[E34] problem z odpaleniem po paru godzinach

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
MichałKato
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2014-12-27, 16:29
Lokalizacja: Katowice

[E34] problem z odpaleniem po paru godzinach

Post autor: MichałKato »

Siema, mam taki problem. Moja bunia po wymianie silnika odpalała bez żadnego problemu od strzału, od jakiegoś tygodnia jak wieczorem postawie auto na parkingu i przyjdę rano ma problem odpalić, dopiero po 3-5 minutach kręcenia odpala, Ktoś miał juz może taki sam problem?
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

Jaki silnik?
Obrazek
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Napisal ze TDS.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Na forum były już podobne tematy i problemy z TDS w większości przypadków były to problemy z cofającym się paliwem ,nastawnikami pompy wtryskowej oraz w wielu przypadkach zwyczajnym zużyciem świec żarowych biorąc pod uwagę porę roku może to być wina świec i zacząłbym od tej przypadłości diesla :wink: :bmw:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Ile masz paliwa w zbiorniku ? Jak około 10-15L zalej jeszcze z 10L i sprawdź jak odpali jeśli dobrze to pompa w baku do wymiany.
Awatar użytkownika
MichałKato
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2014-12-27, 16:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MichałKato »

Niezależnie ile paliwa w baku czy mam 10 litrów czy 50 dzieje sie dokładnie to samo
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

ja sie tam na dieslach nie znam wcale :) wiec sie wypowiem hehehe :)

strzelam w ciemno...

to nie sa czasami objawy cofajacego sie paliwa ? kiedys kolega w tds vw mial takie cos i jakies zawory montowal jednokierunkowe zeby sie paliwo nie cofalo w instalacji
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
MichałKato
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2014-12-27, 16:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MichałKato »

Zaworek miedzy pompa a filtrem założyłem, na noc założyłem tez francuza na powrót do baku wiec teoretycznie już nie ma gdzie się cofać paliwo, świece były sprawdzane zanim wsadzałem silnik do auta i grzały
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

A przekaźnik świec żarowych sprawdzałeś ? Aczkolwiek w większości takich przypadków winna jest pompa wtryskowa.
^^
Awatar użytkownika
MichałKato
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2014-12-27, 16:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MichałKato »

Przekaznika nie sprawdzalem. Ktos wie ktory to? On jest pod tylna kanapa? Dodam ze na cieplym silniku pali od strzalu. Jedynie po kilkugodzinach od 6 i dluzej nie chce palic. Dopiero po chwili i pozostawiajac mase czarnego dymu za soba ;D :bmw:
Rav82
Zaawansowany forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 2011-06-23, 14:36
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Rav82 »

Może trza pompe ustawić. Podjedź na komputer najlepiej.
Mój dziadek ma na imię ''TaDek S.''
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

Czarny dym = niedopalone paliwo (zbyt bogata mieszanka). Osobiście przyjrzałbym się pompie ale to wróżenie z fusów. Przyjrzyj się temu przekaźnikowi, oraz wyklucz inne drobnostki a później przejdź do bardziej kosztownych typu pompa.
^^
Awatar użytkownika
MichałKato
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2014-12-27, 16:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MichałKato »

moze ktos z was ma kompa prywatnego zeby podłaczyc?
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Ale to normalne że jak próbujesz odpalić diesla i on od razu nie złapie to po chwili kręcenia odpali zostawiając za sobą chmurę czarnego dymu. Jak przekręcasz kluczyk na zimnym silniku świeci się kontrolka od świec? Ja bym jeszcze spróbował ominąć filtr paliwa u mnie był problem że się przytykał i potem nie mogłem rano odpalić. zobacz jeszcze czy dochodzi paliwo do pompy wtryskowej albo poluzuj przewody na wtryskach i zobacz czy w trakcie kręcenia pojawi się tam ropa.
Awatar użytkownika
Crookers
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2014-06-30, 21:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Crookers »

TDS-y są wrażliwe na świece jeśli 1 lub dwie przestaną grzać silnik ma trudnosci z odpalaniem (w moim byłym TDS-ie 2 nie grzały to przy temp 0 stopni odpalałem go nawet do 25 min zanim załapał)
ODPOWIEDZ