[E46] M54B22 Falowanie obrotów + słaba moc
[E46] M54B22 Falowanie obrotów + słaba moc
Witam pisze w sprawie falowania obrotów i braku mocy gdyż zauważyłem parę rzeczy
które mogą komuś nasunąć jakąś sugestie i ułatwi mu w znalezieniu mojej usterki.
Sprawa wygląda następująco:
przy dojechaniu do skrzyżowania obroty spadają do 500 (trzęsie lekko silnikiem)
i wracają do normalnych ok. 650 ogólnie nawet przy ruszaniu szarpie obroty lubia spasc w doł i dopiero po chwili dźwigają się normalnie jest to strasznie uciążliwe
przy manewrowaniu na parkingu gdyż dusi go i łatwo doprowadzić do zgaszenia auta
ale ostatnio zauważyłem że jak jest mróz to obroty nominalnie mam większe tzn ok 800
i przy dojeździe do skrzyżowania obroty ani razu nie spadły do 500 dlaczego tak jest
że jak jest ciepło to spadają a jak mróz to nie?
Teraz druga sprawa wydaje mi się ze raz auto jedzie dobrze tzn przyspieszenie jest
dobre a raz po odpaleniu wydaje mi sie ze auto łapie muła..
co może być tego przyczyną?
Dodam że nie mam żadnego błędu na komputerze
które mogą komuś nasunąć jakąś sugestie i ułatwi mu w znalezieniu mojej usterki.
Sprawa wygląda następująco:
przy dojechaniu do skrzyżowania obroty spadają do 500 (trzęsie lekko silnikiem)
i wracają do normalnych ok. 650 ogólnie nawet przy ruszaniu szarpie obroty lubia spasc w doł i dopiero po chwili dźwigają się normalnie jest to strasznie uciążliwe
przy manewrowaniu na parkingu gdyż dusi go i łatwo doprowadzić do zgaszenia auta
ale ostatnio zauważyłem że jak jest mróz to obroty nominalnie mam większe tzn ok 800
i przy dojeździe do skrzyżowania obroty ani razu nie spadły do 500 dlaczego tak jest
że jak jest ciepło to spadają a jak mróz to nie?
Teraz druga sprawa wydaje mi się ze raz auto jedzie dobrze tzn przyspieszenie jest
dobre a raz po odpaleniu wydaje mi sie ze auto łapie muła..
co może być tego przyczyną?
Dodam że nie mam żadnego błędu na komputerze
For those with M54 M54 MS43 lumps under the bonnet with throttle drive by wire ( electronic ) and not by a cable there is a reset than can be made that may improve throttle response. This is typically done if a customer complains after an a new EDK is installed - allthough it should be done as part of the procedure anyway).
Its easy and quick just 20 seconds thats all !!
1 Place key in ignition and turn to detent 1 and count for 10 seconds ( only postion 1 do not start the engine. )
2.Turn key back to 0 postion and count for another 10 seconds
3.Now turn the key all the way to detent 3 to start the engine
Its easy and quick just 20 seconds thats all !!
1 Place key in ignition and turn to detent 1 and count for 10 seconds ( only postion 1 do not start the engine. )
2.Turn key back to 0 postion and count for another 10 seconds
3.Now turn the key all the way to detent 3 to start the engine
...tak znowu sie czepiam...
Witam też mam takie same objawy z obrotami jak Ty w moim m54b25. Wymieniłem juz przepsutnice na inną przepływke nową VDO i soft silnika z 2004 roku. Jutro na podmianke bede miał nowy zawór biegu jałowego boscha i przez pare dni go przetestuje i zobacze co z tego będzie.
Moje byłe cabrio : /viewtopic.php?t=21286&highlight=pawciu
Obecne E36:
http://www.bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=238395#238395
Obecne E36:
http://www.bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=238395#238395
Po zmianie zaworu biegu jałowego na ciepłym praktycznie zero falowania, na niedogrzanym i zimnym silniku lubi przyfalowac ale to może byc wina uszczelnien na vanosach
Moje byłe cabrio : /viewtopic.php?t=21286&highlight=pawciu
Obecne E36:
http://www.bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=238395#238395
Obecne E36:
http://www.bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=238395#238395
ppatryk, Czysciłem go ale on miał za duży luz osiowy względem nowego
Moje byłe cabrio : /viewtopic.php?t=21286&highlight=pawciu
Obecne E36:
http://www.bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=238395#238395
Obecne E36:
http://www.bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=238395#238395