Problem z wisco

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
kondonek
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-15, 18:57
Lokalizacja: Cieszyn

Problem z wisco

Post autor: kondonek »

Witam zauważyłem w swojej E34 od 2 lat że gdy jest dość gorąco to w korku potrafi mi się dźwignąć mocno wskaźnik temp silnika.
Z tego co gdzieś na jakimś filmiku z auto świat widziałem jak sprawdzić w e34 czy wisco jest sprawne.
A więc z tego co zobaczyłem to gdy gasze silnik to wentylator powinien stanąć zaraz po zgaszeniu silnika (kilka obrotów i stop) a u mnie jest tak że jak zgasze silnik to sie kręci i to więcej niż powinno.
Chce sobie to wymienić sam ponieważ wszystko sam robie przy aucie ale nie wiem jak powinnno to wyglądać, czy jest to też gdzieś w silniku jak idzie ten wał do wiatraka czy te całe wisco to jest to w wiatraku takie aluminiowe. I czy różni się to w silniku z vanosem czy i bez vanosa.
Będe wdźięczny za odpowiedź i z góry dziekuje

Jeżeli ktoś ma sprawne to odkupie

BMW E34 touring 1992r 2.0i 150km vanos
karpiu12345
Zaawansowany forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 2013-07-10, 14:18
Lokalizacja: SBL

Post autor: karpiu12345 »

hmmm ... a jak by wpisać np. na allegro "sprzęgło wiskotyczne" to już byś wiedział jak to wygląda :) do rzeczy... na zimnym silniku po odpaleniu powinien kręcić się szybko , po kilku minutach pracy powinno zwolnic i można zatrzymać je "palcem" , gdy silnik jest gorący , to już go nie zatrzymasz :) i nie wkładaj tam rąk jak nie wiesz czy jest to sprawne bądź nie sprawne hehe :P na zimnym silniku sprzęgło ma się ciężko obracać w sensie np. po nocy. Wymiana klucz 32 , odkręcasz sprzęgło z pompy ( lewy gwint) i później już będziesz wiedział co robić dalej ;)mam takie sprzęgło ale z m50b25.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11521740962
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,to klasa, to elegancja ...
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

https://www.youtube.com/results?search_ ... emoval+e34

w zasadzie w wiekszosci motorów i modeli bmw jest podobnie wiec obejrzysz kilka i będziesz level master

i pamietaj jak wyżej karpiu napisał LEWY GWINT :mrgreen:
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

Tylko jeśli to jest od nowości to lepiej wyjąć pompę wody zabezpieczyć i odkręcać bo to bydle łatwo się nie podda. Przy demontażu chłodnicy nie musisz wyciągać (ja w e39 TDS bez wyciągania wymieniłem)
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
karpiu12345
Zaawansowany forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 2013-07-10, 14:18
Lokalizacja: SBL

Post autor: karpiu12345 »

powiem Ci ze w e34 co ja miałem wisco wymieniałem przy przebiegu 360.000 i po wieku 20 lat :) oryginalne z numerem i znakiem BMW :) wątpię żeby ktoś tam włożył oryginał. Długi klucz 32 , 2 energiczne uderzenia młotkiem i po wszystkim :) ale możesz mieć racje , źle to rozwiązali , mogli na wałku zrobić miejsce na drugi klucz na blokadę :) ale powinno mu sie udać , więcej entuzjazmu ;)
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,to klasa, to elegancja ...
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

Mnie i tak nie ominęło wyjęcie pompy wody bo miałem walniętą a i tak z WISCO się umęczyłem bo z ciekawości chciałem odkręcić bo nowe było kupione i zakręcone na pompie.

A i jak chcesz wyjąc WISCO to odkręć 3 śrubki od wiatraka, wiatrak wyjmiesz to ci łatwiej będzie WISCO wyjąć.

Ja wymieniłem niby przy przebiegu 270 tys chyba jak pamiętam i tez oryginał to było ale wątpie by poniżej 300 tys to padło do mojego przebiegu doliczam min 150 tys
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
kondonek
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-15, 18:57
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: kondonek »

ok dziękuje wszystkim za odpowiedź. Jak znajdę trochę czasu to będę działał a jeszcze myśle czy by je nie spróbować zregenerować tym olejem silikonowym lepkość 10000-30000 co wy ma to??? kolega tak zrobił i już rok śmiga hehe bo u mnie to nawet nie słychać jak się włącza wisko bo zauważyłbym

A jeżeli nie to z jakiej firmy byście polecali wisko oczywiście ta średnia półka lub ta droższa???

Silnik w mojej e34 był wymieniany jeszcze w niemczech bo coś tam rypło i wymienili cały silnik prawdopodobnie w aso lub w jakimś autoryzowanym serwisie, ma aktualnie 202 tys mam wszystkie dokumenty do silnika i książeczki potwierdzające wymiane z przebiegiem a buda to wydaje mi sie ma już coś około 50-100tys więcej hehe
KepaSK
Małopiszący
Posty: 32
Rejestracja: 2013-01-31, 19:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: KepaSK »

visco oczywiście z behr hella.. było montowane fabrycznie w BMW.
kondonek
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-15, 18:57
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: kondonek »

Visco zregenerowane i chyba działą nowa chłodnica jest i silnik naprawde nie idzie przegrzać ostatnio 40 stopni w słońcu pół godz w korku i wskazówka nie drgnęła
ODPOWIEDZ