Wymiana Oleju

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Raflik

Wymiana Oleju

Post autor: Raflik »

Witam!

Ja tez kupilem bmw z niemiec i tez byl problem co tam jest za olej wlany
nie znam sie za bardzo na olejach ktory jest dobry a ktory nie wiec mam pytanie wlalem

GENUINE 5W-30 SUPER SYNTHETIC

Facet w sklepie tak mi doradzil i powiedzial ze przy 94tys przebiegu ten olej bedzie dobry!
Co wy o tym myslicie?
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

przy 94 tys watpie zebys mial minerala. Semi lub full syntetyk. W zasadzie mozna sprawdzic tez bo syntetyk szybko sie brudzii jest czarny jak smola. Semi jest troche czysciejszy ;) Mozna tez troche wziac i tego starego i wlac do jakiegos malego anczyna z tym nowym i zobaczyc czy sie mieszaja bo semi i full maja rozna gestosc.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Re: Wymiana Oleju

Post autor: korona »

Raflik pisze:Witam!

Ja tez kupilem bmw z niemiec i tez byl problem co tam jest za olej wlany
nie znam sie za bardzo na olejach ktory jest dobry a ktory nie wiec mam pytanie wlalem

GENUINE 5W-30 SUPER SYNTHETIC

Facet w sklepie tak mi doradzil i powiedzial ze przy 94tys przebiegu ten olej bedzie dobry!
Co wy o tym myslicie?
Nie za dobrze ci doradzil, do E36 olej o gestosci -30 jest troche za rzadki, no ale idzie zima wiec moze zostac. Na lato zmien olej na 5W40. Czy dobrze wnioskuje ze chodzi o ten olej oryginalny OPEL? Jesli tak to ja bym ze swojego auta zlal od razu, poszukaj opinii na necie, olej nie jest tak dobry jak by sie moglo zdawac po opakowaniu...

Cyfry po W oznaczaja lepkosc w wysokich temperaturach - np 30 to olej zadki, stosowany w nowoczesnych silnikach o bardzo malych luzach konstrukcyjnych na wspolpracujacych elementach. W przypadku silnikow starszej generacji zalanie takim olejem moze spowodowac glosniejsze chodzenioe silnika a w ekstremalnych warunkach (ostre polowanie latem) przerwanie filmu olejowego i przytarcie np walu... Olej o lepkosci 50 lub 60 jest z kolei przeznaczony do bardzo wysilonych jednostek, film olejowy jest bardzo trwaly, olej wytrzymuje bardzo wysokie cisnienia i temp. zalanie nowoczesnego silnika to zwiekszone zuzycie paliwa, zalanie silnika starszego spowoduje wyciszenie jednostki. Oleje o lepkosci 40 sa przeznaczone wlasnie do silnikow takich jak w BMW i to becdzie w wiekszosci wypadkow optymalny wybor.

Pierwsza cyfra przed W np 5W lub 10W to oznaczenie gestosci (plynnosci) w niskich temperaturach i nie ma wplywu na gestosc w wysokiej temperaturze, warto wiedziec ze im nizsza tym olej w niskich temp. szybciej dociera do wszystkich miejsc w silniku, wiec im nizsza tym lepsza.

Oprocz oznaczen lepkosci wazna jest klasa oleju (CJ, CF) ktora po prostu okresla jakosc oleju, uzyte dodatki itd. Im wyzej w alfabecie druga litera tym lepiej, mineral o klasie CF nie rowna sie z syntetykiem o klasie CL...

To tyle o olejach, mineralow (15W) nie polecam do BMW, przy doborze nalezy sie kierowac zasada ze olej to jedna z najwazniejszych czesci konstrukcyjnych w waszym silniku wiec nie warto oszczedzac... Polecam Valvoline i Mobil (uwaga na podrobki), Castrol na wszystkich forach jest odradzany podobno tragedja... Osobiscie jezdze na Valvoline VR1 5W50 CL, ale do codziennej jazdy olej 5W40 lub 10W40 wystarcza w zupelnosci
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

wiec daradz mi jesli jezdze teraz na Valvoline MAX Life 10W40 i moje auto lyka ok 0,5litra oleju na 1000km to czy da sie je podratowac jakims innym olejem?? Czy pozostalo jedynie zmienic pierscienie olejowe...
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Mozesz sprobowac zalac jakims 5W50 lub 10W50 czyli troche gesciejszym, troche pomoze choc oleje takie sa drozsze wiec moze wyjsc (finansowo) na to samo... Sprobuj i zobaczymy. Czy jestes pewny ze to pierscienie a nie uszczelniacze? Mierzyles sprezanie na cylindrach?
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

rozmawialem z kolesiem ktory wymienia uszczelniacze i mowil ze mozemy wymienic i nic to moze tez nie dac. Pytal sie jak dymi na zimnym i na cieplym. A wiec na zimny dymi mi normlanie na szaro dosc mocno, a na cieplym troszeczke na czarno.

Dodane po 2 minutach:

gdzie moga w okolicy sprawdzic kompresje??
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Na bialo czy na szaro? Na bialo moze dymic (para). Jak na zimno dymi na szaro i czuc spalony olej to na 100% uszczelniacze puszczaja (co nie wyklucza ze pierscienie tez, to prawda ze wymiana moze nic nie dac, ale koszt jest duzo mniejszy niz wymiana pierscieni). zmierz kompresje i bedziesz widzial jak tam pierscienie trzymia. Czarnym dymem sie nie przejmuj, to norma przy mocnej przegazowce (bardzo bogata mieszanka). Kompresje mozesz zmierzyc w jakims wiekszym warsztacie, lub kupic odpowiedni manometr na allegro za ok 100zl i zrobic to samemu, cala operacja to 30-120min (druga osoba tylko bedzie krecic rozrusznikiem)
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

podjade na warsztat jakis ;)
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Raflik

olej

Post autor: Raflik »

D

Dzieki za rade tak to juz jest jak sie czlowiek nie zna to mu szajs wcisna to mowisz ze na tym oplowskim oleju moga zima przejezdzic ,a na lato wymienic na mobila 5W40
adamwsb

Post autor: adamwsb »

widze ze dosyc dobrze sie znasz na rzeczy :D
marvin-86

Post autor: marvin-86 »

Ja sie zastanawiam czy dobrze zrobilem zalewajac mojego isa magnatekiem mineralem :/
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

A ja proponuje zadzwonic do obojetnie jakiego salonu BMW i zapytc faceta na serwisie co on by proponowal. Na necie znajdziesz zlatex, albo Sikora...
Ich informacje opieraja sie na danych zalecanych przez producenta.
POWODzENIA
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

marcin602 pisze:A ja proponuje zadzwonic do obojetnie jakiego salonu BMW i zapytc faceta na serwisie co on by proponowal. Na necie znajdziesz zlatex, albo Sikora...
Ich informacje opieraja sie na danych zalecanych przez producenta.
"Informacje opieraja sie na danych zalecanych przez producenta"? Hmm czyli wystarczy w praktyce zerknac do instrukcji obslugi... Dzwon smialo, w kazdym serwisie powiedza ci inaczej, w jednym ze olej moze byc, bo o takich parametrach jest dopuszczony przez BMW, a w drugim serwisie ze absolutnie nie nalezy je
Awatar użytkownika
dave
Maniak forumowy
Posty: 1130
Rejestracja: 2006-12-04, 07:42
Lokalizacja: radlin

Post autor: dave »

[quote="korona"]
"Informacje opieraja sie na danych zalecanych przez producenta"? Hmm czyli wystarczy w praktyce zerknac do instrukcji obslugi... Dzwon smialo, w kazdym serwisie powiedza ci inaczej, w jednym ze olej moze byc, bo o takich parametrach jest dopuszczony przez BMW, a w drugim serwisie ze absolutnie nie nalezy je
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

dokladnie tak jest. Co osoba to inne zalecenia.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
ODPOWIEDZ