Problem z wisco
Problem z wisco
Witam zauważyłem w swojej E34 od 2 lat że gdy jest dość gorąco to w korku potrafi mi się dźwignąć mocno wskaźnik temp silnika.
Z tego co gdzieś na jakimś filmiku z auto świat widziałem jak sprawdzić w e34 czy wisco jest sprawne.
A więc z tego co zobaczyłem to gdy gasze silnik to wentylator powinien stanąć zaraz po zgaszeniu silnika (kilka obrotów i stop) a u mnie jest tak że jak zgasze silnik to sie kręci i to więcej niż powinno.
Chce sobie to wymienić sam ponieważ wszystko sam robie przy aucie ale nie wiem jak powinnno to wyglądać, czy jest to też gdzieś w silniku jak idzie ten wał do wiatraka czy te całe wisco to jest to w wiatraku takie aluminiowe. I czy różni się to w silniku z vanosem czy i bez vanosa.
Będe wdźięczny za odpowiedź i z góry dziekuje
Jeżeli ktoś ma sprawne to odkupie
BMW E34 touring 1992r 2.0i 150km vanos
Z tego co gdzieś na jakimś filmiku z auto świat widziałem jak sprawdzić w e34 czy wisco jest sprawne.
A więc z tego co zobaczyłem to gdy gasze silnik to wentylator powinien stanąć zaraz po zgaszeniu silnika (kilka obrotów i stop) a u mnie jest tak że jak zgasze silnik to sie kręci i to więcej niż powinno.
Chce sobie to wymienić sam ponieważ wszystko sam robie przy aucie ale nie wiem jak powinnno to wyglądać, czy jest to też gdzieś w silniku jak idzie ten wał do wiatraka czy te całe wisco to jest to w wiatraku takie aluminiowe. I czy różni się to w silniku z vanosem czy i bez vanosa.
Będe wdźięczny za odpowiedź i z góry dziekuje
Jeżeli ktoś ma sprawne to odkupie
BMW E34 touring 1992r 2.0i 150km vanos
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 2013-07-10, 14:18
- Lokalizacja: SBL
hmmm ... a jak by wpisać np. na allegro "sprzęgło wiskotyczne" to już byś wiedział jak to wygląda do rzeczy... na zimnym silniku po odpaleniu powinien kręcić się szybko , po kilku minutach pracy powinno zwolnic i można zatrzymać je "palcem" , gdy silnik jest gorący , to już go nie zatrzymasz i nie wkładaj tam rąk jak nie wiesz czy jest to sprawne bądź nie sprawne hehe na zimnym silniku sprzęgło ma się ciężko obracać w sensie np. po nocy. Wymiana klucz 32 , odkręcasz sprzęgło z pompy ( lewy gwint) i później już będziesz wiedział co robić dalej ;)mam takie sprzęgło ale z m50b25.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11521740962
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11521740962
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,to klasa, to elegancja ...
https://www.youtube.com/results?search_ ... emoval+e34
w zasadzie w wiekszosci motorów i modeli bmw jest podobnie wiec obejrzysz kilka i będziesz level master
i pamietaj jak wyżej karpiu napisał LEWY GWINT
w zasadzie w wiekszosci motorów i modeli bmw jest podobnie wiec obejrzysz kilka i będziesz level master
i pamietaj jak wyżej karpiu napisał LEWY GWINT
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 2013-07-10, 14:18
- Lokalizacja: SBL
powiem Ci ze w e34 co ja miałem wisco wymieniałem przy przebiegu 360.000 i po wieku 20 lat oryginalne z numerem i znakiem BMW wątpię żeby ktoś tam włożył oryginał. Długi klucz 32 , 2 energiczne uderzenia młotkiem i po wszystkim ale możesz mieć racje , źle to rozwiązali , mogli na wałku zrobić miejsce na drugi klucz na blokadę ale powinno mu sie udać , więcej entuzjazmu
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,to klasa, to elegancja ...
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
Mnie i tak nie ominęło wyjęcie pompy wody bo miałem walniętą a i tak z WISCO się umęczyłem bo z ciekawości chciałem odkręcić bo nowe było kupione i zakręcone na pompie.
A i jak chcesz wyjąc WISCO to odkręć 3 śrubki od wiatraka, wiatrak wyjmiesz to ci łatwiej będzie WISCO wyjąć.
Ja wymieniłem niby przy przebiegu 270 tys chyba jak pamiętam i tez oryginał to było ale wątpie by poniżej 300 tys to padło do mojego przebiegu doliczam min 150 tys
A i jak chcesz wyjąc WISCO to odkręć 3 śrubki od wiatraka, wiatrak wyjmiesz to ci łatwiej będzie WISCO wyjąć.
Ja wymieniłem niby przy przebiegu 270 tys chyba jak pamiętam i tez oryginał to było ale wątpie by poniżej 300 tys to padło do mojego przebiegu doliczam min 150 tys
ok dziękuje wszystkim za odpowiedź. Jak znajdę trochę czasu to będę działał a jeszcze myśle czy by je nie spróbować zregenerować tym olejem silikonowym lepkość 10000-30000 co wy ma to??? kolega tak zrobił i już rok śmiga hehe bo u mnie to nawet nie słychać jak się włącza wisko bo zauważyłbym
A jeżeli nie to z jakiej firmy byście polecali wisko oczywiście ta średnia półka lub ta droższa???
Silnik w mojej e34 był wymieniany jeszcze w niemczech bo coś tam rypło i wymienili cały silnik prawdopodobnie w aso lub w jakimś autoryzowanym serwisie, ma aktualnie 202 tys mam wszystkie dokumenty do silnika i książeczki potwierdzające wymiane z przebiegiem a buda to wydaje mi sie ma już coś około 50-100tys więcej hehe
A jeżeli nie to z jakiej firmy byście polecali wisko oczywiście ta średnia półka lub ta droższa???
Silnik w mojej e34 był wymieniany jeszcze w niemczech bo coś tam rypło i wymienili cały silnik prawdopodobnie w aso lub w jakimś autoryzowanym serwisie, ma aktualnie 202 tys mam wszystkie dokumenty do silnika i książeczki potwierdzające wymiane z przebiegiem a buda to wydaje mi sie ma już coś około 50-100tys więcej hehe