Jaki bezpiecznik 20mm2
- Ciapek540
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
- Lokalizacja: Świętochłowice
Jaki bezpiecznik 20mm2
Witam!
Mam pytanie czy bezpiecznik 50A wystarczy na kablu 20mm2 (długość kabla od aku do wzmacniacza jakies 130cm). Wzmacniacz to monoblock 1x230rms na 2 bezpiecznikach 30A
Jeśli był już taki temat to bardzo przepraszam
Mam pytanie czy bezpiecznik 50A wystarczy na kablu 20mm2 (długość kabla od aku do wzmacniacza jakies 130cm). Wzmacniacz to monoblock 1x230rms na 2 bezpiecznikach 30A
Jeśli był już taki temat to bardzo przepraszam
^^
nie ma potrzeby - 50 A wystarczy w zupelnosci...a nawet za duzy
50A bezpiecznik daje zabezpieczenie do okolo 700W a wzmacniacz masz 230W wyjsciowej...tyle ze moc pobierana jest zawsze wieksza...dlatego we wzmacniaczu masz 30A co daje zabezpieczenie do mniej wiecej 430W
te 50A zabezpiecza bardziej akumulator w razie uszkodzenia izolacji przewodu zasilania i zwarcia do masy ( dlatego liczy sie odleglosc od akumulatora )
co do bezpiecznikow we wzmacniaczu to masz 2 x 30A ale sa one laczone rownolegle zeby zmniejszyc ich opor i podzielic wydzielanie mocy przy wiekszych pradach...dlatego nie liczy sie ile bezpiecznikow ma wzmacniacz - tylko jaka jest ich wartosc im wiecej tym wieksza moc wzmacniacza...a najlepiej jak bezpiecznikow nie ma wcale
50A bezpiecznik daje zabezpieczenie do okolo 700W a wzmacniacz masz 230W wyjsciowej...tyle ze moc pobierana jest zawsze wieksza...dlatego we wzmacniaczu masz 30A co daje zabezpieczenie do mniej wiecej 430W
te 50A zabezpiecza bardziej akumulator w razie uszkodzenia izolacji przewodu zasilania i zwarcia do masy ( dlatego liczy sie odleglosc od akumulatora )
co do bezpiecznikow we wzmacniaczu to masz 2 x 30A ale sa one laczone rownolegle zeby zmniejszyc ich opor i podzielic wydzielanie mocy przy wiekszych pradach...dlatego nie liczy sie ile bezpiecznikow ma wzmacniacz - tylko jaka jest ich wartosc im wiecej tym wieksza moc wzmacniacza...a najlepiej jak bezpiecznikow nie ma wcale
...tak znowu sie czepiam...
- Ciapek540
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
- Lokalizacja: Świętochłowice
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanko.
Czy jak zmienię radio na model nowszy, który ma wbudowane filtry HPF i LPF to będę mógł wtedy odciąć bas z głośników przednich i tylnich a basować będzie tylko subwoofer. ?
Bo teraz jak puszczę głośniej to charczą mi głośniki nawet jak obcinam bas na korektorze np -2/3.
Czy radio z filtrami rozwiąże mój problem?
Czy jak zmienię radio na model nowszy, który ma wbudowane filtry HPF i LPF to będę mógł wtedy odciąć bas z głośników przednich i tylnich a basować będzie tylko subwoofer. ?
Bo teraz jak puszczę głośniej to charczą mi głośniki nawet jak obcinam bas na korektorze np -2/3.
Czy radio z filtrami rozwiąże mój problem?
^^
nie...bo to nieco glebszy problemmarcin94 pisze:Czy radio z filtrami rozwiąże mój problem?
glosniki znieksztalcaja z paru powodow...
znieksztalca radio - bo konczy sie moc czyli tzw clipping
znieksztalcaja glosniki bo podpinasz je do 100W wzmacniacza a one maja ledwo 20W co sprawia ze wyciagasz je poza parametry pracy
ja u siebie podpialem przednie glosniki ori od bmw do wzmacniacza 4x100W i byl dramat...lepiej graly z ori radiem bo byly dopasowane mocowo...
druga rzecz ze odciazenie glosnikow z basu nieco poprawi granie ale nie oczekuj cudow...
nastepna rzecz filtry ktore sa w radyjkach...ja osobiscie jestem przeciwnikiem i wszystko mam na zero lacznie z cyfrowa zwrotnica na subwoofer...bo uwazam ze zwrotnice we wzmacniaczach bija na glowe te zwrotnice ktore mamy w radyjkach...wiec radio na zero a reszta to ustawienie wzmacniaczy
gwarantuje ze jezeli dopasujesz mocowo wzmacniacz do glosnikow ( oczywiscie uwzgledniajac sygnal z radia ) to nic nie bedzie znieksztalcac i basu tez nie braknie
jezeli chcesz wsadzic suba a potem ostro wyciagac z glosnikow seryjnych przednich to juz mozesz zapomniec ze bedzie ok chociaz sub juz bedzie ogromnym krokiem do przodu w jakosci brzmienia...potem dopiero wyjdzie ze przednie glosniki graja na granicy swoich mozliwosci i trzeba je wymienic...podpiac do wzmacniacza a nie radia ktore daje 13W RMS....tak tak wiem ze na radiach pisze 4x50W...ale to bajka ;] to jak predkosciomierz w maluchu pokazujacy 160...to ze jest nie znaczy ze tyle pojedzie...itd itd itd itd
...tak znowu sie czepiam...
- Ciapek540
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
- Lokalizacja: Świętochłowice
Czyli rozwiązaniem było by podpiąć głośniki pod wzmacniacz 4 kanałowy + lepsze radio? Bo zauważyłem że moje radio ma wejście tylko na jedną parę czinczy.
I jakie głośnik możesz mi polecić na przód, najlepiej 165 + gwizdki.
http://allegro.pl/system-hertz-dsk-165- ... 55897.html
Czy takie były by w miarę ? + jakiś wzmacniacz 4 kanałowy
I jakie głośnik możesz mi polecić na przód, najlepiej 165 + gwizdki.
http://allegro.pl/system-hertz-dsk-165- ... 55897.html
Czy takie były by w miarę ? + jakiś wzmacniacz 4 kanałowy
^^
Przejrzyj forum CA i zobacz co np. ja pisałem o głośnikach typu jbl, hertz itdmarcin94 pisze:Czy takie były by w miarę ? + jakiś wzmacniacz 4 kanałowy
Skąd zainteresowanie 4-kanałówką?
W ciągu tygodnia tak zmienić zdanie??
marcin94 pisze:Jestem zdania że monoblock jest o niebo lepszy od 2 kanałówki na mostku.
PS
twitera nie nazywa się gwizdkami
sędzia na przykład ma gwizdek.
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja w dalszym ciągu nie rozumiem takiego połaczenia
4-kanał rozdzielasz sobie na dwa pod sub i dwa pod głośniki przód.
Żaden inny argument mnie nie przekona do Twojej teorii.
Po co tak????
Jaki kondensator planujesz w takim razie tam wsadzić?
2-3 wzmacniacze ma sens wtedy jak startuje się w klasie
choćby SQL od 10.000€ w aucie, które jest całkowicie
wytłumione i ma kable conajmniej 12ø
Sądzę, że jeszcze nie wiesz o co w tym wszystkim chodzi
i pragniesz jedynie nawalić do bagażnika sprzętu, który rozładuje akumulator
podczas jazdy i spali alternator, ale za to każdy kolega
pod blokiem powie WOW, ale sprzęt, bo słychać go
z kilometra
I jak jedzie to mu przygasają światła
Tych poglądów będę bronić tak samo jak oszpecania samochodów
agro-dodatkami, które w mniemaniu co niektórych ludzi upiększają samochód.
W aucie ma być czysto, a nie głośno!
Bas nie gra, tylko uzupełnia dźwięk!
A muzyka ma grać przed Tobą, a nie za plecami
4-kanał rozdzielasz sobie na dwa pod sub i dwa pod głośniki przód.
Żaden inny argument mnie nie przekona do Twojej teorii.
Po co tak????
Jaki kondensator planujesz w takim razie tam wsadzić?
2-3 wzmacniacze ma sens wtedy jak startuje się w klasie
choćby SQL od 10.000€ w aucie, które jest całkowicie
wytłumione i ma kable conajmniej 12ø
Sądzę, że jeszcze nie wiesz o co w tym wszystkim chodzi
i pragniesz jedynie nawalić do bagażnika sprzętu, który rozładuje akumulator
podczas jazdy i spali alternator, ale za to każdy kolega
pod blokiem powie WOW, ale sprzęt, bo słychać go
z kilometra
I jak jedzie to mu przygasają światła
Tych poglądów będę bronić tak samo jak oszpecania samochodów
agro-dodatkami, które w mniemaniu co niektórych ludzi upiększają samochód.
W aucie ma być czysto, a nie głośno!
Bas nie gra, tylko uzupełnia dźwięk!
A muzyka ma grać przed Tobą, a nie za plecami
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ejjjj......ja tez mam dwa wzmacniacze
tyl jest podiety..bo mam duze autko i musze przyznac ze jest roznica z tylem i bez
nie mowiac juz ze ciezko z 4 kanalowki wyciagnac tyle mocy co z monobloka na suba...plus jak jest glosnik w mostku to trzeba uwazac na impedancje glosnika ktory sie podpina...ze do monobloka latwiej jest podpiac glosnik dwu cewkowy w roznych konfiguracjach impedancji...ze w monoblokach zwykle wystepuje filtr subsoniczny czego nie doswiadczymy maja 4 kanalowke spieta w mostek.... itd itd itd
ja wiem ze jest gadanie...ze na koncertach stoi sie przodem do sceny...ale jak kto lubi to czemu nie ja lubie slyszec dzwiek z kazdej strony i w domu mam np audio spiete w 4 kanalowe stereo
fakt ze do tylu nie wsadzalem tego co do przodu...i roznica w dynamice i glosnosci miedzy przodem i tylem jest ogromna ale dodatkowe grajki nie zniszczyly niczego
za i przeciw jest dosc duzo...do E46 coupe nie wsadzal bym tylnych glosnikow ale do sedanow itd juz mozna nad czyms pomyslec i ja bede bronil rozdzialu wzmacniaczy.....bo monoblok jest do suba i tyle....a 4 kanalowka....jest do 4 kanalow...to ze mozna ja spiac na 3 kanaly to tylko bonus
pisanie o spaleniu alternatora itd...wszystko to mozna zrobic spokojnie jednym wzmacniaczem...nawet obstawie ze 4 kanalowka z subem wiecej ciagnie pradu niz 2 osobne wzmacniacze....dlaczego ? bo wzmacniacze do zasilania glosnikow szerokopasmowych pracuja w klasie AB...a monobloki zwykle w klasie D gdzie inaczej jest sterowane zapotrzebowanie na prad...zreszta juz teraz wszedzie pcha sie cyfrowe sterowanie takze nowsze wzmacniacze za kupe kasy w klasie D juz tyle nie ciagna ale za to nei graja tak cieplo jak starsze konstrukcje
wg tego co podaje jbl do moich wzmacniaczy...4 kanalowka ciagnie w piku maxymalnie 70A przy obciazeniu 2 kanalow na 2 ohm...co daje 2x150W=300 - to jest klasa AB
natomiast monoblock ktory daje nieco ponad 700W na 4 ohm potrzebuje wtedy 73A....wiec 3 ampery roznicy :] a mocowo ponad dwa razy wiecej..wiec on grajac np na 300W bedzie potrzebowal DUZO mniej niz 4 kanalowka w 3 kanalach....i to tyle na temat spalenia alternatora
jeszcze jedno o czym warto wspomniec...to temperatura pracy na ktora bardzo wrazliwe sa wzmacniacze klasy AB i zmiana tej klasy pod wplywem temperatury co wplywa bardzo na znieksztalcenia takich wzmacniaczy...a skoro mamy to w jednej obudowie to taki wzmacniacz ma wielkie problemy zeby utrzymac sie w odpowiedniej temp...w zime moze nie ma takiego problemu ale w lato to kazdy wie jak potrafi rozgrzac sie wzmacniacz ktory chwilke pogra....klasa D do monobloka nie ma takiego problemu bo jest wydajniejsza kosztem zakresu sygnalu wyjsciowego...oczywiscie o tym ze przegrzewajacy sie wzmacniacz gra jak taniocha z targu od ruskich w instrukcji obslugi sie nie przeczyta...
tyl jest podiety..bo mam duze autko i musze przyznac ze jest roznica z tylem i bez
nie mowiac juz ze ciezko z 4 kanalowki wyciagnac tyle mocy co z monobloka na suba...plus jak jest glosnik w mostku to trzeba uwazac na impedancje glosnika ktory sie podpina...ze do monobloka latwiej jest podpiac glosnik dwu cewkowy w roznych konfiguracjach impedancji...ze w monoblokach zwykle wystepuje filtr subsoniczny czego nie doswiadczymy maja 4 kanalowke spieta w mostek.... itd itd itd
ja wiem ze jest gadanie...ze na koncertach stoi sie przodem do sceny...ale jak kto lubi to czemu nie ja lubie slyszec dzwiek z kazdej strony i w domu mam np audio spiete w 4 kanalowe stereo
fakt ze do tylu nie wsadzalem tego co do przodu...i roznica w dynamice i glosnosci miedzy przodem i tylem jest ogromna ale dodatkowe grajki nie zniszczyly niczego
za i przeciw jest dosc duzo...do E46 coupe nie wsadzal bym tylnych glosnikow ale do sedanow itd juz mozna nad czyms pomyslec i ja bede bronil rozdzialu wzmacniaczy.....bo monoblok jest do suba i tyle....a 4 kanalowka....jest do 4 kanalow...to ze mozna ja spiac na 3 kanaly to tylko bonus
pisanie o spaleniu alternatora itd...wszystko to mozna zrobic spokojnie jednym wzmacniaczem...nawet obstawie ze 4 kanalowka z subem wiecej ciagnie pradu niz 2 osobne wzmacniacze....dlaczego ? bo wzmacniacze do zasilania glosnikow szerokopasmowych pracuja w klasie AB...a monobloki zwykle w klasie D gdzie inaczej jest sterowane zapotrzebowanie na prad...zreszta juz teraz wszedzie pcha sie cyfrowe sterowanie takze nowsze wzmacniacze za kupe kasy w klasie D juz tyle nie ciagna ale za to nei graja tak cieplo jak starsze konstrukcje
wg tego co podaje jbl do moich wzmacniaczy...4 kanalowka ciagnie w piku maxymalnie 70A przy obciazeniu 2 kanalow na 2 ohm...co daje 2x150W=300 - to jest klasa AB
natomiast monoblock ktory daje nieco ponad 700W na 4 ohm potrzebuje wtedy 73A....wiec 3 ampery roznicy :] a mocowo ponad dwa razy wiecej..wiec on grajac np na 300W bedzie potrzebowal DUZO mniej niz 4 kanalowka w 3 kanalach....i to tyle na temat spalenia alternatora
jeszcze jedno o czym warto wspomniec...to temperatura pracy na ktora bardzo wrazliwe sa wzmacniacze klasy AB i zmiana tej klasy pod wplywem temperatury co wplywa bardzo na znieksztalcenia takich wzmacniaczy...a skoro mamy to w jednej obudowie to taki wzmacniacz ma wielkie problemy zeby utrzymac sie w odpowiedniej temp...w zime moze nie ma takiego problemu ale w lato to kazdy wie jak potrafi rozgrzac sie wzmacniacz ktory chwilke pogra....klasa D do monobloka nie ma takiego problemu bo jest wydajniejsza kosztem zakresu sygnalu wyjsciowego...oczywiscie o tym ze przegrzewajacy sie wzmacniacz gra jak taniocha z targu od ruskich w instrukcji obslugi sie nie przeczyta...
...tak znowu sie czepiam...