[E39] NIE SPADAJĄCE OBROTY PRZY PRZYŚPIESZANIU

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
sawdam
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2014-01-19, 20:58
Lokalizacja: Knurów

[E39] NIE SPADAJĄCE OBROTY PRZY PRZYŚPIESZANIU

Post autor: sawdam »

Witam mam problem z niespadającymi obrotami a wiec już wyjaśniam:
Kiedy auto jest zimne rano przy przyśpieszaniu kiedy wciśnie sie sprzęgło obroty zostaja na tyle ile je wkreciliśmy można właczyc na luz a obroty nadal będą stały tak jak wkrecilismy dopiero kiedy auto zwolni do okolo 30 km/h obroty spadaja tak jak powinny byc. i proceder ciagle sie powtarza jedynka sprzeglo obroty zostaja dwojka sprzeglo obroty zostaja itd..... i na luz obroty nadal zejdę poniżej 30 km/h cisza, kiedy przejadę okolo 15 km albo pojezdze dluzej tak jakby się to troszkę normowało ale nie do konca bo cos delikatnie je dadal przytrzymuje na około 1 sekundę, kiedy zgaszę i odpalę za jakieś 5 minut zaczyna się od nowa zostawanie na obrotach przy przyspieszaniu a kiedy auto stoi wszystko jest w porządku, chce jeszcze zaznaczyć ze robiłem już reset ustawień na kompie błędów nie pokazuje tylko błąd mieszanki, może ktoś ma jakieś pomysły bo lipa po mieście tak jeździć. pozdrawiam i czekam na info
Awatar użytkownika
Mroziu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2014-05-12, 07:47
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Mroziu »

Sprawdź linkę gazu.może się zawiesza i potem powolutku spada
Zobacz okolice przepustnicy moze ma problem z cofniem sie

U mnie mechanik lukał na linke gazu,puki jej nie ruszył to było tzn,stwierdzil brak gumowej otuliny,ruszył linka i tez obroty wariowały,spadły bardzo powoli,po wymienie linki probem ustał
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

przepustnica do czyszczenia + krokowiec to samo
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
sawdam
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2014-01-19, 20:58
Lokalizacja: Knurów

Post autor: sawdam »

Tylko jeśli by to była linka problem nie znikał by po przejechaniu około 15 km wszędzie gdzie patrzyłem każdy ma problem z obrotami ale nie taki jak ja dziwny objaw nikt nic nie wie, a do tego zastanawia mnie fakt dlaczego kiedy obroty zostaja a zwolnie do około 30km/h (sprawdziłem kiedy auto jedzie na luzie) nagle obroty ida w dól
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

M52 czy M52TU ?
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
sawdam
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2014-01-19, 20:58
Lokalizacja: Knurów

Post autor: sawdam »

M52 to jest właśnie to że nikt nie wie przepustnica wyczyszczona i nadal lipa ,ktos jakieś pomysły może?
morcine
Małopiszący
Posty: 8
Rejestracja: 2015-04-04, 21:23
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: morcine »

ciekawe, że poniżej 30km/h obroty spadają, czyli coś z elektroniką. Przychodzi mi do głowy tempomat który aktywuje się powyżej 30-40km/h w zależności od modelu. Poszukaj bezpiecznik od niego i wyciągnij go
Awatar użytkownika
sawdam
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2014-01-19, 20:58
Lokalizacja: Knurów

Post autor: sawdam »

Też tak pomyślałem ale odpiąłem go całkowicie i nadal lipa to samo
zrobiłem nieraz taki test rozpędziłem auto i wrzuciłem na luz obroty zaczely isc lekko do gory zatrzymały sie na 4000 i stały próbowałem pukać w pedał gazu bo moze linka sie blokuje ale nic z tego próbowałem tempomat tez nic lipa, jak zachamuje do 30km/h obroty jak ręką odjoł,
ktoś jeszcze jakieś pomysły bo mnie brakuje
morcine
Małopiszący
Posty: 8
Rejestracja: 2015-04-04, 21:23
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: morcine »

przydało by się podłączyć pod inpę i zobaczyć co na to położenie przepustnicy bo chyba w tym silniku można sprawdzić.
Awatar użytkownika
sawdam
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2014-01-19, 20:58
Lokalizacja: Knurów

Post autor: sawdam »

ja szczerze mowiac niewiem byłem na kompie i tylko błąd mieszanki pokazywało skasowane wszystko łącznie z wszystkimi innymi żeczami i nadal lipa
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

dobra to moze z innej strony :)

na samym krokowcu nie ma szans rozpedzic silnika do 4000 obrotow bo przez niego idzie za malo powietrza ( moim zdaniem bo watpie zeby ktos probowal...hehe )

wiec gdzies dostaje sie powietrze ktore powoduje ze silnik kreci...przepustnica sama sie otwiera..watpie.. tez bym szukal przyczyny w tempomacie jezeli jest...bo cos tam ostro szaleje

sciagnal bym tez wszystkie gumy od dolotu i obserwowal zachowanie krokowca i przepustnicy w czasie pracy silnika...gdzies sie to powietrze dostaje ze silnik zachowuje sie tak dziwnie...
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
sawdam
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2014-01-19, 20:58
Lokalizacja: Knurów

Post autor: sawdam »

No tak ale czemu spadają obroty kiedy prędkość maleje i dlaczego po przejechaniu okolo 10 - 15 km normuje sie choć lekko jeszcze przytrzymuje obroty okolo 1 sec. na wolnych obrotach kiedy auto stoi nic nie sprawdze bo wszystko chodzi idealnie te obroty mam wrażenie jakby miały coś wspólnego z predkościa a przepustnica jest mechaniczna na linkach wiec niema tam zadnej elektroniki............................................................................................................................................................................................chyba wiem odłączyłem wtyczkę od bajpasa z tym silniczkiem i fakt ze obroty sa na zimnym silniku za niskie ale przestalo walic obrotami to chyba moze byc to niewiem czy to silnik krokowy czy jak? od niego idzie dlugi waz a na nim jest wtyczka jest on w metalowej obudowie
ODPOWIEDZ