[E46] M54B22 Falowanie obrotów + słaba moc

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
magnus15
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-27, 20:56
Lokalizacja: Mysłowice

[E46] M54B22 Falowanie obrotów + słaba moc

Post autor: magnus15 »

Witam pisze w sprawie falowania obrotów i braku mocy gdyż zauważyłem parę rzeczy
które mogą komuś nasunąć jakąś sugestie i ułatwi mu w znalezieniu mojej usterki.

Sprawa wygląda następująco:
przy dojechaniu do skrzyżowania obroty spadają do 500 (trzęsie lekko silnikiem)
i wracają do normalnych ok. 650 ogólnie nawet przy ruszaniu szarpie obroty lubia spasc w doł i dopiero po chwili dźwigają się normalnie jest to strasznie uciążliwe
przy manewrowaniu na parkingu gdyż dusi go i łatwo doprowadzić do zgaszenia auta

ale ostatnio zauważyłem że jak jest mróz to obroty nominalnie mam większe tzn ok 800
i przy dojeździe do skrzyżowania obroty ani razu nie spadły do 500 dlaczego tak jest
że jak jest ciepło to spadają a jak mróz to nie?

Teraz druga sprawa wydaje mi się ze raz auto jedzie dobrze tzn przyspieszenie jest
dobre a raz po odpaleniu wydaje mi sie ze auto łapie muła..
co może być tego przyczyną?
Dodam że nie mam żadnego błędu na komputerze
Awatar użytkownika
Wegrzol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2009-08-30, 14:48
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wegrzol »

masz tam gaz czy niemasz???
Moja Unitra to jest to, na osiedlu robi show
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

zrob adaptacje przepustnicy
...tak znowu sie czepiam...
magnus15
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-27, 20:56
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: magnus15 »

Nie mam gazu
Jak zrobić tą adaptacje?
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

For those with M54 M54 MS43 lumps under the bonnet with throttle drive by wire ( electronic ) and not by a cable there is a reset than can be made that may improve throttle response. This is typically done if a customer complains after an a new EDK is installed - allthough it should be done as part of the procedure anyway).

Its easy and quick just 20 seconds thats all !!

1 Place key in ignition and turn to detent 1 and count for 10 seconds ( only postion 1 do not start the engine. )
2.Turn key back to 0 postion and count for another 10 seconds
3.Now turn the key all the way to detent 3 to start the engine
...tak znowu sie czepiam...
magnus15
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-27, 20:56
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: magnus15 »

A można po Polsku bo przyznam szczerze ze z angilskim u mnie kiepsko a translator jakos dziwnie to tlumaczy ;(
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

1. wsiadasz do auta i kluczyk na 1 pozycje ( nie uruchamiasz silnika ) na 10 sekund
2. potem znowu kluczyk na pozycje 0 na nastepne 10 sekund
3. i z pozycji zero dajesz kluczyk na pozycje 3 czyli uruchamiasz silnik
...tak znowu sie czepiam...
Pawciu
Małopiszący
Posty: 24
Rejestracja: 2014-04-21, 09:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawciu »

Witam też mam takie same objawy z obrotami jak Ty w moim m54b25. Wymieniłem juz przepsutnice na inną przepływke nową VDO i soft silnika z 2004 roku. Jutro na podmianke bede miał nowy zawór biegu jałowego boscha i przez pare dni go przetestuje i zobacze co z tego będzie.
magnus15
Małopiszący
Posty: 12
Rejestracja: 2014-06-27, 20:56
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: magnus15 »

Pawciu pisze:Witam też mam takie same objawy z obrotami jak Ty w moim m54b25. Wymieniłem juz przepsutnice na inną przepływke nową VDO i soft silnika z 2004 roku. Jutro na podmianke bede miał nowy zawór biegu jałowego boscha i przez pare dni go przetestuje i zobacze co z tego będzie.
I jak tam?
Awatar użytkownika
ppatryk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 302
Rejestracja: 2014-01-01, 17:05
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: ppatryk »

macie prawdopodobnie lewe powietrze
trzeba sprawdzić odmę i wszystkie rurki, najlepiej od razu wymienić
do tego czyszczenie krokowca oraz przepustnicy

miałem to samo w e46 i taki zabieg pomógł
:)
1-2 dni roboty
Obrazek
Pawciu
Małopiszący
Posty: 24
Rejestracja: 2014-04-21, 09:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawciu »

Po zmianie zaworu biegu jałowego na ciepłym praktycznie zero falowania, na niedogrzanym i zimnym silniku lubi przyfalowac ale to może byc wina uszczelnien na vanosach :)
Awatar użytkownika
ppatryk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 302
Rejestracja: 2014-01-01, 17:05
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: ppatryk »

Zawór biegu jałowego prawdopodobnie wystarczyło wyczyścić
Obrazek
Pawciu
Małopiszący
Posty: 24
Rejestracja: 2014-04-21, 09:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawciu »

ppatryk, Czysciłem go ale on miał za duży luz osiowy względem nowego
Awatar użytkownika
SebaE36
Maniak forumowy
Posty: 1405
Rejestracja: 2010-05-18, 19:21
Lokalizacja: Radlin

Post autor: SebaE36 »

U mnie w M54B25 problem jest nieco inny, ale podepnę sie do tematu. Auto lubi podxaas jazdy stracic moc i zacząć szarpać. Nie raz jade jade jade nagle szarpnie i gdy dodam gazu auto zaczyna zwalniac i nie potrafi się wkręcic na obroty. Na kompie nie ma zadnych blędów. Ktoś poradzi na to ?
ODPOWIEDZ