[E39] Pomoc z kodami błędów
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
[E39] Pomoc z kodami błędów
Witam...
Po podłączeniu do INPA mojej e39 2.0i 1998r. M52B20 wyskoczyły mi 2 błędy w pamięci, mianowicie
16 puls width modulated signal for input air condition compressor
i
215 ASC/MSR/EML interface not ok
Jak je zinterpretować?? (16) sprężarka klimy i (215) lambda?? Powinienem coś z tym zrobić??
Ponadto zastanawiają mnie dwa odczyty z pracy silnika analog values 1 przy których są wykrzykniki...chodzi o engine load i air use of the idle control valve.
Trzeba się martwić, czy raczej nie ma to większego wpływu na pracę silnika??
Dodam tylko, że jest instalacja LPG i nie ma katalizatora.
Nie, żeby jakoś źle jeździła, czy coś... chyba Podłączyłem 5tke profilaktycznie, przy okazji kodowania w NCSie.
Po podłączeniu do INPA mojej e39 2.0i 1998r. M52B20 wyskoczyły mi 2 błędy w pamięci, mianowicie
16 puls width modulated signal for input air condition compressor
i
215 ASC/MSR/EML interface not ok
Jak je zinterpretować?? (16) sprężarka klimy i (215) lambda?? Powinienem coś z tym zrobić??
Ponadto zastanawiają mnie dwa odczyty z pracy silnika analog values 1 przy których są wykrzykniki...chodzi o engine load i air use of the idle control valve.
Trzeba się martwić, czy raczej nie ma to większego wpływu na pracę silnika??
Dodam tylko, że jest instalacja LPG i nie ma katalizatora.
Nie, żeby jakoś źle jeździła, czy coś... chyba Podłączyłem 5tke profilaktycznie, przy okazji kodowania w NCSie.
przy bledach masz logistic counter : 0 - wiec bledow nie ma - mozna to skasowac i zapomniec dopoki nie pojawi sie 1 albo wiecej ( zwroc uwage ze bledy wystapily...gdy silnik mial zerowe obroty )
wykrzykniki to klasyka w M52 z pojedynczym vanosem - kazdy tak ma w inpie
to sa parametry pracy przeplywki i krokowego - nie ma sie czym martwic
wykrzykniki to klasyka w M52 z pojedynczym vanosem - kazdy tak ma w inpie
to sa parametry pracy przeplywki i krokowego - nie ma sie czym martwic
...tak znowu sie czepiam...
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
Proszę o potwierdzenie moich podejrzeń. Chodzi konkretnie o 2 błędy (202 i 203), które pojawiają się za każdym razem, po przejechaniu kilku km. Czy chodzi o sondy? Nie jeżdżę raczej na benzynie, jedynie od odpalenia do samoczynnego przełączenia na gaz.
Na kolejnym zdjęciu widać odczyt napięcia na sondach. W tej po lewej napięcie skacze, natomiast po prawej cały czas pokazuje takie same (na gazie i po przełączeniu na benzynę, przy czym na benzynie skacze szybciej).
Czy jedyną rada jest wymiana tej jednej sondy? I czy żeby dojść do tego która to, wystarczy odpiąć każdą po kolei i odczytać napięcie na inpie?
Na kolejnym zdjęciu widać odczyt napięcia na sondach. W tej po lewej napięcie skacze, natomiast po prawej cały czas pokazuje takie same (na gazie i po przełączeniu na benzynę, przy czym na benzynie skacze szybciej).
Czy jedyną rada jest wymiana tej jednej sondy? I czy żeby dojść do tego która to, wystarczy odpiąć każdą po kolei i odczytać napięcie na inpie?
Nie znam tego silnika więc mogę coś głupiego palnąć.
Sondy liczy się od zderzaka.
Pierwsza jest bliżej zderzaka, 2 bliżej grodzi.
Podmień je miejscami i zobacz co się dzieje. Screen został wykonany na jałowych obrotach?
Mało prawdopodobne aby to były sondy, na 90% ich błędy oznaczają co innego. Mają duże napięcie=dużo tlenu w spalinach=mieszanka idzie w kierunku uboga, więc teoretycznie wtryski powinny dolewać paliwa aby zmienić współczynnik a w rezultacie napięcie.
Szukałbym dziury w całym, sparciały wężyk itp a diagnostykę wykonywał na pb bo lpg zawsze fałszuje i nie ma się pełnego odczytu z parametrów silnika.
Sondy liczy się od zderzaka.
Pierwsza jest bliżej zderzaka, 2 bliżej grodzi.
Podmień je miejscami i zobacz co się dzieje. Screen został wykonany na jałowych obrotach?
Mało prawdopodobne aby to były sondy, na 90% ich błędy oznaczają co innego. Mają duże napięcie=dużo tlenu w spalinach=mieszanka idzie w kierunku uboga, więc teoretycznie wtryski powinny dolewać paliwa aby zmienić współczynnik a w rezultacie napięcie.
Szukałbym dziury w całym, sparciały wężyk itp a diagnostykę wykonywał na pb bo lpg zawsze fałszuje i nie ma się pełnego odczytu z parametrów silnika.
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
Wklejam linka z filmem. Nagrałem te odczyty zarówno na gazie jak i na benzynie; i na wolnych obrotach i przy ok. 2500 obr/min.
https://youtu.be/NmN6lcxotpg
https://youtu.be/NmN6lcxotpg
ja u siebie na gazie mam te same bledy w silniku - nigdy nie udalo mi sie ich wyeliminowac...strojenie instalacji / inne wtryski od gazu itd...nic nie pomaga...
fuel trim tzn ze ECU silnika twierdzi ze silnik jest zalewany...obstawiam ze tutaj chodzi o roznice w oktanach miedzy paliwem a gazem...jak sie smiga na paliwie to tych bledow nie ma ale na gazie zaraz wracaja
ja u siebie monitoruje lambdy caly czas i nigdy nie zlapalem tego problemu na zywo...nie wiem kiedy i skad sie te bledy biora...ale wiem ze silniki bmw sa bardzo czule na mieszanke ktora spalaja i dlatego te bledy wyskakuja
tak patrze na filmik to widze ze masz staga tak samo jak ja...wiec obstawie ze tutaj chodzi o sama mape ktora zbiera stag..albo o to ze mimo zamknietej przepustnicy i zerowych czasach na wtryskach silnik "caly czas dostaje paliwo" jeszcze przez ulamki sekund bo gaz jest w kolektorze dolotowym albo w wezykach od wtryskow...ale to tylko moje gdybanie
fuel trim tzn ze ECU silnika twierdzi ze silnik jest zalewany...obstawiam ze tutaj chodzi o roznice w oktanach miedzy paliwem a gazem...jak sie smiga na paliwie to tych bledow nie ma ale na gazie zaraz wracaja
ja u siebie monitoruje lambdy caly czas i nigdy nie zlapalem tego problemu na zywo...nie wiem kiedy i skad sie te bledy biora...ale wiem ze silniki bmw sa bardzo czule na mieszanke ktora spalaja i dlatego te bledy wyskakuja
tak patrze na filmik to widze ze masz staga tak samo jak ja...wiec obstawie ze tutaj chodzi o sama mape ktora zbiera stag..albo o to ze mimo zamknietej przepustnicy i zerowych czasach na wtryskach silnik "caly czas dostaje paliwo" jeszcze przez ulamki sekund bo gaz jest w kolektorze dolotowym albo w wezykach od wtryskow...ale to tylko moje gdybanie
...tak znowu sie czepiam...
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
To jedziemy
Powiem tak gaz nie jest bezpośrednią przyczyną a co najwyżej efektem.
Jestem leniwy więc jakie macie tam silniki R6 czy R4 ewentualnie V12?
Prawa sonda prawie nie żyje a dokładniej albo zdechła lub masz za dużo tlenu w spalinach czyli awaria układu dolotowego lub samego silnika ewentualnie uszkodzony kolektor wylotowy i łapie lewe powietrze.
Ciekawe po przełączeniu na pb wychodzi, że masz zalewane pierwsze cylindry więc trzeba szukać przyczyny może lpg ledwo wyrabia a pb daje tyle, że zalewa?
BMW nigdy nie zasygnalizuje zdechłej sondy co najwyżej poinformuję, że ich grzałki padły=sonda do wymiany. Każdy błąd sondy=coś nie tak z mieszanką.
Marmen zacznij od tego, że jeździj na pb, zamień miejscami sondy lambda i monitoruj sytuację. Na 50% sonda, na 50% silnik lub jego osprzęt.
BeleX i Marmen wy macie silniki z zmiennymi fazami rozrządu vanos czy coś?
Zczytanie map przez staga jest za przeproszeniem kał warte, służy ono jedynie aby mieć wyjście do regulacji po korektach/afr i to jest jedyna opcja regulacji gazu każda inna to drut.
Do obu macie jakieś błędy tylko na pb, bo szczerze obstawiam awarie samych silników/osprzętu a gaz potęguje jedynie kłopot, lub instalacja źle poskładana/wystrojona.
Jak się wam chce zróbcie zdjęcie jak instalację wyglądają pod maską i na jakich częściach poskładane?
Powiem tak gaz nie jest bezpośrednią przyczyną a co najwyżej efektem.
Jestem leniwy więc jakie macie tam silniki R6 czy R4 ewentualnie V12?
Prawa sonda prawie nie żyje a dokładniej albo zdechła lub masz za dużo tlenu w spalinach czyli awaria układu dolotowego lub samego silnika ewentualnie uszkodzony kolektor wylotowy i łapie lewe powietrze.
Ciekawe po przełączeniu na pb wychodzi, że masz zalewane pierwsze cylindry więc trzeba szukać przyczyny może lpg ledwo wyrabia a pb daje tyle, że zalewa?
BMW nigdy nie zasygnalizuje zdechłej sondy co najwyżej poinformuję, że ich grzałki padły=sonda do wymiany. Każdy błąd sondy=coś nie tak z mieszanką.
Marmen zacznij od tego, że jeździj na pb, zamień miejscami sondy lambda i monitoruj sytuację. Na 50% sonda, na 50% silnik lub jego osprzęt.
BeleX i Marmen wy macie silniki z zmiennymi fazami rozrządu vanos czy coś?
Zczytanie map przez staga jest za przeproszeniem kał warte, służy ono jedynie aby mieć wyjście do regulacji po korektach/afr i to jest jedyna opcja regulacji gazu każda inna to drut.
Do obu macie jakieś błędy tylko na pb, bo szczerze obstawiam awarie samych silników/osprzętu a gaz potęguje jedynie kłopot, lub instalacja źle poskładana/wystrojona.
Jak się wam chce zróbcie zdjęcie jak instalację wyglądają pod maską i na jakich częściach poskładane?
Ostatnio zmieniony 2015-06-19, 21:50 przez samael16, łącznie zmieniany 1 raz.
ja ogolnie nie mam zadnego problemu z silnikiem - wymienilem wszystkie uszczelki w dolocie lacznie z uszczelkami od kolektora dolotowego i przepustnicy...
nie ma problemu z moca itd...kreci sie tak jak trzeba wszystko
u mnie wszystkie 4 sondy pracuja ladnie ( ja mam podwojny vanos wiec sa 4 ) i jak smigam na paliwie to bledow nie mam zadnych...dopiero na gazie
co do instalacji to ja sam przerabialem swoja instalacje bo byla tragedia...przekladalem czujnik temp blizej wtryskow ( odizolowalem go od komory silnika ) itd itd
jedyne co jeszcze mogl bym zrobic to przerobienie na filtr fazy lotnej 1=2 czyli rozdzielenie cylindrow 123/456 na samej instalce...tyle ze przy 2.0 to tam wielkiego wiru to nie ma i narazie jest 1-1 czyli wszystkie 6 wtryskow jest w szeregu
samael jak bedziesz na zlocie to ja sie z Toba z checia spotkam i podepniemy sie do mnie...moze ogarniesz to bardziej niz ja a nawet jak cos to druga opinia dobrze mi zrobi
ja mam staga isa2 na parowniku kme silver wtryski to AC W01 BFC jezeli mnie pamiec nie myli
nie ma problemu z moca itd...kreci sie tak jak trzeba wszystko
u mnie wszystkie 4 sondy pracuja ladnie ( ja mam podwojny vanos wiec sa 4 ) i jak smigam na paliwie to bledow nie mam zadnych...dopiero na gazie
co do instalacji to ja sam przerabialem swoja instalacje bo byla tragedia...przekladalem czujnik temp blizej wtryskow ( odizolowalem go od komory silnika ) itd itd
jedyne co jeszcze mogl bym zrobic to przerobienie na filtr fazy lotnej 1=2 czyli rozdzielenie cylindrow 123/456 na samej instalce...tyle ze przy 2.0 to tam wielkiego wiru to nie ma i narazie jest 1-1 czyli wszystkie 6 wtryskow jest w szeregu
samael jak bedziesz na zlocie to ja sie z Toba z checia spotkam i podepniemy sie do mnie...moze ogarniesz to bardziej niz ja a nawet jak cos to druga opinia dobrze mi zrobi
ja mam staga isa2 na parowniku kme silver wtryski to AC W01 BFC jezeli mnie pamiec nie myli
...tak znowu sie czepiam...
Belex ale ten teges wiesz, że podwójny vanos nie ma nic do do ilości sond?
Masz 2 sondy regulacyjne przed katalizatorami i 2 na 90% sprawdzające stan katów/10%, że są regulacyjne w jakimś tam stopniu.
Co do instalacji obejrzyj jak moja wygląda w galerii, poprawiana przez silesia cars z katowic.
Możesz wrzucić zdjęcie z inpy z błędami bo przy ich są parametry?
KME silver teoretycznie powinien dać rade, a może nie daje radę przy bucie. Jeśli jesteś pewien na 100%, że pb jest tip-top to bym się umówił z Silesia Cars na ocenę i ewentualne strojenie po korektach/afr.
Masz 2 sondy regulacyjne przed katalizatorami i 2 na 90% sprawdzające stan katów/10%, że są regulacyjne w jakimś tam stopniu.
Co do instalacji obejrzyj jak moja wygląda w galerii, poprawiana przez silesia cars z katowic.
Możesz wrzucić zdjęcie z inpy z błędami bo przy ich są parametry?
KME silver teoretycznie powinien dać rade, a może nie daje radę przy bucie. Jeśli jesteś pewien na 100%, że pb jest tip-top to bym się umówił z Silesia Cars na ocenę i ewentualne strojenie po korektach/afr.
wiem ze to nie jest ogromna roznica - zaznaczam tylko ze wszystkie 4 sondy pracuja poprawnie od 0do1samael16 pisze:Belex ale ten teges wiesz, że podwójny vanos nie ma nic do do ilości sond?
Masz 2 sondy regulacyjne przed katalizatorami i 2 na 90% sprawdzające stan katów/10%, że są regulacyjne w jakimś tam stopniu.
Twoja instalacje ogladalem i ladnie to ogarneli...wyglada sensownie
ja jak bym chcial zmieniac w instalacji to kurde...musial bym kupic kolektor dolotowy nowy / robic nowe otwory pod wtryski...kupic hany osobne a nie na listwie...wywalic tego kme....a to juz kurde koszt wychodzi jak za polowe nowej instalacji
bede mial chwile to zrobie te screeny i zerkniesz mi na to...moze mam gdzies lewizne na dolocie...kto wie
...tak znowu sie czepiam...
Kolektory dolotowe nie są drogie. Jak coś to ja kupowałem kolektor od pana od którego kupiłem samochód.
Z tego co słyszałem od właścicieli silników M54 chyba najładniejsza jaką widzieli.
U mnie za wszystkie pracę wzięli 800zł na gotowo włącznie z strojeniem (plus serwis gratis po 10k) kolektor 200zł i znają się na robocie. Odtworzyli na początku mapę benzynową ale były błędy, więc wystroili gaz z pominięciem pb i chodził idealnie, czasami pojawiał się błąd poniżej 3 tys obrotów ale tutaj winowajcą okazał się vanos co też jest opisane w moim temacie. U mnie pompa jest do wymiany ale to ogarnę w wakacje bo muszę przerobić koszyk pod większą z myślą o V8 w przyszłym roku.
Skoro masz lpg to powiedz mi jakie masz świecie i jaka przerwa? Bo jeśli masz takie jak w moim silniku 4 elektrodowe to może czas pomyśleć o zmianie? Co do denso nie wiem czy na allegro nie ma ich podróbek bo występują w 2 różnych opakowaniach według aukcji, oraz może czas wymienić fajki bo nieduży koszt?
Kup samostart i umyj nim kolektor dolotowy i węże jak obroty skoczą to masz winowajce
Moje barracudy wymagały zmiany list na pojedyncze ale nie trzeba było kupować samych wtrysków, hany tego wymagają?
Na wtryskach masz tulejki redukcyjne?
Vanosy sprawne?
Z tego co słyszałem od właścicieli silników M54 chyba najładniejsza jaką widzieli.
U mnie za wszystkie pracę wzięli 800zł na gotowo włącznie z strojeniem (plus serwis gratis po 10k) kolektor 200zł i znają się na robocie. Odtworzyli na początku mapę benzynową ale były błędy, więc wystroili gaz z pominięciem pb i chodził idealnie, czasami pojawiał się błąd poniżej 3 tys obrotów ale tutaj winowajcą okazał się vanos co też jest opisane w moim temacie. U mnie pompa jest do wymiany ale to ogarnę w wakacje bo muszę przerobić koszyk pod większą z myślą o V8 w przyszłym roku.
Skoro masz lpg to powiedz mi jakie masz świecie i jaka przerwa? Bo jeśli masz takie jak w moim silniku 4 elektrodowe to może czas pomyśleć o zmianie? Co do denso nie wiem czy na allegro nie ma ich podróbek bo występują w 2 różnych opakowaniach według aukcji, oraz może czas wymienić fajki bo nieduży koszt?
Kup samostart i umyj nim kolektor dolotowy i węże jak obroty skoczą to masz winowajce
Moje barracudy wymagały zmiany list na pojedyncze ale nie trzeba było kupować samych wtrysków, hany tego wymagają?
Na wtryskach masz tulejki redukcyjne?
Vanosy sprawne?
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
Co do mojej instalacji, to tak... reduktor AC, sterowanie STAG isa 2 i wtryski Hana. Zbliża mi się termin przeglądu 10k (mam jeszcze ponad rok GW). Uczulić na coś konkretnego gazownika, czy szukać we własnym zakresie? Nie wiem... przemierzyć te sondy, szukać lewego powietrza? Fakt faktem czuć troche spalinami w okolicach kolektorów wydechowych, ale czy na wydechu zasysałby powietrze i to może być przyczyną. Nie jestem mechanikiem, więc pytam.
W sumie nie jest to jakoś bardzo uciążliwe, ale jednak wydaje mi się, że nie powinien zamulać od zera, mimo, że jest to tylko M52B20 150KM.
W sumie nie jest to jakoś bardzo uciążliwe, ale jednak wydaje mi się, że nie powinien zamulać od zera, mimo, że jest to tylko M52B20 150KM.
To jedziemy.
Wszystko zależy od dziury albo wywali spaliny na zewnątrz albo strumieniowo zaciągnie powietrze z zewnątrz, a jak zaciągnie to będzie więcej tlenu więc zacznie bardziej zalewać paliwem i wyjdą głupoty jak check.
Co do twojej sytuacji, samostart i umyj kolektor dolotowy i węże nim, zamień sondy miejscami i zobacz czy po zamianie miejsc jest dalej to samo czyli pierwsza pracuje a druga stoi. W ten sposób łatwo ocenisz pracę sond czy żyją czy też death. Nówki boscha nie są drogie, a jeśli masz takie same jak ja to mogę podesłać sztukę na testy.
Najpierw wyeliminuj kwestię sond, potem szukałbym dziury na dolocie i wylocie i jeździj na pb tylko abyśmy wiedzieli czy to silnik czy lpg szwankuje.
Jak wyjdzie, że silnik sprawny to uczul gazownika aby ustawił instalację po korektach/afr.
W uproszczeniu jak się stroi po korektach:
2 kompy jeden do staga drugi do ecu silnika, odczytujemy parametry sond lambda i na ich bazie korygujemy gaz. Oczywiście coś takiego robimy na hamowni albo na autostradzie abyśmy mogli wyregulować od 0-300 km/h instalację.
Sonda afr to w czasie strojenia używa się własnej sondy lambda i stroi się w oderwaniu od sond silnika nawet dokładniejsza i lepsza opcja.
Ustawienie instalacji inaczej to check
Wszystko zależy od dziury albo wywali spaliny na zewnątrz albo strumieniowo zaciągnie powietrze z zewnątrz, a jak zaciągnie to będzie więcej tlenu więc zacznie bardziej zalewać paliwem i wyjdą głupoty jak check.
Co do twojej sytuacji, samostart i umyj kolektor dolotowy i węże nim, zamień sondy miejscami i zobacz czy po zamianie miejsc jest dalej to samo czyli pierwsza pracuje a druga stoi. W ten sposób łatwo ocenisz pracę sond czy żyją czy też death. Nówki boscha nie są drogie, a jeśli masz takie same jak ja to mogę podesłać sztukę na testy.
Najpierw wyeliminuj kwestię sond, potem szukałbym dziury na dolocie i wylocie i jeździj na pb tylko abyśmy wiedzieli czy to silnik czy lpg szwankuje.
Jak wyjdzie, że silnik sprawny to uczul gazownika aby ustawił instalację po korektach/afr.
W uproszczeniu jak się stroi po korektach:
2 kompy jeden do staga drugi do ecu silnika, odczytujemy parametry sond lambda i na ich bazie korygujemy gaz. Oczywiście coś takiego robimy na hamowni albo na autostradzie abyśmy mogli wyregulować od 0-300 km/h instalację.
Sonda afr to w czasie strojenia używa się własnej sondy lambda i stroi się w oderwaniu od sond silnika nawet dokładniejsza i lepsza opcja.
Ustawienie instalacji inaczej to check