problem z temperatura
-
- Małopiszący
- Posty: 3
- Rejestracja: 2013-10-25, 19:15
- Lokalizacja: borety drugie
problem z temperatura
witam mam problem z bmw e36 2,5 tds silnik sie grzeje i wyrzuca plyn a chlodnica jest zimna myslalem ze to termostat, wyciagnelem go i zalozylem bez i nadal to samo silnik goracy a chlodnica czy ktos juz mial cos takiego???
wojtek
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
chyba mogę nazwać się weteranem w sprawach tds'a więc zacznijmy od najłagodniejszej opcji jaką są przytkane przewody powrotne wody. W tym celu odkręć korek ze zbiornika wyrównawczego, odpal auto i zobacz czy przy przegazówce woda wlatuje do zbiornika (na luzie powinna lekko lecieć, a przy przegazówce mocniej), jeżeli nie leci, albo lecie słabo to trzeba rozebrać wąż idący od chłodnicy do zbiornika i go przedmuchać, tak żeby wypchać cały syf z niego.
Kolejną opcją jest właśnie termostat. Polecam go wyciągnąć i wrzucić do garnka z wrzącą wodą, jak sie otworzy to znaczy że jest sprawny i można tą opcje wykluczyć. Ale w związku z tym że u Ciebie problem występuje nawet bez termostatu to ten element można pominąć.
Dalej.
Pompa wody. Tutaj dosyć prosta diagonostyka, bo wystarczy odkręcić korek i sprawdzić (tak jak przy sprawdzaniu drożności przewodów) czy woda wraca do zbiornika. Nie wraca - pompa wody do wymiany (pod warunkiem drożnych przewodów).
I teraz 2 możliwości najbardziej kosztowne, a mianowicie wydmuchana uszczelka pod głowicą lub pęknięta sama głowica.
Objawy są te same - przedmuchy z silnika do układu chłodzenia. Dobrym sposobem na zdiagnozowanie tego jest przejechanie się samochodem tak żeby złapał temperature i w momęcie kiedy wskazówka zacznie się wychylać, sprawdzić (nałatwiej) górny przewód od chłodnicy. Jak jest twardy jak kamien, tak że ciężko go zgiąć 2 palcami to masz pewne że albo wywaliło uszczelkę albo szlag trafił głowicę. Można jeszcze podjechać do majstra który Ci sprawdzi obecność spalin w układzie chłodzenia - jak są, to wiadomo co jest.
Są jeszcze inne, rzadziej spotykane objawy wywalenia uszczelki czy głowicy, a mianowicie tworzenie się mazi o kolorze i konsystencji majonezu pod korkiem wlewu oleju.
Tyle z mojej strony, jak masz jeszcze jakieś pytania to śmiało pytaj
Kolejną opcją jest właśnie termostat. Polecam go wyciągnąć i wrzucić do garnka z wrzącą wodą, jak sie otworzy to znaczy że jest sprawny i można tą opcje wykluczyć. Ale w związku z tym że u Ciebie problem występuje nawet bez termostatu to ten element można pominąć.
Dalej.
Pompa wody. Tutaj dosyć prosta diagonostyka, bo wystarczy odkręcić korek i sprawdzić (tak jak przy sprawdzaniu drożności przewodów) czy woda wraca do zbiornika. Nie wraca - pompa wody do wymiany (pod warunkiem drożnych przewodów).
I teraz 2 możliwości najbardziej kosztowne, a mianowicie wydmuchana uszczelka pod głowicą lub pęknięta sama głowica.
Objawy są te same - przedmuchy z silnika do układu chłodzenia. Dobrym sposobem na zdiagnozowanie tego jest przejechanie się samochodem tak żeby złapał temperature i w momęcie kiedy wskazówka zacznie się wychylać, sprawdzić (nałatwiej) górny przewód od chłodnicy. Jak jest twardy jak kamien, tak że ciężko go zgiąć 2 palcami to masz pewne że albo wywaliło uszczelkę albo szlag trafił głowicę. Można jeszcze podjechać do majstra który Ci sprawdzi obecność spalin w układzie chłodzenia - jak są, to wiadomo co jest.
Są jeszcze inne, rzadziej spotykane objawy wywalenia uszczelki czy głowicy, a mianowicie tworzenie się mazi o kolorze i konsystencji majonezu pod korkiem wlewu oleju.
Tyle z mojej strony, jak masz jeszcze jakieś pytania to śmiało pytaj
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Prędzej ja się mogę tak nazwaćLuQ pisze:chyba mogę nazwać się weteranem w sprawach tds'a
Jeśli p wody nie będzie działać to tak samo się stanie że nie będzie dało się go zgiąćzacznie się wychylać, sprawdzić (nałatwiej) górny przewód od chłodnicy. Jak jest twardy jak kamien, tak że ciężko go zgiąć 2 palcami to masz pewne że albo wywaliło uszczelkę albo szlag trafił głowicę
1. Tak jak pisze LuQ sprawdź przelew z chłodnicy do zbiorniczka czy drożny oraz samo wejście w zbiorniczku
2. Pompa wody czy działa często ukręcały się wirniki
Jeśli przelew będzie drożny i p wody cała zostaje podjechać do jakiegoś mechanika żeby zrobił test na obecność spalin w układzie. Ja swoim TDS jeździłem z wypaloną uszczelką miesiąc zanim to naprawiłem poprosu miałem poluzowany korek od zbiorniczka i cały czas auto upuszczało sobie ciśnienie z układu i nic się nie gotowało.
PS
Tak mi teraz przyszło do głowy jak wskazówka idzie do góry i płyn się"gotuje" to jest on gorący czy letni? Jeśli gorący to wskazywało by to na termostat(wykluczone w twoim przypadku) albo pompę wody. Jeśli płyn jest zimny to rośnie ciśnienie w układzie a to by wskazywało na zatkany przelew albo uszczelkę pod głowicą/głowicę
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ty teżTDS-ik pisze:LuQ napisał/a:
chyba mogę nazwać się weteranem w sprawach tds'a
Prędzej ja się mogę tak nazwać
Niekoniecznie. Twardnienie węży spowodowane jest zbyt dużym ciśnieniem w układzie, a to występuje tylko w przypadku przegrzania silnika (parująca woda) lub przedmuchów do układu chłodzenia Jak p wody nie działa to do zbiornika nie wraca gorąca woda, a co za tym idzie, wszystko jest gorące oprócz wody w zbiornikuTDS-ik pisze:Jeśli p wody nie będzie działać to tak samo się stanie że nie będzie dało się go zgiąć
korek ma za zadanie upuszczać ciśnienie z układu samoczynnie (przy okazji wojtek sprawdź sobie właśnie korek czy jest drożny). Mi jak poszła głowica to po 15min jazdy wszystko było zagotowane, a próby jazdy z lekko odkręconym korkiem kończyły sie zalaną całą komorą płynem chłodniczymTDS-ik pisze: Ja swoim TDS jeździłem z wypaloną uszczelką miesiąc zanim to naprawiłem poprosu miałem poluzowany korek od zbiorniczka i cały czas auto upuszczało sobie ciśnienie z układu i nic się nie gotowało.
Jak masz płyn zimny w zbiorniku, a węże i chłodnice tylko częściowo gorącą, to albo właśnie przewód albo pompa wody. W przypadku głowicy czy uszczelki, wszystko inne może działać prawidłowo więc i w zbiorniku będzie gorąca wodaTDS-ik pisze: Jeśli płyn jest zimny to rośnie ciśnienie w układzie a to by wskazywało na zatkany przelew albo uszczelkę pod głowicą/głowicę
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jeśli pompa nie będzie działać nie będzie obiegu wody płyn będzie się gotował co spowoduje wzrost ciśnienia czyli twarde węże.Niekoniecznie. Twardnienie węży spowodowane jest zbyt dużym ciśnieniem w układzie, a to występuje tylko w przypadku przegrzania silnika (parująca woda) lub przedmuchów do układu chłodzenia Jak p wody nie działa to do zbiornika nie wraca gorąca woda, a co za tym idzie, wszystko jest gorące oprócz wody w zbiorniku
Zatkany przewód powrotny też będzie powodował wzrost ciśnienia w układzie.
Nie do końca w moim przypadku było tak że ciśnienie rosło szybciej niż temp płynu i wg wskaźnika auto się już gotowało a po odkręceniu korka wywalało zimny płyn w momencie jak z chodziło ciśnienie z układu wskazówka spadała przed połowę.Jak masz płyn zimny w zbiorniku, a węże i chłodnice tylko częściowo gorącą, to albo właśnie przewód albo pompa wody. W przypadku głowicy czy uszczelki, wszystko inne może działać prawidłowo więc i w zbiorniku będzie gorąca woda