[E39] krzywią sie tarcze hamulcowe
[E39] krzywią sie tarcze hamulcowe
Panowie szybkie pytanie co to moze byc:
Ok 5 miesiacy temu wymieniłem u mechanika tarcz na nowe i klocki.Po ok 3 miesiacach zaczło bic ok reklamacja.Kupilem tarcze z TRW po miesiacu znowu to samo bicie na kierownicy przy hamowaniu.Opony dobre, koła wyważone. Zaznaczam ze piasty wyczyszczone przed załozeniem tarcz.
Poradzcie cos na co patrzec.
Ok 5 miesiacy temu wymieniłem u mechanika tarcz na nowe i klocki.Po ok 3 miesiacach zaczło bic ok reklamacja.Kupilem tarcze z TRW po miesiacu znowu to samo bicie na kierownicy przy hamowaniu.Opony dobre, koła wyważone. Zaznaczam ze piasty wyczyszczone przed załozeniem tarcz.
Poradzcie cos na co patrzec.
BMW - Radosc z jazdy
-
- Małopiszący
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
- Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Jaki masz stopień zużycia tarcz oraz klocków po tym dystansie, wina może leżeć po stronie zacisków, w przypadku kiedy są już dość mocno zapieczone i nie odbijają poprawnie za kazdym razem co przekłada się na nie równomierne zużycie przegrzanie przez co się łatwiej krzywią.
Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
Co do samych kół jeżeli podczas samej jazdy nie ma bić a są tylko przy hamowaniu więc to też odpada.
Reasumując miałem kiedyś podobny objaw, trzeba zregenerować zaciski hamulcowe, wymienić odpowietrzniki oraz płyn.
Odpowietrzniki komplet 4 szt koszt około 12zł
Zestaw naprawczy do zacisków 24zł, pod warunkiem że tłoczek jest dobry.
Płyn Ate najlepiej kupić litr na wszelki wypadek, cena za pół litra 22zł
Jak sam regenerowałem zaciski, opis w dziele nasze BMW
http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=16900
Po tym zabiegu z nowymi tarczami i klockami nie ma Bolca żeby coś się działo.
Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
Co do samych kół jeżeli podczas samej jazdy nie ma bić a są tylko przy hamowaniu więc to też odpada.
Reasumując miałem kiedyś podobny objaw, trzeba zregenerować zaciski hamulcowe, wymienić odpowietrzniki oraz płyn.
Odpowietrzniki komplet 4 szt koszt około 12zł
Zestaw naprawczy do zacisków 24zł, pod warunkiem że tłoczek jest dobry.
Płyn Ate najlepiej kupić litr na wszelki wypadek, cena za pół litra 22zł
Jak sam regenerowałem zaciski, opis w dziele nasze BMW
http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=16900
Po tym zabiegu z nowymi tarczami i klockami nie ma Bolca żeby coś się działo.
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Ciekawa teoria.Soki pisze: Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
Dupuszczalne bicie piasty to 0.02mm.Dopuszczalne bicie tarcz wynosi 0.1mm lecz dopuszczalne różnice co do grubości tarczy mierzonej w przynajmniej 5 punktach 10mm od obwodu tarczy wynosi 0.02mm.
Co do tarcz TRW to juz pare razy slyszalem, ze lubia sie krzywic.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Soki , z tymi piastkami to nie tak do konca ale mialem wymieniane na nowe bo łozyska podziekowały za współpracę wiec odpada.Soki pisze:Jaki masz stopień zużycia tarcz oraz klocków po tym dystansie, wina może leżeć po stronie zacisków, w przypadku kiedy są już dość mocno zapieczone i nie odbijają poprawnie za kazdym razem co przekłada się na nie równomierne zużycie przegrzanie przez co się łatwiej krzywią.
Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
Co do samych kół jeżeli podczas samej jazdy nie ma bić a są tylko przy hamowaniu więc to też odpada.
Reasumując miałem kiedyś podobny objaw, trzeba zregenerować zaciski hamulcowe, wymienić odpowietrzniki oraz płyn.
Odpowietrzniki komplet 4 szt koszt około 12zł
Zestaw naprawczy do zacisków 24zł, pod warunkiem że tłoczek jest dobry.
Płyn Ate najlepiej kupić litr na wszelki wypadek, cena za pół litra 22zł
Jak sam regenerowałem zaciski, opis w dziele nasze BMW
http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=16900
Po tym zabiegu z nowymi tarczami i klockami nie ma Bolca żeby coś się działo.
Co do samych zacisków wezmę to pod uwagę ale patrząc na tarcze nie są przegrzane (chodzi mi o znak jaki robi klocek na tarczy, srebrniutka bez przebarwien).
Co do samych tarcz mechanik nie wymienił mi klocków na nowe a te które mam teraz były na poprzednich tarczach i piszczały na tamtych i na tych... Nie wiem czy ma to coś wspólnego.
Co do bicia na kierownicy nie do konca sie zgodzę że jesli jest bicie na kierownicy to to moze byc od samych kół. Tarcze maja duzo wspólnego z tym jak są krzywe.
Czyli panowie jakie tarcze polecacie i czy wsadzic nowe klocki? Wg mnie mechanior zrobił błąd ze dał "stare" klocki na nowe tarcze.
BMW - Radosc z jazdy
heheh chyba zartujesz ze nie ma nic do rzeczy heheSoki pisze:Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
po pierwsze to trzeba zrobic na lustro piaste pod tarcza zeby nie bylo bicia tarczy po montarzu
sprawdzic bicie piast samej jak sa takie problemy
potem sprawdzic bicie tarczy NA piascie
tloczki jak nie odbijaja to wyjdzie w czasie jazdy - najzwyczajniej w swiecie bedzie sie grzalo wszystko
nastepna kolejna sprawa to dotarcie hamulcow ZARAZ po zalozeniu - a nie przez nastepne 500 km "spokojnej jazdy" gdzie wszystko moze szlag trafic zwlaszcza przy takich deszczch jak ostatnio np
a ja slyszalem ze samochodem roku zostal kiedys renault twingo - Ci sami dziennikarze pisaliSoki pisze:Założył bym wszystko z Bosch, ostatnio widziałem testy,rankingi oraz wypowiedzi dziennikarzy motoryzacyjnych to każdy poleca Bosch który jest w tej chwili o niebo lepszy od Ate, Trw
Bosch jest ok ale to wcale nie gwarantuje jakosci czy braku problemow
hamulce trzeba dotrzec od razu - jezeli bedizesz ciekawy jak to CI pokaze filmik jak sie to robi i jest to 50% sukces jezeli chodzi o brak problemow
drugie 50 to montowanie i odpowiednie czyszczenie tego
mnie wymiana klockow i tarcz w E39 zajela caly zasrany dzien - w tym bylo czyszczenie piast na lustro, zaciskow, wymiana plynu, smarowanie specjalnym smarem itd
zaden mechanik nie bedzie sie "pierdzielil" z czyszceniem pucowaniem itd bo on musi zrobic 5 aut dziennie i zarobic
kup sobie wskaznik zegarowy na allegro za pare groszy i bedizesz wiedzial wszystko
jezeli jest bicie na piascie to tarcza bedzie sie grzala punktowo ( kawalkami ) a to sprawi ze sie najzwyczajniej w swiecie powygina
...tak znowu sie czepiam...
jak docierac klocki z tarczami:
http://www.youtube.com/watch?v=Pi4BAuMjpbE
proponuje posluchac i zobaczyc cale - jak tak docieralem na E39 zimmermany z klockami textara zaraz po zmianie ( po godzinie 22 na trasie sosnowiec - siemianowice slaskie ) i nie mam zadnego problemu z biciem / piskami i wjazdami w wode
wskaznik:
http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10 ... 23572.html
a jak umiesz samemu zrobic jakis statywik do pomiaru to:
http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-01 ... 01714.html
http://www.youtube.com/watch?v=Pi4BAuMjpbE
proponuje posluchac i zobaczyc cale - jak tak docieralem na E39 zimmermany z klockami textara zaraz po zmianie ( po godzinie 22 na trasie sosnowiec - siemianowice slaskie ) i nie mam zadnego problemu z biciem / piskami i wjazdami w wode
wskaznik:
http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10 ... 23572.html
a jak umiesz samemu zrobic jakis statywik do pomiaru to:
http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-01 ... 01714.html
...tak znowu sie czepiam...