[E39] krzywią sie tarcze hamulcowe
tak jak kisol napisal - maja ogromny wplyw i ja to potwierdzam...bo wymienialem w zeszlym miesiacu u siebie oba gorne wahacze z tulejami reakcyjnymi....Wujo pisze:Ok a jesli mam lekko wybite górne wahacze banany to tez to moze miec wpływ?
stare byly od nowosci z data produkcji 1998 ;] na szarpakach wychodzilo ze wszystko jest ok ale w rekach swoznie chodza juz dosc luzno - tuleje pozrywane - po zmianie wahaczy auto inaczej hamuje bo nei ma ugiecia tych zmeczonych tuleii
ja bym zaczal od tego tym razem skoro mowisz ze masz juz zmeczone te wahacze - tarcze zmienic pozniej jezeli okaze sie ze to jednak one ( chociaz tym wskaznikiem zegarowym co Ci podalem mozna juz sprawdzic tarcze za cale 39.99 ;=] )
...tak znowu sie czepiam...
-
- Małopiszący
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
- Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski
Podlacze sie z zapytaniem jak to w koncu z tym docieraniem?? Wiekszosc mowi "hamowac spkojnie przez ok 200km bez przegrzewania" itp a tu widze goscia ktory wrecz pali klocki. Moze to ktos wyjasnic po polskuBeleX pisze:heheh chyba zartujesz ze nie ma nic do rzeczy heheSoki pisze:Piasta nie ma tu nic do rzeczy może ewentualnie się zatrzeć i wyć ale w żadnym wypadku nie będzie przez to bić na kierownicy przy hamowaniu.
po pierwsze to trzeba zrobic na lustro piaste pod tarcza zeby nie bylo bicia tarczy po montarzu
sprawdzic bicie piast samej jak sa takie problemy
potem sprawdzic bicie tarczy NA piascie
tloczki jak nie odbijaja to wyjdzie w czasie jazdy - najzwyczajniej w swiecie bedzie sie grzalo wszystko
nastepna kolejna sprawa to dotarcie hamulcow ZARAZ po zalozeniu - a nie przez nastepne 500 km "spokojnej jazdy" gdzie wszystko moze szlag trafic zwlaszcza przy takich deszczch jak ostatnio np
a ja slyszalem ze samochodem roku zostal kiedys renault twingo - Ci sami dziennikarze pisaliSoki pisze:Założył bym wszystko z Bosch, ostatnio widziałem testy,rankingi oraz wypowiedzi dziennikarzy motoryzacyjnych to każdy poleca Bosch który jest w tej chwili o niebo lepszy od Ate, Trw
Bosch jest ok ale to wcale nie gwarantuje jakosci czy braku problemow
hamulce trzeba dotrzec od razu - jezeli bedizesz ciekawy jak to CI pokaze filmik jak sie to robi i jest to 50% sukces jezeli chodzi o brak problemow
drugie 50 to montowanie i odpowiednie czyszczenie tego
mnie wymiana klockow i tarcz w E39 zajela caly zasrany dzien - w tym bylo czyszczenie piast na lustro, zaciskow, wymiana plynu, smarowanie specjalnym smarem itd
zaden mechanik nie bedzie sie "pierdzielil" z czyszceniem pucowaniem itd bo on musi zrobic 5 aut dziennie i zarobic
kup sobie wskaznik zegarowy na allegro za pare groszy i bedizesz wiedzial wszystko
jezeli jest bicie na piascie to tarcza bedzie sie grzala punktowo ( kawalkami ) a to sprawi ze sie najzwyczajniej w swiecie powygina
Jestem za tym zeby spokojnie docierac klocek z tarcza bo wiadomo ze te elementy musza (nawet nowe) sie dopasowac do siebie powierzchnia. Gwaltowne hamowanie grzeje tarcze nierownomiernie czyli w tych miejscacj co sie styka z klockiem i odwrotnie zeszkli klocek w miejscu zwiekszonego styku z tarcza.Napewno maja wplyw na docieranie materialy z jalich elementy sa zrobione np dobre klocki i tarcze bede katowal przy docieraniu i nic im nie bedzie tak ze jeden drugiemu nie rowny.
zobacz filmik ktory ja dalemkisol pisze:Jestem za tym zeby spokojnie docierac klocek z tarcza bo wiadomo ze te elementy musza (nawet nowe) sie dopasowac do siebie powierzchnia. Gwaltowne hamowanie grzeje tarcze nierownomiernie czyli w tych miejscacj co sie styka z klockiem i odwrotnie zeszkli klocek w miejscu zwiekszonego styku z tarcza
bo to nie chodzi o to zeby byla rowna powierzchnia na tarczy i klocku - chodzi o transfer materialu miedzy klockami a tarczami
zreszta na filmie doskonale widac ze tam nie ma mowy o grzaniu punktowym bo tarcze sa rozgrzane po calosci
delikatne docieranie nie ma sensu w przypadku E39 - bo wlasnie takie hamowanie w miescie zalatwi tarcze - na filmie ten koles mowil ze ostatnia rzecza jaka chcecie zrobic to zatrzymanie sie na swiatlach w czasie docierania tarcz - bo tarcza nie stygnie w miejscu gdzie trzyma ja klocek i wtedy sie wygina
polecam sposob z tego filmiku - naprawde warto - zrobilismy tak pare samochodow i skutecznosc hamowania tylko sie poprawila
...tak znowu sie czepiam...
-
- Małopiszący
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
- Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski
Czyli rozumiem ze po zalozeniu kilkukrotnie rozpedzamy sie do 80km/h i hamujemy max by nie zadzialal abs do ok 10km/hBeleX pisze:zobacz filmik ktory ja dalemkisol pisze:Jestem za tym zeby spokojnie docierac klocek z tarcza bo wiadomo ze te elementy musza (nawet nowe) sie dopasowac do siebie powierzchnia. Gwaltowne hamowanie grzeje tarcze nierownomiernie czyli w tych miejscacj co sie styka z klockiem i odwrotnie zeszkli klocek w miejscu zwiekszonego styku z tarcza
bo to nie chodzi o to zeby byla rowna powierzchnia na tarczy i klocku - chodzi o transfer materialu miedzy klockami a tarczami
zreszta na filmie doskonale widac ze tam nie ma mowy o grzaniu punktowym bo tarcze sa rozgrzane po calosci
delikatne docieranie nie ma sensu w przypadku E39 - bo wlasnie takie hamowanie w miescie zalatwi tarcze - na filmie ten koles mowil ze ostatnia rzecza jaka chcecie zrobic to zatrzymanie sie na swiatlach w czasie docierania tarcz - bo tarcza nie stygnie w miejscu gdzie trzyma ja klocek i wtedy sie wygina
polecam sposob z tego filmiku - naprawde warto - zrobilismy tak pare samochodow i skutecznosc hamowania tylko sie poprawila
od 100 do praktycznie zera ale tak aby nie zalaczyl sie ani razu absdarkstar79 pisze:80km/h i hamujemy max by nie zadzialal abs do ok 10km/h
tak po 6-8 razie jest juz okropny fade bo hamulce sa cale bardzo rozgrzane
trzeba pamietac zeby miec kawalek pustej drogi na to - ja to zrobilem miedzy sosnowcem - katowicami i siemianowicami
w jedna i druga strone - po 10 razach takiego hamowania zapinasz 5ty bieg i jedziesz spokojnie 70/h
na poczatku lecialy iskry potem juz jest spokojniej
naprawde polecam ( tylko zgodnie z instrukcja - zadnych swiatel byc nie moze bo mozna sobie zalatwic tarcze na amen - min 20 km trasy musi byc ) - nie wiem czy to w tym filmie z APP ale gdzies widzialem ze tarcze na rajdy ktore za kazdym razem sa nowe dociera z klockami na specjalnych tokarkach...bo na trasie nie ma juz na to czasu
...tak znowu sie czepiam...
-
- Małopiszący
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
- Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski
A1 Swierklany - Gliwice chyba wystarczyBeleX pisze:trzeba pamietac zeby miec kawalek pustej drogi na to - ja to zrobilem miedzy sosnowcem - katowicami i siemianowicamidarkstar79 pisze:80km/h i hamujemy max by nie zadzialal abs do ok 10km/h
naprawde polecam ( tylko zgodnie z instrukcja - zadnych swiatel byc nie moze bo mozna sobie zalatwic tarcze na amen - min 20 km trasy musi byc )
lepszej trasy sobie na to nie wyobrazam tylko uwaga z hamowaniem do tej min predkosci ja wyjechalem na trase po 23 i bylo fajnie pusto wtedy - nikt nie wyzywal na wariata z bmw ktoremu leca iskry z tarcz hamulcowychdarkstar79 pisze:A1 Swierklany - Gliwice chyba wystarczy
...tak znowu sie czepiam...
-
- Małopiszący
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
- Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski
O mnie co najwyzej powiedza "jakis po...ny norweg sie potracilBeleX pisze:lepszej trasy sobie na to nie wyobrazam tylko uwaga z hamowaniem do tej min predkosci ja wyjechalem na trase po 23 i bylo fajnie pusto wtedy - nikt nie wyzywal na wariata z bmw ktoremu leca iskry z tarcz hamulcowychdarkstar79 pisze:A1 Swierklany - Gliwice chyba wystarczy
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 2013-07-10, 14:18
- Lokalizacja: SBL
hmmmm przeczytałem wszystkie posty i to nie do końca mogą być hamulce kiedyś gość przywiózł mi bmw e60 chyba to było to niby z hamulcami a okazało się ze był to krzyżak kolumny przy hamowaniu następuje hamowanie osi cala siła przechodzi na kolumnę(maglownice , w każdym bądź razie łączenie ) ... wiec trzeba wszystko sprawdzić , tak jak tutaj koledzy napisali zawieszenie i układ kierowniczy musi być sprawny , niestety wszystko idzie w parze w e36 tez widziałem kiedyś jak najpierw było widać przesuniecie osi przedniej do tylu jadąc do przodu a później ruszała cala buda a chłopak mówił ze mu auto po drodze pływa odnośnie trzepaków , najlepiej spisuje się zwykła metrowa "brecha" , temu żaden luz się nie oprze
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,to klasa, to elegancja ...