[E39] krzywią sie tarcze hamulcowe

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Wujo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-25, 22:45
Lokalizacja: Knurów

[E39] krzywią sie tarcze hamulcowe

Post autor: Wujo »

Panowie szybkie pytanie co to moze byc:

Ok 5 miesiacy temu wymieniłem u mechanika tarcz na nowe i klocki.Po ok 3 miesiacach zaczło bic ok reklamacja.Kupilem tarcze z TRW po miesiacu znowu to samo bicie na kierownicy przy hamowaniu.Opony dobre, koła wyważone. Zaznaczam ze piasty wyczyszczone przed załozeniem tarcz.

Poradzcie cos na co patrzec.
BMW - Radosc z jazdy
darkstar79
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski

Post autor: darkstar79 »

Czy tarcze sa odtluszczone. Rok temu wymienialem tarcze, po dwoch miesiacach wizyta na wymiane piasty i amorow po czym kierownicy przy hamowaniu nie szlo utrzymac. Pajace nie odtluscili tarcz i sie przypiekly miejscowo.
Awatar użytkownika
Wujo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-25, 22:45
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Wujo »

pytałem się - odtłuszczone. :zdziwko:
BMW - Radosc z jazdy
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Docierales hamulce?
Piasty maja bicie?
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Jaki masz stopień zużycia tarcz oraz klocków po tym dystansie, wina może leżeć po stronie zacisków, w przypadku kiedy są już dość mocno zapieczone i nie odbijają poprawnie za kazdym razem co przekłada się na nie równomierne zużycie przegrzanie przez co się łatwiej krzywią.

Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.

Co do samych kół jeżeli podczas samej jazdy nie ma bić a są tylko przy hamowaniu więc to też odpada.

Reasumując miałem kiedyś podobny objaw, trzeba zregenerować zaciski hamulcowe, wymienić odpowietrzniki oraz płyn.

Odpowietrzniki komplet 4 szt koszt około 12zł
Zestaw naprawczy do zacisków 24zł, pod warunkiem że tłoczek jest dobry.
Płyn Ate najlepiej kupić litr na wszelki wypadek, cena za pół litra 22zł
Jak sam regenerowałem zaciski, opis w dziele nasze BMW
http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=16900

Po tym zabiegu z nowymi tarczami i klockami nie ma Bolca żeby coś się działo.
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Soki pisze: Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
Ciekawa teoria.
Dopuszczalne bicie tarcz wynosi 0.1mm lecz dopuszczalne różnice co do grubości tarczy mierzonej w przynajmniej 5 punktach 10mm od obwodu tarczy wynosi 0.02mm.
Dupuszczalne bicie piasty to 0.02mm.

Co do tarcz TRW to juz pare razy slyszalem, ze lubia sie krzywic.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
Wujo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-25, 22:45
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Wujo »

Soki pisze:Jaki masz stopień zużycia tarcz oraz klocków po tym dystansie, wina może leżeć po stronie zacisków, w przypadku kiedy są już dość mocno zapieczone i nie odbijają poprawnie za kazdym razem co przekłada się na nie równomierne zużycie przegrzanie przez co się łatwiej krzywią.

Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.

Co do samych kół jeżeli podczas samej jazdy nie ma bić a są tylko przy hamowaniu więc to też odpada.

Reasumując miałem kiedyś podobny objaw, trzeba zregenerować zaciski hamulcowe, wymienić odpowietrzniki oraz płyn.

Odpowietrzniki komplet 4 szt koszt około 12zł
Zestaw naprawczy do zacisków 24zł, pod warunkiem że tłoczek jest dobry.
Płyn Ate najlepiej kupić litr na wszelki wypadek, cena za pół litra 22zł
Jak sam regenerowałem zaciski, opis w dziele nasze BMW
http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=16900

Po tym zabiegu z nowymi tarczami i klockami nie ma Bolca żeby coś się działo.
Soki , z tymi piastkami to nie tak do konca ale mialem wymieniane na nowe bo łozyska podziekowały za współpracę wiec odpada.
Co do samych zacisków wezmę to pod uwagę ale patrząc na tarcze nie są przegrzane (chodzi mi o znak jaki robi klocek na tarczy, srebrniutka bez przebarwien).
Co do samych tarcz mechanik nie wymienił mi klocków na nowe a te które mam teraz były na poprzednich tarczach i piszczały na tamtych i na tych... Nie wiem czy ma to coś wspólnego.
Co do bicia na kierownicy nie do konca sie zgodzę że jesli jest bicie na kierownicy to to moze byc od samych kół. Tarcze maja duzo wspólnego z tym jak są krzywe.

Czyli panowie jakie tarcze polecacie i czy wsadzic nowe klocki? Wg mnie mechanior zrobił błąd ze dał "stare" klocki na nowe tarcze.
BMW - Radosc z jazdy
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Najpierw pomierz bicie tarcz i piast.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Najlepiej miękkie klocki np: ATE lub Bosch pylą ale nie niszczą tarcz do tej pory nie miałem z tymi firmami problemu.
Awatar użytkownika
Wujo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-25, 22:45
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Wujo »

No podałeś klocki a tarcze?
BMW - Radosc z jazdy
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Wujo pisze:No podałeś klocki a tarcze?
Założył bym wszystko z Bosch, ostatnio widziałem testy,rankingi oraz wypowiedzi dziennikarzy motoryzacyjnych to każdy poleca Bosch który jest w tej chwili o niebo lepszy od Ate, Trw
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Soki pisze:Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
heheh chyba zartujesz ze nie ma nic do rzeczy :) hehe


po pierwsze to trzeba zrobic na lustro piaste pod tarcza zeby nie bylo bicia tarczy po montarzu

sprawdzic bicie piast samej jak sa takie problemy

potem sprawdzic bicie tarczy NA piascie

tloczki jak nie odbijaja to wyjdzie w czasie jazdy - najzwyczajniej w swiecie bedzie sie grzalo wszystko

nastepna kolejna sprawa to dotarcie hamulcow ZARAZ po zalozeniu - a nie przez nastepne 500 km "spokojnej jazdy" gdzie wszystko moze szlag trafic zwlaszcza przy takich deszczch jak ostatnio np
Soki pisze:Założył bym wszystko z Bosch, ostatnio widziałem testy,rankingi oraz wypowiedzi dziennikarzy motoryzacyjnych to każdy poleca Bosch który jest w tej chwili o niebo lepszy od Ate, Trw
a ja slyszalem ze samochodem roku zostal kiedys renault twingo - Ci sami dziennikarze pisali

Bosch jest ok ale to wcale nie gwarantuje jakosci czy braku problemow

hamulce trzeba dotrzec od razu - jezeli bedizesz ciekawy jak to CI pokaze filmik jak sie to robi i jest to 50% sukces jezeli chodzi o brak problemow

drugie 50 to montowanie i odpowiednie czyszczenie tego

mnie wymiana klockow i tarcz w E39 zajela caly zasrany dzien - w tym bylo czyszczenie piast na lustro, zaciskow, wymiana plynu, smarowanie specjalnym smarem itd

zaden mechanik nie bedzie sie "pierdzielil" z czyszceniem pucowaniem itd bo on musi zrobic 5 aut dziennie i zarobic

kup sobie wskaznik zegarowy na allegro za pare groszy i bedizesz wiedzial wszystko

jezeli jest bicie na piascie to tarcza bedzie sie grzala punktowo ( kawalkami ) a to sprawi ze sie najzwyczajniej w swiecie powygina
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Wujo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-25, 22:45
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Wujo »

BeleX, mozesz podpowiedziec jak ten wskaznik na allegro poszukac? Bo nie wiem co wpisac.

Druga rzecz to daj jakas wskazówke jak te pierd...e hamulce docierac bo juz sam głupi jestem.
BMW - Radosc z jazdy
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

jak docierac klocki z tarczami:

http://www.youtube.com/watch?v=Pi4BAuMjpbE

proponuje posluchac i zobaczyc cale - jak tak docieralem na E39 zimmermany z klockami textara zaraz po zmianie ( po godzinie 22 na trasie sosnowiec - siemianowice slaskie ) i nie mam zadnego problemu z biciem / piskami i wjazdami w wode

wskaznik:

http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10 ... 23572.html

a jak umiesz samemu zrobic jakis statywik do pomiaru to:

http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-01 ... 01714.html
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Wujo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-25, 22:45
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Wujo »

Ok a jesli mam lekko wybite górne wahacze banany to tez to moze miec wpływ?
BMW - Radosc z jazdy
ODPOWIEDZ