[e39] zwarcie, bład na wszystkich systemach

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
kris146
Małopiszący
Posty: 32
Rejestracja: 2012-12-01, 19:07
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

[e39] zwarcie, bład na wszystkich systemach

Post autor: kris146 »

Witam, dziś jadać samochodem, nagle coś osłabł... dojeżdżam do domu, otwieram maskę, patrze a tam urwany kabelek od zaworka z podciśnienia turbiny... i nagle kabelek zahaczył o rurę z ic zaiskrzyło... auto teraz ma na wszystkich systemach silnika błąd... macie jakiś pomysł.
ps. auto kreci, niee odpala
ps2. pacjent- e39 3.0d
ps3. bezpieczniki sprawdzone w schowku i w bagażniku
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

Na początku podłącz pod kompa i pokasuj wszystkie błędy jakie się pokażą.
Sprawdź jeszcze raz wszystkie bezpieczniki.

Cytuje: "W E34 miałem podobny przypadek. W efekcie auto kręciło rozrusznikiem, ale nie chciało odpalić. Winą był bezpiecznik. Ale nie taki standardowy. Na przewodzie plusowym od akumulatora znajdował się. Były takie 2. Jeden na głównej żyle, około 30cm od klemy, w takiej sprytnej puszce, a drugi na cieńszym przewodzie plusowym doprowadzanym do skrzynki z komputerami i sterownikami silnika. Ten z kolei miał mniejszy amperaż, a sam bezpiecznik to taka blaszka w termokurczce. Również 30cm od klemy aku. Takie bezpieczniki nie były dostępne do kupienia w ASO, zatem zastosowałem bezpiecznik od car audio, w specjalnej puszce".
^^
kris146
Małopiszący
Posty: 32
Rejestracja: 2012-12-01, 19:07
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: kris146 »

Oczywiście wykasowane :) ale zaraz pokazują się z powrotem wraz z błędem 13600 motorlagersteuerung
ps2. pacjent- e39 3.0d
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

Chętnie bym pomógł lecz nie bardzo wiem jak, poczytaj na google może ktoś coś sensownego napisał.
^^
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

e39 ogarniam...ale z dieslem nie pomoge.....czeka Cie jednak przeszukiwanie bezpiecznikow i modly o nie uwalenie komputera od silnika

poszukaj sobie na schematach z bmw gdzie ten kabel jest wpiety - potem szukaj problemu na zasilaniu tego modulu ( cokolwiek to wyjdzie )
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Pablo
Maniak forumowy
Posty: 815
Rejestracja: 2010-08-06, 10:43
Lokalizacja: Innerbraz / SWD

Post autor: Pablo »

A jakim softem diagnozowales auto ?
:)
kris146
Małopiszący
Posty: 32
Rejestracja: 2012-12-01, 19:07
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: kris146 »

Bezpieczniki 3 razy sprawdzane i wszystkie dobre (w bagażniku, w schowku, pod schowkiem).
Diagnozowałem inpa
Awatar użytkownika
Pablo
Maniak forumowy
Posty: 815
Rejestracja: 2010-08-06, 10:43
Lokalizacja: Innerbraz / SWD

Post autor: Pablo »

Ja chcesz moge ci go smignac Pasoftem moze pokaze cos madrzejszego. Ten blad na moje oko sygnalizuje uszkodzenie sterownika silnika ;/ jak cos to mam sterownik z m57 mozemy podpiac na probe
:)
kris146
Małopiszący
Posty: 32
Rejestracja: 2012-12-01, 19:07
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: kris146 »

a nie będę potrzebował komputera+ ews i kluczyka? czy wystarczy tylko podmienić?
Awatar użytkownika
Pablo
Maniak forumowy
Posty: 815
Rejestracja: 2010-08-06, 10:43
Lokalizacja: Innerbraz / SWD

Post autor: Pablo »

tak dokladnie taki komplet ale mam wszystko. kwestia odkrecenia kilku srubek i zmiany wtyczek
:)
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

stacyjki nie ruszasz wystarczy podmienic pestki w kluczykach i powinno smigac...zmiana kompa i ewsa to pare min roboty
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Pablo
Maniak forumowy
Posty: 815
Rejestracja: 2010-08-06, 10:43
Lokalizacja: Innerbraz / SWD

Post autor: Pablo »

W polifcie nie podmienisz pestki bo sa kluczyki romby wiec juz nie jest tak latwo
:)
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

nie wiem ktory to rok wiec strzelam - jak polift to zmiana wszystkiego ...tylko trzeba pamietac o zamkach w klapie i u kierowcy
...tak znowu sie czepiam...
kris146
Małopiszący
Posty: 32
Rejestracja: 2012-12-01, 19:07
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: kris146 »

Sterownik sprawdzony jest ok, może ews nie puszcza?
ps. kluczyk romb
kris146
Małopiszący
Posty: 32
Rejestracja: 2012-12-01, 19:07
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: kris146 »

Winny okazał się bezpiecznik,ale ten w skrzynce za sterownikiem(nie wiedziałem,że tam są). Auto odpaliło :)
ODPOWIEDZ