[E39] krzywią sie tarcze hamulcowe

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

tuleje na wahaczu gornym ma wplyw na bicie przy hamowaniu .Zuzyta tuleja przy hamowaniu (lekkim lub srednim) odbijają sie jak pileczka i to powoduje bicie dopiero jak docisniemy hamulec mocno to ustaje .
Oczywiscie tarcze i piasty tez maja wplyw na bicie to oczywiste.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Wujo pisze:Ok a jesli mam lekko wybite górne wahacze banany to tez to moze miec wpływ?
tak jak kisol napisal - maja ogromny wplyw i ja to potwierdzam...bo wymienialem w zeszlym miesiacu u siebie oba gorne wahacze z tulejami reakcyjnymi....

stare byly od nowosci z data produkcji 1998 ;] na szarpakach wychodzilo ze wszystko jest ok ale w rekach swoznie chodza juz dosc luzno - tuleje pozrywane - po zmianie wahaczy auto inaczej hamuje bo nei ma ugiecia tych zmeczonych tuleii

ja bym zaczal od tego tym razem skoro mowisz ze masz juz zmeczone te wahacze - tarcze zmienic pozniej jezeli okaze sie ze to jednak one ( chociaz tym wskaznikiem zegarowym co Ci podalem mozna juz sprawdzic tarcze za cale 39.99 ;=] )
...tak znowu sie czepiam...
darkstar79
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski

Post autor: darkstar79 »

BeleX pisze:
Soki pisze:Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
heheh chyba zartujesz ze nie ma nic do rzeczy :) hehe


po pierwsze to trzeba zrobic na lustro piaste pod tarcza zeby nie bylo bicia tarczy po montarzu

sprawdzic bicie piast samej jak sa takie problemy

potem sprawdzic bicie tarczy NA piascie

tloczki jak nie odbijaja to wyjdzie w czasie jazdy - najzwyczajniej w swiecie bedzie sie grzalo wszystko

nastepna kolejna sprawa to dotarcie hamulcow ZARAZ po zalozeniu - a nie przez nastepne 500 km "spokojnej jazdy" gdzie wszystko moze szlag trafic zwlaszcza przy takich deszczch jak ostatnio np
Soki pisze:Założył bym wszystko z Bosch, ostatnio widziałem testy,rankingi oraz wypowiedzi dziennikarzy motoryzacyjnych to każdy poleca Bosch który jest w tej chwili o niebo lepszy od Ate, Trw
a ja slyszalem ze samochodem roku zostal kiedys renault twingo - Ci sami dziennikarze pisali

Bosch jest ok ale to wcale nie gwarantuje jakosci czy braku problemow

hamulce trzeba dotrzec od razu - jezeli bedizesz ciekawy jak to CI pokaze filmik jak sie to robi i jest to 50% sukces jezeli chodzi o brak problemow

drugie 50 to montowanie i odpowiednie czyszczenie tego

mnie wymiana klockow i tarcz w E39 zajela caly zasrany dzien - w tym bylo czyszczenie piast na lustro, zaciskow, wymiana plynu, smarowanie specjalnym smarem itd

zaden mechanik nie bedzie sie "pierdzielil" z czyszceniem pucowaniem itd bo on musi zrobic 5 aut dziennie i zarobic

kup sobie wskaznik zegarowy na allegro za pare groszy i bedizesz wiedzial wszystko

jezeli jest bicie na piascie to tarcza bedzie sie grzala punktowo ( kawalkami ) a to sprawi ze sie najzwyczajniej w swiecie powygina
Podlacze sie z zapytaniem jak to w koncu z tym docieraniem?? Wiekszosc mowi "hamowac spkojnie przez ok 200km bez przegrzewania" itp a tu widze goscia ktory wrecz pali klocki. Moze to ktos wyjasnic po polsku :shock:
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

Jestem za tym zeby spokojnie docierac klocek z tarcza bo wiadomo ze te elementy musza (nawet nowe) sie dopasowac do siebie powierzchnia. Gwaltowne hamowanie grzeje tarcze nierownomiernie czyli w tych miejscacj co sie styka z klockiem i odwrotnie zeszkli klocek w miejscu zwiekszonego styku z tarcza.Napewno maja wplyw na docieranie materialy z jalich elementy sa zrobione np dobre klocki i tarcze bede katowal przy docieraniu i nic im nie bedzie tak ze jeden drugiemu nie rowny.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

kisol pisze:Jestem za tym zeby spokojnie docierac klocek z tarcza bo wiadomo ze te elementy musza (nawet nowe) sie dopasowac do siebie powierzchnia. Gwaltowne hamowanie grzeje tarcze nierownomiernie czyli w tych miejscacj co sie styka z klockiem i odwrotnie zeszkli klocek w miejscu zwiekszonego styku z tarcza
zobacz filmik ktory ja dalem

bo to nie chodzi o to zeby byla rowna powierzchnia na tarczy i klocku - chodzi o transfer materialu miedzy klockami a tarczami

zreszta na filmie doskonale widac ze tam nie ma mowy o grzaniu punktowym bo tarcze sa rozgrzane po calosci

delikatne docieranie nie ma sensu w przypadku E39 - bo wlasnie takie hamowanie w miescie zalatwi tarcze - na filmie ten koles mowil ze ostatnia rzecza jaka chcecie zrobic to zatrzymanie sie na swiatlach w czasie docierania tarcz - bo tarcza nie stygnie w miejscu gdzie trzyma ja klocek i wtedy sie wygina

polecam sposob z tego filmiku - naprawde warto - zrobilismy tak pare samochodow i skutecznosc hamowania tylko sie poprawila
...tak znowu sie czepiam...
darkstar79
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski

Post autor: darkstar79 »

BeleX pisze:
kisol pisze:Jestem za tym zeby spokojnie docierac klocek z tarcza bo wiadomo ze te elementy musza (nawet nowe) sie dopasowac do siebie powierzchnia. Gwaltowne hamowanie grzeje tarcze nierownomiernie czyli w tych miejscacj co sie styka z klockiem i odwrotnie zeszkli klocek w miejscu zwiekszonego styku z tarcza
zobacz filmik ktory ja dalem

bo to nie chodzi o to zeby byla rowna powierzchnia na tarczy i klocku - chodzi o transfer materialu miedzy klockami a tarczami

zreszta na filmie doskonale widac ze tam nie ma mowy o grzaniu punktowym bo tarcze sa rozgrzane po calosci

delikatne docieranie nie ma sensu w przypadku E39 - bo wlasnie takie hamowanie w miescie zalatwi tarcze - na filmie ten koles mowil ze ostatnia rzecza jaka chcecie zrobic to zatrzymanie sie na swiatlach w czasie docierania tarcz - bo tarcza nie stygnie w miejscu gdzie trzyma ja klocek i wtedy sie wygina

polecam sposob z tego filmiku - naprawde warto - zrobilismy tak pare samochodow i skutecznosc hamowania tylko sie poprawila
Czyli rozumiem ze po zalozeniu kilkukrotnie rozpedzamy sie do 80km/h i hamujemy max by nie zadzialal abs do ok 10km/h :609:
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

darkstar79 pisze:80km/h i hamujemy max by nie zadzialal abs do ok 10km/h
od 100 do praktycznie zera ale tak aby nie zalaczyl sie ani razu abs

tak po 6-8 razie jest juz okropny fade bo hamulce sa cale bardzo rozgrzane

trzeba pamietac zeby miec kawalek pustej drogi na to - ja to zrobilem miedzy sosnowcem - katowicami i siemianowicami

w jedna i druga strone - po 10 razach takiego hamowania zapinasz 5ty bieg i jedziesz spokojnie 70/h

na poczatku lecialy iskry :) potem juz jest spokojniej :)

naprawde polecam ( tylko zgodnie z instrukcja - zadnych swiatel byc nie moze bo mozna sobie zalatwic tarcze na amen - min 20 km trasy musi byc ) - nie wiem czy to w tym filmie z APP ale gdzies widzialem ze tarcze na rajdy ktore za kazdym razem sa nowe dociera z klockami na specjalnych tokarkach...bo na trasie nie ma juz na to czasu
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Wujo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-25, 22:45
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Wujo »

No to ja wymieniłem banany lekko poprawa ale dalej problem jest.
BMW - Radosc z jazdy
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Wujo pisze:lekko poprawa ale dalej problem jest.
podaj date produkcji przednich opon

o proste felgi nie pytam bo i tak odpiszesz ze sa prosciutenkie :)
...tak znowu sie czepiam...
darkstar79
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski

Post autor: darkstar79 »

BeleX pisze:
darkstar79 pisze:80km/h i hamujemy max by nie zadzialal abs do ok 10km/h
trzeba pamietac zeby miec kawalek pustej drogi na to - ja to zrobilem miedzy sosnowcem - katowicami i siemianowicami

naprawde polecam ( tylko zgodnie z instrukcja - zadnych swiatel byc nie moze bo mozna sobie zalatwic tarcze na amen - min 20 km trasy musi byc )
A1 Swierklany - Gliwice chyba wystarczy :grin:
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

darkstar79 pisze:A1 Swierklany - Gliwice chyba wystarczy
lepszej trasy sobie na to nie wyobrazam :) tylko uwaga z hamowaniem do tej min predkosci :) ja wyjechalem na trase po 23 i bylo fajnie pusto wtedy - nikt nie wyzywal na wariata z bmw ktoremu leca iskry z tarcz hamulcowych
...tak znowu sie czepiam...
darkstar79
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski

Post autor: darkstar79 »

BeleX pisze:
darkstar79 pisze:A1 Swierklany - Gliwice chyba wystarczy
lepszej trasy sobie na to nie wyobrazam :) tylko uwaga z hamowaniem do tej min predkosci :) ja wyjechalem na trase po 23 i bylo fajnie pusto wtedy - nikt nie wyzywal na wariata z bmw ktoremu leca iskry z tarcz hamulcowych
O mnie co najwyzej powiedza "jakis po...ny norweg sie potracil :bmw:
karpiu12345
Zaawansowany forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 2013-07-10, 14:18
Lokalizacja: SBL

Post autor: karpiu12345 »

hmmmm przeczytałem wszystkie posty i to nie do końca mogą być hamulce :) kiedyś gość przywiózł mi bmw e60 chyba to było to niby z hamulcami a okazało się ze był to krzyżak kolumny :/ przy hamowaniu następuje hamowanie osi cala siła przechodzi na kolumnę(maglownice , w każdym bądź razie łączenie ) ... wiec trzeba wszystko sprawdzić , tak jak tutaj koledzy napisali zawieszenie i układ kierowniczy musi być sprawny , niestety wszystko idzie w parze :) w e36 tez widziałem kiedyś jak najpierw było widać przesuniecie osi przedniej do tylu jadąc do przodu a później ruszała cala buda :P a chłopak mówił ze mu auto po drodze pływa ;) odnośnie trzepaków , najlepiej spisuje się zwykła metrowa "brecha" , temu żaden luz się nie oprze :P
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,to klasa, to elegancja ...
ODPOWIEDZ