[E46] 330D++ turas by zinger

Tutaj przedstawiamy galerie byłych autek użytkowników forum BTS
zinger
Zaawansowany forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2014-06-01, 20:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[E46] 330D++ turas by zinger

Post autor: zinger »

Witam wszystkich forumowiczów, stwierdziłem że najwyższy czas przedstawić Wam mojego biednego wymęczonego turasa, na chwilę obecną nie ma szału, ale szykują się zmiany a już sporo do tej pory się podziało bo autko mam od maja 2014 roku. Ale wszystko po kolei.
Bawarke kupiłem w polsce, ale była ściągnięta z Włoch, stan pozostawiał wiele do życzenia, ale cena była okazyjna no i się skusiłem. Trochę danych:

E46 330D touring
Mpakiet niepełny, więc pewnie nieoryginalny ale pracuję nad tym.
Silnik M57 3.0diesel 184KM
VIN: WBAEL91030PA28673

Rozkodowany:

Data for vehicle identification number: WBAEL91030PA28673
Model description: 330d
Market: Europa
Type: EL91
E-Code: E46 (3FL)
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: M57D30O0 - 3,00l (135kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Titansilber Metallic (354)
Upholstery: Stoff Jacquard/anthrazit (H9AT)
Production date: 04.07.2002
Assembled in: Regensburg

Standard Equipment
S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44
S411A Window lifts,electric,front/rear
S473A Armrest front
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S832A Battery in luggage compartment

Optional Equipment
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S302A Alarm system
S403A Glass roof, electrical
S431A Interior mirror with automatic-dip
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S661A Radio BMW Business (C43)
S692A Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S785A White direction indicator lights
S855A Language version Italian
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete cross-pattern operation
S884A On-board literature, Italian
S915Ag Delete clear coat
S928A Tire control


Czas na fotki:
Na początku było marnie
Obrazek

Maska z modelu przed liftem, zderzak miał spore dziury, nie mówiąc już o braku ślizgów i zaczepów
Obrazek
Obrazek


Środek trochę poniszczony, szyby porysowane, sporo pierdółek nie działało np. wycieraczki automatyczne, wycieraczka tylna, dyskoteka na desce rozdzielczej, radio nie odbierało i mógłbym tak wymieniać i wymieniać.

Obrazek
Obrazek




Mógłbym wstawiać dalej zdjęcia pokiereszowanej beemki, ale nie będę się znęcał nad wami ani nad sobą, więc do rzeczy.
Do tej pory w turasku zrobione:
- Zaraz po zakupie, wymiana zawiasu na gwint, więc siedzi troszkę niżej, ale dalej koza bo dopóki nie kupię jakiś fajnych felg to nie ruszam.
- Wstawiona odpowiednia maska z poliftowej wersji
- Osłony pod silnik, bo nie było
- wszystkie odstające elementy karoserii (zderzaki nakładki progów itd.) pozakładane, nadkola wprawione (niestety z niewiedzy wstawiłem zwykłe i nie pasują do zderzaka m pak, ale będe zmianiał na dniach)
-wymieniony układ hamulcowy cały
- naprawione wycieraczki a na desce rozdzielczej mniejsza dyskoteka ale dalej nie mogę dojść do całkowitego ładu z elektryką
- radio w końcu gra tzn. odbiera czysto
- nowe klosze lamp przednich bo stare były popękane, nowa lampa z tyłu, stara była zniszczona i przeciekała woda do środka
- WYMIENIONY SILNIK !!! Tak, zatarty silnik, 3.0D który jest podobno długowieczny, przypuszczam, ze pozostałość po Włoskim właścicielu który widać w ogóle nie dbał o samochód, bo ja płyny wymieniłem, kontrolowałem na bieżąco, samochód nie dymił ani nic, nie piłowałem do czerwonego pola, po ostrzejszej jeździe czekałem aż ostygnie, a zaraz po odpaleniu na zimnym silniku spokojnie jeździłem, przejechałem 2500km na wakacjach autem doładowanym do pełna (4 osoby + bagaże) a nieraz się jechało prawie 200 i nic się nie działo, chodził idealnie aż nagle [RIP]...po prostu dramat, już chciałem sprzedawać, ale nie, nie zostawię jej tak, wstawiony taki sam diesel M57 (oby śmigał jak najdłużej).
- Wymiana węży podciśnienia
- Nowa rura do intercoolera (stara pękła)
- Nowe sprzęgło SACHS
- Regeneracja krzyżaka wału
- Regeneracja wszystkich wtrysków
- Wymieniony schowek przy podłokietniku
- Wymieniona poduszka pod silnikiem

W sumie pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo trochę tego było od czasu zakupu. Obecnie autko prezentuje się tak (i jeździ !! :mrgreen: trochę brudas ale na szybko robiłem więc sorry za to i za jakość)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak prezentowała się pod maską, po wymianie serducha
Obrazek

I mały bonusik jeszcze z zeszłorocznych wakacji :bmw:
Obrazek


Dalszych planów jest dużo, po świętach odwiedziny u blacharza lakiernika, wpadną nowe listwy, nowe nadkola i wloty (m pakietowe), lusterka boczne w kolorze i pewnie jeszcze coś wymyślę. Później zbiórka kasy na jakieś fajne fele (18 cali, styling 42 albo 32), dalsze picowanie drobiazgów i może końcem roku jakiś chip i inne związane z tym mody. Postaram się teraz na bieżąco coś wrzucać :wink:
Ostatnio zmieniony 2020-02-15, 00:09 przez zinger, łącznie zmieniany 4 razy.
BOOGY
Zaawansowany forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2012-11-25, 14:38
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BOOGY »

Fajnie że dbasz i starasz się coś z tego wykrzesać ;) nie podoba mi się końcowy tłumik :roll:
Poza tym fajna bawarka ;) środek podobny do mojego, pozdrawiam.
Na sześciu kontynentach reprezent KATOWICE!
zinger
Zaawansowany forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2014-06-01, 20:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: zinger »

Końcowy tłumik po chipie będę zmieniał, także wszystko w swoim czasie :). Mnie najbardziej na chwilę obecną drażnią felgi, na wakacje muszą wpaść jakieś konkretne szerokie 18'' :smile:

Edit: na żywo końcówka prezentuje się lepiej, zdjęcie jakieś niefortunne :P.
Ostatnio zmieniony 2015-03-26, 18:00 przez zinger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ppatryk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 302
Rejestracja: 2014-01-01, 17:05
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: ppatryk »

dobrze działasz :)
ja też jestem tego zdania, że lepiej kupić autko i jak się ma tylko chęci i czas to samemu je doprowadzić do stanu oczekiwanego niż kupić odpicowaną igłę, do której i tak trzeba będzie dokładać.. :)

widziałbym tu jakaś felgę z rantem :)
Obrazek
BOOGY
Zaawansowany forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2012-11-25, 14:38
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BOOGY »

Hmm ;D radził bym jak już zrobić przelocik a później dopiero chipować ;D
co do felg .. 18 są git ^^ ja nie żałuje że zmieniłem z 19 ;)
Na sześciu kontynentach reprezent KATOWICE!
zinger
Zaawansowany forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2014-06-01, 20:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: zinger »

ppatryk, wpadnie styling 42 albo 32 ze wspomnianym przez Ciebie rantem, jak tylko portfel pozwoli :wink: . Na razie na pierwszy ogień idzie blacha i lakier.
zinger
Zaawansowany forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2014-06-01, 20:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: zinger »

BOOGY, właśnie przy chipie mam w planach EGR off i kat out, później dedykowany IC, downpipe i końcowy tłumik inny, a dalej to się zobaczy co przyjdzie do głowy.
Tak w ogóle to dzięki wam za docenienie mojej beemki (mimo że jest jaka jest na razie) :bmw:
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

wymeczona była strasznie fajnie że ją ratujesz...
Zdrowe podejscie masz do tematu i wszystko robisz z głową to mi sie podoba :)
Plany masz w dobrym kierunku więc bede tu zaglądał :)
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
KolaK
Zaawansowany forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 2014-01-29, 19:33
Lokalizacja: SBL / SM

Post autor: KolaK »

Jak twoje odczucia po kupnie tej?

Następną kupiłbyś umęczoną i doprowadzał do stanu który preferujesz, czy szukał jakiejś nie okazji? Chodzi mi o $, pomijamy aspekt grzebania przy aucie :P
Drink Russian kiss French wear Italian drive German

Moja czarna Coupeta

Mój czarny Sedan
zinger
Zaawansowany forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2014-06-01, 20:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: zinger »

Powiem szczerze że sam nie wiem, czasami w sytuacji jak coś się popsuje jak np. ten silnik to mnie krew zalewa i mówię sobie ze nigdy więcej i ze to był błąd, ale później na spokojnie patrze i mnie cieszy to ze ją odbudowuje i przywracam do jakiejś sprawności i wyglądu. Co do grzebania to sam dużo nie robie bo nie mam ani miejsca ani narzędzi, ani wiedzy. Jedynie jakieś pierdoły sam robie.
Ostatnio zmieniony 2015-03-26, 20:47 przez zinger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KolaK
Zaawansowany forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 2014-01-29, 19:33
Lokalizacja: SBL / SM

Post autor: KolaK »

zinger, chodziło, mi o to czy kase która wsadziłeś dalej jest to okazja cenowa jak wspominałeś , czy przebiłeś już najładniejsze 'full opcja, igła :P'

Ode mnie powodzenia, bo podoba mi się, że działasz no i 3.0 D to też nie w kaszę dmuchał :)

Co się stało konkretnie z poprzednim, że tak z dnia na dzień umarł? :neutral:
Drink Russian kiss French wear Italian drive German

Moja czarna Coupeta

Mój czarny Sedan
zinger
Zaawansowany forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2014-06-01, 20:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: zinger »

Masowo to przestałem liczyć żeby się nie denerwować, ale myślę że po wizycie u blacharz to kwota wyjdzie tyle co igła. Co do silnika to zatarty na panewce ukrecony wal ale nie wiadomo dlaczego...zero dymu, płyny sprawdzałem 2 dni przed wyjazdem na trasę gdzie padł (ok100km), wycieków nie było, nie wiem co jeszcze mogłem zawalić ze tak się stało :(
Ostatnio zmieniony 2015-03-26, 20:46 przez zinger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KolaK
Zaawansowany forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 2014-01-29, 19:33
Lokalizacja: SBL / SM

Post autor: KolaK »

zinger, ważne, że teraz hula! :bmw:
Drink Russian kiss French wear Italian drive German

Moja czarna Coupeta

Mój czarny Sedan
szczepciu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 353
Rejestracja: 2012-12-02, 20:22
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: szczepciu »

kolejny turas :mrgreen: mam nadzieje że dalej baedziesz kontynuował swoją misje ratowania ;) do zobaczenia na drodze!
Awatar użytkownika
Cloudy69
Małopiszący
Posty: 41
Rejestracja: 2015-01-04, 08:53
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: Cloudy69 »

jest bardzo duży postęp. Fajnie popatrzeć jak auto się odradza. Oby tak dalej :)
Było : e34 M20B20
e30 M10
e36 M50b20
e39 M51
e46 M43B19 przed FL
e46 M43B19 FL
Jest :
e46 Cabrio M54
Zablokowany