i wnętrza telefonem zrobię. Prawdopodobna sesja dokładniejsza wraz z SebąE36 w piątek. Może. Czas na fotki:
VIN:
Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBAAE510201249974
Kod typu 1551
Typ 325E (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.70
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DELPHIN METALLIC (184)
Tapicerka (0211)
Data prod. 1986-07-09
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG Wspom. ukł. kier., zależ. od pręd. obr.
S286A BMW LM RAD/BMW STYLING Obr. BMW, st. le. BMW Styling
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKISACK Worek na narty
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S662A BMW Bav. CR Digital Radio BMW Business CD
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH Siedzenie tylne z materiału
S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II M Kierownica sportowa, skórzana
S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN Lampa kierunkowskazu dodatkowego
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI
Zacznijmy od tego, co jest do roboty, bo jest tego dużo:
1. Wewnątrz:
- Mieszek biegów rozerwany
- Tunel środkowy przykręcić bo jest luźny - DONE
- Fotel kierowcy nie reguluje się i oparcie jest krzywe, po za tym jest nieoryginalny ale o planach później
- Tylne korby szyb są urwane - DONE
- Nasmarować prowadnice szyberdachu (profilaktycznie)
- Kupić dywaniki bo ten co jest powiedzmy lekko - nie podoba mi się...
- Poskładać bagażnik, bo dużo rzeczy poodkręcane i niezły burdel tam jest - DONE
- Obszyć kierownicę
- Zmienić gałkę bo też w nie najlepszym stanie
- Przeczyścić zamek od strony pasażera gdyż praktycznie w ogóle nie chodzi
- Naprawić zamek od strony kierowcy, gdyż nie zamyka się ( i trzeba przez bagażnik, co dość dziwnie wygląda )
2. Zewnątrz:
- Blacharka, poniżej dodam zdjęcia miejsc, które są najgorsze. Ogólnie jest trochę rudej ale do ogarnięcia, z tyłu na pasie przy haku mała dziurka i próg od strony kierowcy i kawałek podłogi do ogarnięcia.
- Lakier tak jak wyżej ogarnąć szczegóły i parę rys, plany na tą kwestię poniżej.
- Pomalować felgi, gdyż też schodzi farba
- Pomalować tylną lotkę gdyż też w nienajlepszym stanie
- Zakonserwować podłogę
- Pozakładać listwy (leżą w bagażniku)
3. Mechanika:
- Ogólnie motor jest zdrowy, prócz jednej większej rzeczy otóż do wymiany prawdopodobnie jest wałek rozrzodu, gdyż poprzedni właściciel mówił, że jest przetarty lekko. - DONE, SWAP
- Minimalny luz na skrzyni - DONE
- Świeci się kontrolka klocków, lecz kabel nie jest podłączony jednak i tak wydaje mi się, że nie hamuje to tak, jak powinno.
- Sprawdzić dyfer, gdyż troszkę huczy - DONE
- Wymiana filtrów, olejów - standard - DONE
- Sworznie wahacza do wymiany (ogólnie o zawieszeniu będę wiedział więcej jutro) - DONE
- Wspomaganie kierownicy trochę jęczy - prawdopdoobnie kwestia paska
- Wymienić akumulator - sytuacja opisana wyżej
- Wydech jest nawet fajny, jednak mam trochę inny plan na dźwięk, po za tym ta dwu rurka jest tylko dospawana bo tak na prawdę wychodzi tylko jedna rurka.
To tak w skrócie co jest do ogarnięcia z takich rzeczy podstawowych. Teraz trochę o planach jakie przewiduję. Jako, że pracuję jako rozwoziciel pizzy nie zbuduję Germana w tydzień, lecz po mału cały czas do przodu.
Konkret:
1. Fotele, wsadzić kubły i szelki (nie robię driftcara, ale po prostu mi się to podoba a i tak fotel jest zepsuty) - DONE
2. Car audio, w postaci radia, jakąś skrzynię bassową i do tego wzmak, mam parę opcji na oku.
3. Lakier, gdy przyjdzie dobrobyt w portfelu mam w planie pomalować auto przy okazji zmieniając kolor na coś ciemniejszego, dokładnie na jakiś czarny, bądź granatowy.
4. Brewka z przodu (dopiero jak auto zostanie pomalowane)
5. Soczewka z BH (soczewkę już mam, dostałem w komplecie z autem lecz trzeba jeszcze na te bh przerobić)
6. Shadow line
7. Czarna nerka - DONE
8. Gwint prawdopodobnie na początek coś niskobudżetowego
9. Jakieś koło, mam w planie dwie opcje, Borbet A w słusznych szerokościach lub poszerzana stal, czy to będzie 16'' czy 17'' jeszcze się okaże.
10. Wydech niech zostanie na razie tajemnicą, bo nie jestem do końca przekonany do tego co mam. - DONE
11. W komorze czysto i świecąco
W sumie to tyle jeżeli chodzi o plany, pewnie jeszcze będzie milion drobnych pierdołek które wpadną mi do głowy lub o których teraz nie pamiętam. Myślę, że teraz po tej lekturze przyszedł dobry czas na fotki. Niestety mam tylko parę ze szybkiej sesji telefonem z Miśkiem i jego E36, który dumnie mnie eskortował podczas powrotu od kupna Zdjęcie wnętrza mam tylko jedno, gdyż nie zdążyłem zrobić więcej. Jutro mam praktyki, więc pewnie będzie dużo rzeczy porobionych z pierdół, na pewno będą fotki od dołu i myślę, że jakieś słabe foty silnika i wnętrza telefonem zrobię. Prawdopodobna sesja dokładniejsza wraz z SebąE36 w piątek. Może. Czas na fotki:
Ostatnio zmieniony 2013-11-19, 16:33 przez Alexof, łącznie zmieniany 5 razy.
Jest masa rzeczy do zrobienia jak i masa rzeczy których nie opisałem, bo po prostu się wszystkiego nie pamięta. Ale zapał jest, jeżeli z roboty nie wywalą to fundusze też. Grubo od razu nie będzie, gdyż codziennie do szkoły będę dojeżdżał (ok. 14km w 1 stronę) no i muszę teraz szporować na skarbówkę i rejestrację. Oby tylko paliwa mi do końca miesiąca stykła bo po tych dwóch dniach już mi 5l uciekło ;x
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Świetnie, że E30 - coraz mniej ich na naszych drogach - ciekawa opcja że sedan - każdy gruby projekt to coupe lub cabrio
Jeszcze w dodatku wąska lampa...
Mam nadzieję, że nie popadniesz w kult nowości i nie będziesz marzył o nowszym modelu... gdy coraz więcej myśli o jeszcze starszym
Krok po kroku i ogarniesz sobie ETkę
Uszczelnisz - wałek typowa przypadłość - pogadaj z Pablem od ETY, napewno da Ci trochę porad
Będę trzymał kciuki - mam nadzieje, że nie zawiedziesz
Jak kiedyś gadaliśmy, pamiętam że bardzo mądrze prawiłeś dlatego pokładam nadzieje w tym aucie
Jeszcze w dodatku wąska lampa...
Mam nadzieję, że nie popadniesz w kult nowości i nie będziesz marzył o nowszym modelu... gdy coraz więcej myśli o jeszcze starszym
Krok po kroku i ogarniesz sobie ETkę
Uszczelnisz - wałek typowa przypadłość - pogadaj z Pablem od ETY, napewno da Ci trochę porad
Będę trzymał kciuki - mam nadzieje, że nie zawiedziesz
Jak kiedyś gadaliśmy, pamiętam że bardzo mądrze prawiłeś dlatego pokładam nadzieje w tym aucie
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
pogadaj z Pablo Eta napewno Ci pomoże a pojecie ma...
Co do autka ogarnij to co napisałeś i już bedzie b.dobrze
Nie zepsuj tylko tej E30 próba tuningu, jeśli nie robisz driftcara albo auta na 1/4 mili to juz odpusc sobie kubły
Zrób klasyka ze smakiem i każdy na drodze sie obejrzy bo coraz mniej ładnych E30
Powodzenia i bede obserwował temat wyczekując końca
Co do autka ogarnij to co napisałeś i już bedzie b.dobrze
Nie zepsuj tylko tej E30 próba tuningu, jeśli nie robisz driftcara albo auta na 1/4 mili to juz odpusc sobie kubły
Zrób klasyka ze smakiem i każdy na drodze sie obejrzy bo coraz mniej ładnych E30
Powodzenia i bede obserwował temat wyczekując końca
NO SPEED NO FUN
Akurat w moim wypadku bardziej martwie się o kasę niż o zapał gdyż to było moje marzenie, tak naprawdę to tylko 4 rzeczy no może 5 z takich podstaw nie są dopełnieniem szczęścia, bo chciałem coupe, czarne, m20b25, elektryczne szyby i szpere 40%... Ale kto powiedział, że tego spełnić nie można, no może prócz coupe Wszystkiego od razu mieć nie można.
Na razie w ogóle uczę się jeździć tył napędem dość mocnym, bo wcześniej jeżdżąc służbowym Seicento i od ojca Esiokiem szału nie było
Ci co mnie znają wiedzą, że jakiegoś wieś tuningu nie będzie, bo uczulony na to jestem, bardziej będę szedł w stronę German Stylu a na to trzeba dużo czasu. Co jak co, ale wąska lampa na glebie... Dla mnie miazga.
Na razie w ogóle uczę się jeździć tył napędem dość mocnym, bo wcześniej jeżdżąc służbowym Seicento i od ojca Esiokiem szału nie było
Ci co mnie znają wiedzą, że jakiegoś wieś tuningu nie będzie, bo uczulony na to jestem, bardziej będę szedł w stronę German Stylu a na to trzeba dużo czasu. Co jak co, ale wąska lampa na glebie... Dla mnie miazga.