[E46] ALPINWEISS 3 COUPE by Wilku

Tu zamieszczamy fotki i szczegółowy opis naszych beemek
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

M E R O pisze:Lezy jak nalezy, body m3 to chyba najlepsze body do e46 :twisted:
Brak zenona kłuje po oczach i moze trójkąty lusterek w kolor shadowline'a ?
soczewka raczej wleci ale w swoim czasie na razie też mi się podoba na tych reflektorach co do trójkątów lusterek widziałem tak zrobione niektóre ale przypomina mi to serie wiec nic tu nie będę zmieniał bo m3 miało zawsze całość w kolorze :)
blackfly pisze:wyglada bardzo dobrze, jednak co do tego niutona to nie podchodziłbym tak optymistycznie. to inercja wiec czesto dodaje cos od siebie, sprawdz kontrolnie na obciazeniowce czy sie pokryja wyniki
tak zrobię ale jak zamontuje stożek i kolektor z 3.0 ale ogólnie spoko ze jest zdrowy motor bo innym raczej pokazywło zbliżone wyniki do serii w przypadku R6 i często mniej niż seria Nm i KM
Kaper pisze:Najładniejsze E46 jakie kiedykolwiek na tym forum widziałem :bmw: gratulację i działaj dalej
Dzięki wielkie cieszy mnie fakt ze moja własna wizja podoba się innym ale jak to mówią kto nie ruzykuje nie pije szampana ;) a faktycznie to forum odebrałem jako bardzo negatywnie nastawione na odważne mody wcześniej..


Obrazek

Obrazek
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Tylko czy jest faktycznie sens? Sam stożek nic nie da.
Kolektor dolotowy z 3,0 może doda z max 5 koni ale musisz pamiętać, że jest on większy więc zmieni Ci się charakterystyka pracy szczególnie na dole.
Będziesz miał to samo co wszyscy właściciele m54b30 czyli gorszą reakcję na pedał gazu, niestety wielkie kolektory nie sprzyjają dynamicznemu przyspieszaniu.

Nie czytałem całego tematu ale jak rozumiem masz już nieseryjny układ wylotowy + stożek w osłonie termicznej, kolektor dolotowy z m54 z disą (bo jest inna) + chip tuning? Bo jak nie to szkoda kasy.
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

samael16 pisze:Tylko czy jest faktycznie sens? Sam stożek nic nie da.
Kolektor dolotowy z 3,0 może doda z max 5 koni ale musisz pamiętać, że jest on większy więc zmieni Ci się charakterystyka pracy szczególnie na dole.
Będziesz miał to samo co wszyscy właściciele m54b30 czyli gorszą reakcję na pedał gazu, niestety wielkie kolektory nie sprzyjają dynamicznemu przyspieszaniu.

Nie czytałem całego tematu ale jak rozumiem masz już nieseryjny układ wylotowy + stożek w osłonie termicznej, kolektor dolotowy z m54 z disą (bo jest inna) + chip tuning? Bo jak nie to szkoda kasy.
m54 mają spowolniony start przez spóźnioną reakcje przepustnicy na wciśnięcie pedału gazu (bo elektryczny ale idzie to ustawić) a już po starcie ładnie równo ciągnie do samego końca ;) wiec jak kolwiek będę miał podobnie to będę i tak zadowolony ;) 5KM?! Dziwne ze widziałem wiele wykresów z hamowni po zastosowaniu tego kolektora w 2.8 to dodaje zawsze między 12-18KM a jak będzie trzeba to oddam auto na wystrojenie :)

Ogólnie jak się wezmę za mody przy silniku to wtedy zdam relacje i wykres z hamowni teraz nie zaczynajmy tego tematu bo i tak jak na razie bardziej zajmuje się wizualnymi przeróbkami a jeszcze może się okazać ze wleci turboczy kompresor a to kolejny kontrowersyjny temat na tym forum zauważyłem ;P
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Po kolei.
Sam kolektor bez strojenia i tego co wskazałem nie ma prawa dać aż 12-18KM. Jeśli zastosujesz to co wskazałem plus przesunięcie odcięcia o jakieś 500 obrotów to uzyskać powinieneś około 20KM od ręki może więcej jeśli tym się zajmie ktoś kto ma pojęcie o robocie.

Nie do końca mnie zrozumiałeś mam na myśli większy kolektor większa bezwładność powietrza w nim.

To o czym mówisz to jest coś czego nie da się obejść w europejskich samochodach z silnikami z rodziny M54, bo jakaś **** w bmw stwierdziła, że mają za dużo koni a użytkownicy mają intelekt na poziomie tej babki co nie zauważyła wczoraj kolumny Challenger 2 i wjechała w nie ale na szczęście kierowcy Challengera 2 nic się nie stało. Sterowni EU generuje minimalne opóźnienie na reakcję, nieważne co zrobisz wywalisz czujnik sprzęgła, zmienisz opornik aby uzyskać zbliżone parametry sterowania przepustnicą do M3 itp, zrobisz to przez kilka km będzie zryw a potem sterownik zacznie symulować normalną pracę i wracasz do punktu wyjścia.
E60 mają ukryty tryb sport na manualnej skrzyni, sterowni USA E46 ma możliwość obejścia tego ograniczenia, ale jak na razie nikt nie znalazł na to sposobu w EU.

Co do tuningu mechanicznego to łap ten temat:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=73186
Jak Ci się uda to jeśli przesuniesz odcięcie to będziesz musiał dać większe wtryski bo może być ubogo w górnych partiach a komp Ci nie wywali checka bo przy mocnych obrotach to sondy są wyłączone i nie rejestrowane.
Chyba wszystko co trzeba to jest opisane dla wersji wolnossącej jeśli po tym będzie Ci mało to uderzaj do https://www.facebook.com/pages/MTG/601232599998212 zestaw kompresora plus strojenie to jakieś 16 tysięcy z czym nie licz, że taniej będzie dobrze bo bez strojenia szybko kupisz nowy silnik. W kompresorze wtryski do wymiany.
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

samael16 pisze:Po kolei.
Sam kolektor bez strojenia i tego co wskazałem nie ma prawa dać aż 12-18KM. Jeśli zastosujesz to co wskazałem plus przesunięcie odcięcia o jakieś 500 obrotów to uzyskać powinieneś około 20KM od ręki może więcej jeśli tym się zajmie ktoś kto ma pojęcie o robocie.

Nie do końca mnie zrozumiałeś mam na myśli większy kolektor większa bezwładność powietrza w nim.

To o czym mówisz to jest coś czego nie da się obejść w europejskich samochodach z silnikami z rodziny M54, bo jakaś **** w bmw stwierdziła, że mają za dużo koni a użytkownicy mają intelekt na poziomie tej babki co nie zauważyła wczoraj kolumny Challenger 2 i wjechała w nie ale na szczęście kierowcy Challengera 2 nic się nie stało. Sterowni EU generuje minimalne opóźnienie na reakcję, nieważne co zrobisz wywalisz czujnik sprzęgła, zmienisz opornik aby uzyskać zbliżone parametry sterowania przepustnicą do M3 itp, zrobisz to przez kilka km będzie zryw a potem sterownik zacznie symulować normalną pracę i wracasz do punktu wyjścia.
E60 mają ukryty tryb sport na manualnej skrzyni, sterowni USA E46 ma możliwość obejścia tego ograniczenia, ale jak na razie nikt nie znalazł na to sposobu w EU.

Co do tuningu mechanicznego to łap ten temat:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=73186
Jak Ci się uda to jeśli przesuniesz odcięcie to będziesz musiał dać większe wtryski bo może być ubogo w górnych partiach a komp Ci nie wywali checka bo przy mocnych obrotach to sondy są wyłączone i nie rejestrowane.
Chyba wszystko co trzeba to jest opisane dla wersji wolnossącej jeśli po tym będzie Ci mało to uderzaj do https://www.facebook.com/pages/MTG/601232599998212 zestaw kompresora plus strojenie to jakieś 16 tysięcy z czym nie licz, że taniej będzie dobrze bo bez strojenia szybko kupisz nowy silnik. W kompresorze wtryski do wymiany.
no własnie widziałem filmik chyba z US gość przerobił tą przepustnice że działała mega szybko :) dzięki za cenne informacje jak będę się za to wszystko brał to jeszcze dużo się postaram w tym temacie dowiedzieć zanim co kolwiek kupię :)
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Cokolwiek będziesz chciał robić to jak nie masz na podstawowe modyfikacje silnika 10 tys lub grubszy tuning 20 i więcej tys to nie ma sensu podchodzić.
Awatar użytkownika
FIMA
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2011-05-16, 08:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: FIMA »

Niesamowita przemiana :bmw: SUPER PROJEKT!
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

2 szybkie sprawy.
Masz maskę od M3? Jest ona aluminiowa a nie stalowa jak w zwykłej E46 no i co ważne czy pasuje do zwykłej E46?

Jak masz jakieś 20 tysięcy to pomyśl jeszcze nad zmianą tego silnika na wersję M62B44 tylko broń boże nie na M62tub44.
Awatar użytkownika
Alexof
Maniak forumowy
Posty: 1001
Rejestracja: 2009-04-23, 07:43
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Alexof »

samael16 pisze:2 szybkie sprawy.
Masz maskę od M3? Jest ona aluminiowa a nie stalowa jak w zwykłej E46 no i co ważne czy pasuje do zwykłej E46?

Jak masz jakieś 20 tysięcy to pomyśl jeszcze nad zmianą tego silnika na wersję M62B44 tylko broń boże nie na M62tub44.
Ty tak poważnie?
BYŁO: E30 M20B27 -> M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 -> M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Tak bo a parametry temperatury głowicy, płynu chłodzącego i oleju nie należały do niski po wczorajszym cioraniu mojego samochodu, więc jeśli pasuje wolałbym dorwać maskę m3 bo jest aluminiowa o wygodniejsza do cięcia i wmontowania dodatkowych kanałów wentylacyjnych bloku silnika niż stal oraz lżejsza.

Co do modów rozważa tuning tego silnika więc dodają jeszcze jedną opcję. Jego silnik jest zdrowy i ma więcej mocy niż nie jedna M54B30 czyli uwielbiana przez wszystkich 330 więc teoretycznie można ją sprzedać i wstawić 4,4 V8.
Wersja bez vanosów bo nowszy miał wady fabryczne i nie chodzi mi o vanosy bo te da się regenerować ale o korby i cylindry numer 3 i 4 w obu blokach.
Dwa M62b44 spokojnie ma seryjnie 300 koni, M62tub44 przeważa w zakresie raczej 260-280 koni.

No i V8 ma ciekawszy rozkład mocy i momentu więc to zawsze ciekawsza opcja mieć pełny moment około 3 tysięcy i niżej niż wiertarkę (silnik z M3)
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Piekny czysto teoretyczny wyklad.
Od kiedy V8 na 2 bloki?
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

samael16 po pierwsze przestań syfić w nie swoich galeriach.
2. Kupiłeś 330i masz super wiedze o benzynach i nie wiedziałes że te silniki maja problem z utrzymaniem 230km i maja apetyt na olej ?
3. Miałeś M3 że gadasz na ten silnik że chodzi jak wiertarka ?
4. Walisz bzdury że motory bmw sa słabo rozwoje srasz cos o silnikach z supry jeźdź kup zrób swapa pokaż w galerii i pochwal sie na żywo.
5. Dla Twojej wiedzy i Twojej opinii że nie dużo da sie wyciągnąc z M3 gość w Mikołowie miał M3 na kompresorze 571km do cywilnej jazdy , i te auto jezdzilo a nie stało w garażu.
Polecam Ci sprzedać swoje E46 i kup japońca wtedy swoje zachwyty tymi motorami poprzez praktyka i bedzie mial 800km supre do cywilnej jazdy.
6. Masz od nas z forum uturbione M5 e34 Venoma /viewtopic.php?t=6517&postdays=0&postor ... &start=150
7. To że M54B30 nie trzymie serii to nie wal wszystkim odrazu że wszystkie motory tak mają. Ja mam M52B25 i mam 2,5km na +. wcześniej M57D30 zamiast 184 było 193km. Teraz jeszcze bede hamował swoje N52B30 wrzuce oczywiście wykre w galerie.
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

PRIMO, w M57D30 na bank lały wtryski :D:D heheeh ^^
^^
blackfly
Zaawansowany forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2015-05-09, 12:06
Lokalizacja: slask

Post autor: blackfly »

ad 1. 100% prawdy:)

ad 2. jesli to taki syf to po co kupiles? kolejna sprawa nie km sie jezdzi a nm. i jeszcze nastepna ze o silnik trzeba dbac a nie kupowac ten co ma 2km wiecej bo byla nizsza temperatura:) kolejna sprawa to olej 5w50 raczej nie jest dobrym rozwiazaniem jesli chodzi o te silniki ale jak ktos lubi katowac motor na zimnym to przeciez ja mu nie zabronie:)

ad 3. no masz racje chodzi jak Twoj syfik tylko przyspiesza nieco szybciej i nie chodzi na rekach tylko twardo stapa nogami po asfalcie

ad 4. a co to jest dla Ciebie powazny tuning? wywiercenie dziury w bloku i dospawanie slimaka do kolektora? to rzeczywiscie powazny tuning po ktorym auto wiecej stoi niz jezdzi.

ad 5. kolejny raz powtorze "kazdy chce miec bmw ale nie kazdego stac na bmw" chcesz tanio kupic kup supre, nyske czy innego japonczyka. jesli tak bardzo kochasz japonska motoryzacje to po co masz bmw? owszem jezdza w sporcie e46 z 2jz ale raczej nie ze wzgledu na osiagi i potencjal a na cene i dostepnosc. slupek 2jz to 1k a slupek m3 to ponad 10k.

ad 7. co Ty masz z tym trzymaniem serii. nie rozumiem podstawowej rzeczy, wszyscy pisza o magicznym mitycznym cudownym m52b28 a moje i Medyka m54b30 mimo iz przed dopieszczeniem objezdza kazde b28... co wiecej przyjemnosc z jazdy jest bez porownania bo przy 2krpm idzie bokiem gdzie m52 zastanawia sie czy plakac czy jechac.

ad 8. moze i bmw mialo kilka wpadek ale jakos dla mnie kazdy moze dobrac cos dla siebie, ogranicza nas tylko portfel. i nie wiem po co modzic skoro mozna kupic cos mocniejszego? po co modzic b30 jak mozna kupic m3? masz malo kup e92 m3 jak Ci nie starcza to masz m6:) ja juz to dawno zrozumialem ze jesli mowimy o codziennej jezdzie to nie ma co modzic na sile bo fabryke ciezko poprawic:)
M E R O
Maniak forumowy
Posty: 768
Rejestracja: 2009-08-06, 07:42
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski

Post autor: M E R O »

samael16 pisze:Tak bo a parametry temperatury głowicy, płynu chłodzącego i oleju nie należały do niski po wczorajszym cioraniu mojego samochodu, więc jeśli pasuje wolałbym dorwać maskę m3 bo jest aluminiowa o wygodniejsza do cięcia i wmontowania dodatkowych kanałów wentylacyjnych bloku silnika niż stal oraz lżejsza.

Co do modów rozważa tuning tego silnika więc dodają jeszcze jedną opcję. Jego silnik jest zdrowy i ma więcej mocy niż nie jedna M54B30 czyli uwielbiana przez wszystkich 330 więc teoretycznie można ją sprzedać i wstawić 4,4 V8.
Wersja bez vanosów bo nowszy miał wady fabryczne i nie chodzi mi o vanosy bo te da się regenerować ale o korby i cylindry numer 3 i 4 w obu blokach.
Dwa M62b44 spokojnie ma seryjnie 300 koni, M62tub44 przeważa w zakresie raczej 260-280 koni.

No i V8 ma ciekawszy rozkład mocy i momentu więc to zawsze ciekawsza opcja mieć pełny moment około 3 tysięcy i niżej niż wiertarkę (silnik z M3)
-Nie czaje motywu z maska?? To ze wywalisz dziury w masce nie pomorze w trzymaniu temp , nie lepiej zadbac o konkretny plyn chlodniczy i olej ?? to tak jakby w gotójacych sie hamulacach zamiast isc w wieksza tarcze , albo zimniejszy plyn zdjac kolpaki ;P
-V8 ciezka krowa dla dzwieku tak dla osiagow nie, no chyba , ze opcja z m5 ;)

-tylko teraz gdzie tu sens i logika , sam kiedys modziłem jeden taki wynalazek i wsadzając worek pieniędzy + mase roboczogodzin wypluło 260km i 280 nm z 2,4 litra tylko po co jak za te same pieniądze miałbym m3 po lifcie . Czasami trzeba wiedzieć kiedy przystopować

Bo ''glupie'' 330d po programie potrafi wywołać banana na twarzy za 1/10 kasy , ktora nie ktorzy wsadzaja w jakies cifiki , albo gulfy :twisted: a nieukrywajmy moze i becina uchodzi za ''dresowoz'' , ale komfortem podrózowania bije na łeb te wszystkie kompaktowe fury emerytów
Obrazek
ODPOWIEDZ