Wymiana Oleju
Wymiana Oleju
Witam!
Ja tez kupilem bmw z niemiec i tez byl problem co tam jest za olej wlany
nie znam sie za bardzo na olejach ktory jest dobry a ktory nie wiec mam pytanie wlalem
GENUINE 5W-30 SUPER SYNTHETIC
Facet w sklepie tak mi doradzil i powiedzial ze przy 94tys przebiegu ten olej bedzie dobry!
Co wy o tym myslicie?
Ja tez kupilem bmw z niemiec i tez byl problem co tam jest za olej wlany
nie znam sie za bardzo na olejach ktory jest dobry a ktory nie wiec mam pytanie wlalem
GENUINE 5W-30 SUPER SYNTHETIC
Facet w sklepie tak mi doradzil i powiedzial ze przy 94tys przebiegu ten olej bedzie dobry!
Co wy o tym myslicie?
przy 94 tys watpie zebys mial minerala. Semi lub full syntetyk. W zasadzie mozna sprawdzic tez bo syntetyk szybko sie brudzii jest czarny jak smola. Semi jest troche czysciejszy Mozna tez troche wziac i tego starego i wlac do jakiegos malego anczyna z tym nowym i zobaczyc czy sie mieszaja bo semi i full maja rozna gestosc.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE
Re: Wymiana Oleju
Nie za dobrze ci doradzil, do E36 olej o gestosci -30 jest troche za rzadki, no ale idzie zima wiec moze zostac. Na lato zmien olej na 5W40. Czy dobrze wnioskuje ze chodzi o ten olej oryginalny OPEL? Jesli tak to ja bym ze swojego auta zlal od razu, poszukaj opinii na necie, olej nie jest tak dobry jak by sie moglo zdawac po opakowaniu...Raflik pisze:Witam!
Ja tez kupilem bmw z niemiec i tez byl problem co tam jest za olej wlany
nie znam sie za bardzo na olejach ktory jest dobry a ktory nie wiec mam pytanie wlalem
GENUINE 5W-30 SUPER SYNTHETIC
Facet w sklepie tak mi doradzil i powiedzial ze przy 94tys przebiegu ten olej bedzie dobry!
Co wy o tym myslicie?
Cyfry po W oznaczaja lepkosc w wysokich temperaturach - np 30 to olej zadki, stosowany w nowoczesnych silnikach o bardzo malych luzach konstrukcyjnych na wspolpracujacych elementach. W przypadku silnikow starszej generacji zalanie takim olejem moze spowodowac glosniejsze chodzenioe silnika a w ekstremalnych warunkach (ostre polowanie latem) przerwanie filmu olejowego i przytarcie np walu... Olej o lepkosci 50 lub 60 jest z kolei przeznaczony do bardzo wysilonych jednostek, film olejowy jest bardzo trwaly, olej wytrzymuje bardzo wysokie cisnienia i temp. zalanie nowoczesnego silnika to zwiekszone zuzycie paliwa, zalanie silnika starszego spowoduje wyciszenie jednostki. Oleje o lepkosci 40 sa przeznaczone wlasnie do silnikow takich jak w BMW i to becdzie w wiekszosci wypadkow optymalny wybor.
Pierwsza cyfra przed W np 5W lub 10W to oznaczenie gestosci (plynnosci) w niskich temperaturach i nie ma wplywu na gestosc w wysokiej temperaturze, warto wiedziec ze im nizsza tym olej w niskich temp. szybciej dociera do wszystkich miejsc w silniku, wiec im nizsza tym lepsza.
Oprocz oznaczen lepkosci wazna jest klasa oleju (CJ, CF) ktora po prostu okresla jakosc oleju, uzyte dodatki itd. Im wyzej w alfabecie druga litera tym lepiej, mineral o klasie CF nie rowna sie z syntetykiem o klasie CL...
To tyle o olejach, mineralow (15W) nie polecam do BMW, przy doborze nalezy sie kierowac zasada ze olej to jedna z najwazniejszych czesci konstrukcyjnych w waszym silniku wiec nie warto oszczedzac... Polecam Valvoline i Mobil (uwaga na podrobki), Castrol na wszystkich forach jest odradzany podobno tragedja... Osobiscie jezdze na Valvoline VR1 5W50 CL, ale do codziennej jazdy olej 5W40 lub 10W40 wystarcza w zupelnosci
rozmawialem z kolesiem ktory wymienia uszczelniacze i mowil ze mozemy wymienic i nic to moze tez nie dac. Pytal sie jak dymi na zimnym i na cieplym. A wiec na zimny dymi mi normlanie na szaro dosc mocno, a na cieplym troszeczke na czarno.
Dodane po 2 minutach:
gdzie moga w okolicy sprawdzic kompresje??
Dodane po 2 minutach:
gdzie moga w okolicy sprawdzic kompresje??
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE
Na bialo czy na szaro? Na bialo moze dymic (para). Jak na zimno dymi na szaro i czuc spalony olej to na 100% uszczelniacze puszczaja (co nie wyklucza ze pierscienie tez, to prawda ze wymiana moze nic nie dac, ale koszt jest duzo mniejszy niz wymiana pierscieni). zmierz kompresje i bedziesz widzial jak tam pierscienie trzymia. Czarnym dymem sie nie przejmuj, to norma przy mocnej przegazowce (bardzo bogata mieszanka). Kompresje mozesz zmierzyc w jakims wiekszym warsztacie, lub kupic odpowiedni manometr na allegro za ok 100zl i zrobic to samemu, cala operacja to 30-120min (druga osoba tylko bedzie krecic rozrusznikiem)
"Informacje opieraja sie na danych zalecanych przez producenta"? Hmm czyli wystarczy w praktyce zerknac do instrukcji obslugi... Dzwon smialo, w kazdym serwisie powiedza ci inaczej, w jednym ze olej moze byc, bo o takich parametrach jest dopuszczony przez BMW, a w drugim serwisie ze absolutnie nie nalezy jemarcin602 pisze:A ja proponuje zadzwonic do obojetnie jakiego salonu BMW i zapytc faceta na serwisie co on by proponowal. Na necie znajdziesz zlatex, albo Sikora...
Ich informacje opieraja sie na danych zalecanych przez producenta.
[quote="korona"]
"Informacje opieraja sie na danych zalecanych przez producenta"? Hmm czyli wystarczy w praktyce zerknac do instrukcji obslugi... Dzwon smialo, w kazdym serwisie powiedza ci inaczej, w jednym ze olej moze byc, bo o takich parametrach jest dopuszczony przez BMW, a w drugim serwisie ze absolutnie nie nalezy je
"Informacje opieraja sie na danych zalecanych przez producenta"? Hmm czyli wystarczy w praktyce zerknac do instrukcji obslugi... Dzwon smialo, w kazdym serwisie powiedza ci inaczej, w jednym ze olej moze byc, bo o takich parametrach jest dopuszczony przez BMW, a w drugim serwisie ze absolutnie nie nalezy je