[E39] Dodatkowe zabezpieczenie przed złodziejem

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
lukaszSP
Małopiszący
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-04, 21:04
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: lukaszSP »

BeleX pisze:"to cos przy kluczach" to w 90% magnesik...ktory wyciera ciagle to samo miejsce...i w koncu bedzie je widac nawet jak to bedzie gdzies przy desce albo na tunelu...lepiej miec sam kluczyk i wiedziec co zrobic bedac w samochodzie
ten magnesik działa z pewnej odległości. jak sie nie myle to chyba do 5cm. więc nie trzeba go dotykać np do deski rozdzielczej.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

w sumie wybor rodzaju zabezpieczenia zalezy tylko od Ciebie

ja wiem ze jak cos jest ciagle dotykane w jednym miejscu to zostaje slad....wyciera sie - poleruje itd

tak samo jak przyciski ktore sa schowane w mieszkach od biegow...po 3 miesiacach widac w kazdym aucie ze tam jest przycisk i jest to dotykane za kazdym razem jak wsiada sie do auta

tez nie mam funkcji antynapadu...to nie rosja i nie bentley zeby mnie na swiatlach z samochodu wyciagac
...tak znowu sie czepiam...
lukaszSP
Małopiszący
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-04, 21:04
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: lukaszSP »

BeleX pisze:w sumie wybor rodzaju zabezpieczenia zalezy tylko od Ciebie

ja wiem ze jak cos jest ciagle dotykane w jednym miejscu to zostaje slad....wyciera sie - poleruje itd

tak samo jak przyciski ktore sa schowane w mieszkach od biegow...po 3 miesiacach widac w kazdym aucie ze tam jest przycisk i jest to dotykane za kazdym razem jak wsiada sie do auta

tez nie mam funkcji antynapadu...to nie rosja i nie bentley zeby mnie na swiatlach z samochodu wyciagac
w tym przypadku nic ci się nie wytrze i nie odbije bo nie trzeba dotykać np. kokpitu
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

musial bym zobaczyc jak to dziala w praktyce - ale moze macie racje :) nie bede sie sprzeczal :)
...tak znowu sie czepiam...
Wujek Lollipop
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2014-02-01, 22:52
Lokalizacja: SK

Post autor: Wujek Lollipop »

Phi... w zielonej mialem przycisk w mieszku skrzyni biegow do shiftera przymocowany i po poltora roku naciskania ani sladu nie bylo potem jezdzil nia moj znajomy ktoremu sprzedalem i on naciskal 3 wiosny i tez zadnego sladu przeciez to tylko chwilowy dotyk.
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

poszukaj MULTI BLOCK
na zapłonie (poz.2) równocześnie dotykasz palcem jednej i drugiej ręki -
masę samochodu czyli np. stacyjka, gniazdo zapalniczki, inny metalowy element...
a drugim palcem jakąś śrubkę do której jest podłączony drugi biegun
multi blocka.
Zamykasz obieg "sobą" i multi block sie rozbraja.
Przekręcasz na poz 3 - rozrusznik i pali ;)

Gdyby auto zgasło przypadkowo - multi ma ustawienie
które uzbraja się dopiero po 5 lub 10sek więc jak auto
przypadkiem zgaśnie to nie trzeba na nowo go rozbrajać ;)
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
lukaszSP
Małopiszący
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-04, 21:04
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: lukaszSP »

mam pytanko do Was. Jak podlaczyc swiatła awaryjne pod alarm???
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

W zależności od tego jakiej klasy masz dokładany alarm, w jednych przez przekaźnik i opornik, w innych wystarczy tylko opornik. Ewentualnie dokoduj sobie w LCM mruganie kierunkowskazami przy zamakaniu i otwieraniu auta
lukaszSP
Małopiszący
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-04, 21:04
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: lukaszSP »

TDS-ik pisze:W zależności od tego jakiej klasy masz dokładany alarm, w jednych przez przekaźnik i opornik, w innych wystarczy tylko opornik. Ewentualnie dokoduj sobie w LCM mruganie kierunkowskazami przy zamakaniu i otwieraniu auta
alarm ma przekaznik ktory daje imoulsowo 12v. tylko nie wiem gdzie mam sie wpiąć. pod awaryjne dalem kabel i uwalilem przełacznik
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Podpina się pod kable idące do przełącznika kierunkowskazów bądź awaryjnych poprzez diode. A jeszcze jedno alarm ma wyprowadzone wyjście na dwa kierunkowskazy czy jeden?
lukaszSP
Małopiszący
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-04, 21:04
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: lukaszSP »

TDS-ik pisze:Podpina się pod kable idące do przełącznika kierunkowskazów bądź awaryjnych poprzez diode. A jeszcze jedno alarm ma wyprowadzone wyjście na dwa kierunkowskazy czy jeden?
Alarm ma wyprowadzone jedno wyjscie . Jaką diodę się podpina? mm rozumieć że pod przłacznik od awaryjny trzeba się wpiąć? i znowu uwale przełącznik!!
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Pokaż schemat montażowy alarmu.
Awatar użytkownika
voytoosrk
Małopiszący
Posty: 51
Rejestracja: 2012-02-05, 22:51
Lokalizacja: rybnik

Post autor: voytoosrk »

takie zabezpieczenie przed odpaleniem to jest pol godz roboty, bez zadnych dodatkowych przyciskow, magnesow, dotykania srubek, itp itd... Bez dokladania jakis specjalnych modulow itp... I uwierz mi nikt ci go nie odpali :) :lol:
lukaszSP
Małopiszący
Posty: 35
Rejestracja: 2014-12-04, 21:04
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: lukaszSP »

voytoosrk pisze:takie zabezpieczenie przed odpaleniem to jest pol godz roboty, bez zadnych dodatkowych przyciskow, magnesow, dotykania srubek, itp itd... Bez dokladania jakis specjalnych modulow itp... I uwierz mi nikt ci go nie odpali :) :lol:
ale do czego zmierzasz??
Awatar użytkownika
voytoosrk
Małopiszący
Posty: 51
Rejestracja: 2012-02-05, 22:51
Lokalizacja: rybnik

Post autor: voytoosrk »

Do tego ze ci moge takie zrobic :)
ODPOWIEDZ