[E46] Jakie opony do styling 72 - zwiększenie komfortu jazdy
[E46] Jakie opony do styling 72 - zwiększenie komfortu jazdy
Witam,
Posiadam felgi styling 72 18", opony przód 225/40/18 tył 255/35/18. Autko się prowadzi dobrze tylko na dobrej drodze. Koleiny tragedia trzeba trzymać kierownice bo pływa, na dziury również trzeba uważać. Chciałbym żebyście mi doradzili jakie ewentualnie opony kupić na te felgi żeby można było w miarę komfortowo jeździć ? (przód 8" ET47 i tył 8,5 ET50" o ile się nie mylę ?). Czy będę musiał zakupić mniejsze felgi 16" - 17" i oponki do nich bo do tego rozmiaru felg ciężko będzie coś dobrać z uwagi na cale i et ?.
Z góry dziękuję za porady.
Pozdrawiam
Adrian
Posiadam felgi styling 72 18", opony przód 225/40/18 tył 255/35/18. Autko się prowadzi dobrze tylko na dobrej drodze. Koleiny tragedia trzeba trzymać kierownice bo pływa, na dziury również trzeba uważać. Chciałbym żebyście mi doradzili jakie ewentualnie opony kupić na te felgi żeby można było w miarę komfortowo jeździć ? (przód 8" ET47 i tył 8,5 ET50" o ile się nie mylę ?). Czy będę musiał zakupić mniejsze felgi 16" - 17" i oponki do nich bo do tego rozmiaru felg ciężko będzie coś dobrać z uwagi na cale i et ?.
Z góry dziękuję za porady.
Pozdrawiam
Adrian
Ostatnio zmieniony 2015-08-25, 22:53 przez A-D-i, łącznie zmieniany 3 razy.
Właśnie również myślałem o 17" bo na te 18" ciężko będzie wsadzić opony na których będę mógł normalnie się poruszać. Pytanie tylko czy na 17" 205/50 nie będą za wąskie do napędu xi i silnika 3.0 i czy nie będzie problemów z czujnikami trakcji itd po też słyszałem że może coś z tym być ?. Proponujecie na obu osiach 17" 205/50 czy na tyle coś szerszego ?
Napiszę tak, autko mam od paru dni. Przed zakupem udaliśmy się na stację diagnostyczną na ogólny przegląd standardowy plus miernik lakieru oraz podpięcie do kompa. Wszystko wyglądało ok. Faktycznie może udam się jeszcze na zbieżność ale z tego co wyczytałem w necie to sporo ludzi narzeka na takie rozmiary kół jakie właśnie ja posiadam nawet na trochę węższych ale tez 18" nie jest wesoło.
Napiszę tak, autko mam od paru dni. Przed zakupem udaliśmy się na stację diagnostyczną na ogólny przegląd standardowy plus miernik lakieru oraz podpięcie do kompa. Wszystko wyglądało ok. Faktycznie może udam się jeszcze na zbieżność ale z tego co wyczytałem w necie to sporo ludzi narzeka na takie rozmiary kół jakie właśnie ja posiadam nawet na trochę węższych ale tez 18" nie jest wesoło.
Różne rozmiary tyczy się to tylko szerokości montujemy do samochodów z tylną osią bez esc/dsc i innych nazw na systemy kontroli trakcji bo lepiej się prowadzą.
Takie same rozmiary można śmiało stosować dla napędów 4x4 i wyposażonych w dcs/esp itp.
Nie wiem jakie są zalecane do Ciebie powinieneś mieć to nabite w ramie drzwi jaki rozmiar albo w instrukcji samochodu. W coupe 330 producent przewiduje takie rozmiary dla
17 cali:
-205/50
-225/45
-225/45 przód tył 245/40
18 cali tak jak ty teraz masz.
BMW dało tyłka w kwestii zawieszania ja mam zawieszenie po remoncie generalnym, twarde bo sport a rozmiar max dla 17 cali i tylko dobrze się prowadzi tylko na dobrej drodze, na zimówkach nie ma znaczenia. Krótko szeroka opona będzie targać to już nawet stary mercedes w124 ma lepsze zawieszenie i brak takich kłopotów
Do sprawdzenia masz:
- zbieżność
- stan tulei i zawieszenia
- sprawdzenie czy opony są ok
- sprawdzenie czy felgi są proste
- czy nie są wyrwane mocowania wózka z podłogi
Nie wiem jak dokładnie wygląda zawieszenie z przodu samochodu więc opiszę to jak się robi w zwykłej wersji.
Przód można sprawdzić na stacji diagnostycznej, tyłu nie sprawdzisz u diagnostów.
Tylne tuleje sprawdza się tylko w jeden sposób, podnośnik brecha i po kolei każda tuleja.
Jeśli masz padnięte tuleje a to jest typowe to warto wymienić je od razu, komplet chyba 500zł plus robota.
Takie same rozmiary można śmiało stosować dla napędów 4x4 i wyposażonych w dcs/esp itp.
Nie wiem jakie są zalecane do Ciebie powinieneś mieć to nabite w ramie drzwi jaki rozmiar albo w instrukcji samochodu. W coupe 330 producent przewiduje takie rozmiary dla
17 cali:
-205/50
-225/45
-225/45 przód tył 245/40
18 cali tak jak ty teraz masz.
BMW dało tyłka w kwestii zawieszania ja mam zawieszenie po remoncie generalnym, twarde bo sport a rozmiar max dla 17 cali i tylko dobrze się prowadzi tylko na dobrej drodze, na zimówkach nie ma znaczenia. Krótko szeroka opona będzie targać to już nawet stary mercedes w124 ma lepsze zawieszenie i brak takich kłopotów
Do sprawdzenia masz:
- zbieżność
- stan tulei i zawieszenia
- sprawdzenie czy opony są ok
- sprawdzenie czy felgi są proste
- czy nie są wyrwane mocowania wózka z podłogi
Nie wiem jak dokładnie wygląda zawieszenie z przodu samochodu więc opiszę to jak się robi w zwykłej wersji.
Przód można sprawdzić na stacji diagnostycznej, tyłu nie sprawdzisz u diagnostów.
Tylne tuleje sprawdza się tylko w jeden sposób, podnośnik brecha i po kolei każda tuleja.
Jeśli masz padnięte tuleje a to jest typowe to warto wymienić je od razu, komplet chyba 500zł plus robota.
Ok postaram się wszystko posprawdzać. Czyli ogólnie w E46 dali ciała z zawieszeniem... Kiedyś jak posiadałem E36 nie miałem takich cyrków na 205/nie pamiętam/16 więc powróciłem do swojej ukochanej marki tylko już budę wyżej.
Może dało by się jakiś oponki wyszukać na te 18" żeby ich nie zmieniać na mniejsze ? np. przód 215/45-50/18, tył 225-235/45-50/18 ?, ewentualnie jakie oponki polecicie w rozsądnej cenie ?
Może dało by się jakiś oponki wyszukać na te 18" żeby ich nie zmieniać na mniejsze ? np. przód 215/45-50/18, tył 225-235/45-50/18 ?, ewentualnie jakie oponki polecicie w rozsądnej cenie ?
A powiedz co rozumiesz poprzez nie komfortowe prowadzenie na dziurach czy koleinach? Piszesz ze na rownej i dobrej drodze prowadzi sie dobrze. Ja mam tez 18" z oponami 225/40 marki Vredestein i jedyny problem to taki ze tarcze mam krzywe i przy hamowaniu czuc drgania. Ale przy przyspieszaniu lecisz komfortowo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam