problem z temperatura

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
wojtek43957818
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2013-10-25, 19:15
Lokalizacja: borety drugie

problem z temperatura

Post autor: wojtek43957818 »

witam mam problem z bmw e36 2,5 tds silnik sie grzeje i wyrzuca plyn a chlodnica jest zimna myslalem ze to termostat, wyciagnelem go i zalozylem bez i nadal to samo silnik goracy a chlodnica czy ktos juz mial cos takiego???
wojtek
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

uwalona pompa wody ?
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Moloch
Maniak forumowy
Posty: 2064
Rejestracja: 2011-05-16, 21:54
Lokalizacja: Godów

Post autor: Moloch »

jeśli chłodnica jest zimna, na całej powierzchcni to tak jak Belex pisze mogła umrzeć pompa wody
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

chyba mogę nazwać się weteranem w sprawach tds'a :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: więc zacznijmy od najłagodniejszej opcji jaką są przytkane przewody powrotne wody. W tym celu odkręć korek ze zbiornika wyrównawczego, odpal auto i zobacz czy przy przegazówce woda wlatuje do zbiornika (na luzie powinna lekko lecieć, a przy przegazówce mocniej), jeżeli nie leci, albo lecie słabo to trzeba rozebrać wąż idący od chłodnicy do zbiornika i go przedmuchać, tak żeby wypchać cały syf z niego.

Kolejną opcją jest właśnie termostat. Polecam go wyciągnąć i wrzucić do garnka z wrzącą wodą, jak sie otworzy to znaczy że jest sprawny i można tą opcje wykluczyć. Ale w związku z tym że u Ciebie problem występuje nawet bez termostatu to ten element można pominąć.
Dalej.

Pompa wody. Tutaj dosyć prosta diagonostyka, bo wystarczy odkręcić korek i sprawdzić (tak jak przy sprawdzaniu drożności przewodów) czy woda wraca do zbiornika. Nie wraca - pompa wody do wymiany (pod warunkiem drożnych przewodów).

I teraz 2 możliwości najbardziej kosztowne, a mianowicie wydmuchana uszczelka pod głowicą lub pęknięta sama głowica.
Objawy są te same - przedmuchy z silnika do układu chłodzenia. Dobrym sposobem na zdiagnozowanie tego jest przejechanie się samochodem tak żeby złapał temperature i w momęcie kiedy wskazówka zacznie się wychylać, sprawdzić (nałatwiej) górny przewód od chłodnicy. Jak jest twardy jak kamien, tak że ciężko go zgiąć 2 palcami to masz pewne że albo wywaliło uszczelkę albo szlag trafił głowicę. Można jeszcze podjechać do majstra który Ci sprawdzi obecność spalin w układzie chłodzenia - jak są, to wiadomo co jest.
Są jeszcze inne, rzadziej spotykane objawy wywalenia uszczelki czy głowicy, a mianowicie tworzenie się mazi o kolorze i konsystencji majonezu pod korkiem wlewu oleju.

Tyle z mojej strony, jak masz jeszcze jakieś pytania to śmiało pytaj :)
Obrazek
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

LuQ pisze:chyba mogę nazwać się weteranem w sprawach tds'a
Prędzej ja się mogę tak nazwać :P
zacznie się wychylać, sprawdzić (nałatwiej) górny przewód od chłodnicy. Jak jest twardy jak kamien, tak że ciężko go zgiąć 2 palcami to masz pewne że albo wywaliło uszczelkę albo szlag trafił głowicę
Jeśli p wody nie będzie działać to tak samo się stanie że nie będzie dało się go zgiąć

1. Tak jak pisze LuQ sprawdź przelew z chłodnicy do zbiorniczka czy drożny oraz samo wejście w zbiorniczku
2. Pompa wody czy działa często ukręcały się wirniki

Jeśli przelew będzie drożny i p wody cała zostaje podjechać do jakiegoś mechanika żeby zrobił test na obecność spalin w układzie. Ja swoim TDS jeździłem z wypaloną uszczelką miesiąc zanim to naprawiłem :) poprosu miałem poluzowany korek od zbiorniczka i cały czas auto upuszczało sobie ciśnienie z układu i nic się nie gotowało.

PS
Tak mi teraz przyszło do głowy jak wskazówka idzie do góry i płyn się"gotuje" to jest on gorący czy letni? Jeśli gorący to wskazywało by to na termostat(wykluczone w twoim przypadku) albo pompę wody. Jeśli płyn jest zimny to rośnie ciśnienie w układzie a to by wskazywało na zatkany przelew albo uszczelkę pod głowicą/głowicę
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

TDS-ik pisze:LuQ napisał/a:
chyba mogę nazwać się weteranem w sprawach tds'a


Prędzej ja się mogę tak nazwać :P
Ty też :P
TDS-ik pisze:Jeśli p wody nie będzie działać to tak samo się stanie że nie będzie dało się go zgiąć
Niekoniecznie. Twardnienie węży spowodowane jest zbyt dużym ciśnieniem w układzie, a to występuje tylko w przypadku przegrzania silnika (parująca woda) lub przedmuchów do układu chłodzenia :P Jak p wody nie działa to do zbiornika nie wraca gorąca woda, a co za tym idzie, wszystko jest gorące oprócz wody w zbiorniku :P
TDS-ik pisze: Ja swoim TDS jeździłem z wypaloną uszczelką miesiąc zanim to naprawiłem :) poprosu miałem poluzowany korek od zbiorniczka i cały czas auto upuszczało sobie ciśnienie z układu i nic się nie gotowało.
korek ma za zadanie upuszczać ciśnienie z układu samoczynnie :P (przy okazji wojtek sprawdź sobie właśnie korek czy jest drożny). Mi jak poszła głowica to po 15min jazdy wszystko było zagotowane, a próby jazdy z lekko odkręconym korkiem kończyły sie zalaną całą komorą płynem chłodniczym :P
TDS-ik pisze: Jeśli płyn jest zimny to rośnie ciśnienie w układzie a to by wskazywało na zatkany przelew albo uszczelkę pod głowicą/głowicę
Jak masz płyn zimny w zbiorniku, a węże i chłodnice tylko częściowo gorącą, to albo właśnie przewód albo pompa wody. W przypadku głowicy czy uszczelki, wszystko inne może działać prawidłowo więc i w zbiorniku będzie gorąca woda :)
Obrazek
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Niekoniecznie. Twardnienie węży spowodowane jest zbyt dużym ciśnieniem w układzie, a to występuje tylko w przypadku przegrzania silnika (parująca woda) lub przedmuchów do układu chłodzenia Jak p wody nie działa to do zbiornika nie wraca gorąca woda, a co za tym idzie, wszystko jest gorące oprócz wody w zbiorniku
Jeśli pompa nie będzie działać nie będzie obiegu wody płyn będzie się gotował co spowoduje wzrost ciśnienia czyli twarde węże.
Zatkany przewód powrotny też będzie powodował wzrost ciśnienia w układzie.
Jak masz płyn zimny w zbiorniku, a węże i chłodnice tylko częściowo gorącą, to albo właśnie przewód albo pompa wody. W przypadku głowicy czy uszczelki, wszystko inne może działać prawidłowo więc i w zbiorniku będzie gorąca woda
Nie do końca w moim przypadku było tak że ciśnienie rosło szybciej niż temp płynu i wg wskaźnika auto się już gotowało a po odkręceniu korka wywalało zimny płyn w momencie jak z chodziło ciśnienie z układu wskazówka spadała przed połowę.
ODPOWIEDZ