Wujek Lollipop - to jest jego nowy nickwhucrew pisze: I trzecie pytanko:
Czy ktoś ma kontakt z użytkownikiem Mrcin86? Jest to ważne a nie potrafię chłopaka znaleść
To tyle i z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdro ludziska
Pozdro!
Jest to mój sąsiadTomek pisze:whucrew napisał/a:
I trzecie pytanko:
Czy ktoś ma kontakt z użytkownikiem Mrcin86? Jest to ważne a nie potrafię chłopaka znaleść
Dlatego ni eusuwałbym, bo usuwanie klapki to tak jak montaz tłumika o wiekszej przepustowości co powoduje, że z małych obrotów słabo się zbiera ale w 2.8 nie wiem czy to odczuwalne.Głodek pisze:a i słyszałem że jak jest usunięta klapka to wolniej wkręca sie na obroty
Ja osobiście ją usunę jak będe montował
otóz toMystic888 pisze: jesli parunastu inzynierow BMW zrobilo klapke i pracowalo nad nia iles tygodni to znaczy ze jest ona potrzebna. Zreszta wiekszosc ingerencji w wydech w BMW wiecej odejmuje koni niz dodaje. Nikt sobie dla jaj klapek w wydech nie zakladal, zreszta opisywalem to juz na forum jak powienien dzialac uklad wydechowy i dlaczego sa klapki.
A poza tym twój EIS był dedykowany i skoro nie miął klapki to zamiast niej miał delikatnie zmniejszoną przepustowość i dobraną pod silnik. Może tego nie odczujemy ale hamowania pokaże zawsze. Pamiętam eksperyment wydech od 2.8 do 318is i było tak 2.8 z zamknięta klapką dół był ładny i ładnie się wkręcał a z otwartą klapką dól był strasznie słaby i nie wiem o co chodzi chyba o to żeby zatrzymać w silniku ciśnienie i moment obrotowy przez idealnie dobrany wydech stąd ta klapka, a otwarcie jej przy wysokich obrotach powoduje to, że silnik lepiej oddycha i oddaje więcej mocy.marko0424 pisze:Wiem Mateusz ,klapki służą do regulacji ciśnienia w układzie wydechowych ale tak się zastanawiam ilu chłopaków jeździ z zablokowana klapka tzn cały czas otwartą (bo im zardzewial trzpien otwierający ) nawet o tym nie wiedząc i nie odczuwają żadnej różnicy, zresztą temat opisywany nie raz na forach,ale zgadzam się z tobą masz rację co do tych niemieckich inżynierów
No dokładnie o to chodzi. Plus producent zaznaczał, że dodatkowo silnik szybciej osiąga temp. roboczą..zatrzymać w silniku ciśnienie i moment obrotowy przez idealnie dobrany wydech stąd ta klapka, a otwarcie jej przy wysokich obrotach powoduje to, że silnik lepiej oddycha i oddaje więcej mocy
U mnie jest jakoś inaczej niż czytałem.. Mam po prostu elektonicznie ( tak przypuszczam ) sterowaną pompkę podcisnienia.. Odłączyłem od niej tylko wtyczke i klapka jest cały czas otwarta. A czytałem ,że inni mają przewód aż z kolektora który robi podciśnienie do zaworu. Dobrze gadam ?marko0424 pisze:tylko zaślep przewód który wypniesz z zaworu
Obok domu mam skład w którym idzie kupić wszelakie kwasowo - nierdzewne ruryGłodek pisze:Gdzie dorwałeś nierdzewkę
Jestem już po paru dniach bez zaworu. Nie zauważyłem spadku momentu, mocy czy choćby nawet spalaniaGłodek pisze:Daj znac czy coś zauważyłeś