Siema, mam taki problem. Moja bunia po wymianie silnika odpalała bez żadnego problemu od strzału, od jakiegoś tygodnia jak wieczorem postawie auto na parkingu i przyjdę rano ma problem odpalić, dopiero po 3-5 minutach kręcenia odpala, Ktoś miał juz może taki sam problem?
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Na forum były już podobne tematy i problemy z TDS w większości przypadków były to problemy z cofającym się paliwem ,nastawnikami pompy wtryskowej oraz w wielu przypadkach zwyczajnym zużyciem świec żarowych biorąc pod uwagę porę roku może to być wina świec i zacząłbym od tej przypadłości diesla
ja sie tam na dieslach nie znam wcale wiec sie wypowiem hehehe
strzelam w ciemno...
to nie sa czasami objawy cofajacego sie paliwa ? kiedys kolega w tds vw mial takie cos i jakies zawory montowal jednokierunkowe zeby sie paliwo nie cofalo w instalacji
Zaworek miedzy pompa a filtrem założyłem, na noc założyłem tez francuza na powrót do baku wiec teoretycznie już nie ma gdzie się cofać paliwo, świece były sprawdzane zanim wsadzałem silnik do auta i grzały
Przekaznika nie sprawdzalem. Ktos wie ktory to? On jest pod tylna kanapa? Dodam ze na cieplym silniku pali od strzalu. Jedynie po kilkugodzinach od 6 i dluzej nie chce palic. Dopiero po chwili i pozostawiajac mase czarnego dymu za soba ;D
Czarny dym = niedopalone paliwo (zbyt bogata mieszanka). Osobiście przyjrzałbym się pompie ale to wróżenie z fusów. Przyjrzyj się temu przekaźnikowi, oraz wyklucz inne drobnostki a później przejdź do bardziej kosztownych typu pompa.
Ale to normalne że jak próbujesz odpalić diesla i on od razu nie złapie to po chwili kręcenia odpali zostawiając za sobą chmurę czarnego dymu. Jak przekręcasz kluczyk na zimnym silniku świeci się kontrolka od świec? Ja bym jeszcze spróbował ominąć filtr paliwa u mnie był problem że się przytykał i potem nie mogłem rano odpalić. zobacz jeszcze czy dochodzi paliwo do pompy wtryskowej albo poluzuj przewody na wtryskach i zobacz czy w trakcie kręcenia pojawi się tam ropa.
TDS-y są wrażliwe na świece jeśli 1 lub dwie przestaną grzać silnik ma trudnosci z odpalaniem (w moim byłym TDS-ie 2 nie grzały to przy temp 0 stopni odpalałem go nawet do 25 min zanim załapał)