[E39] problem z Gazem m52b20TU

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Pablow
Zaawansowany forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 2011-09-24, 16:27
Lokalizacja: Chorzów/Częstochowa

[E39] problem z Gazem m52b20TU

Post autor: Pablow »

od dłuższego czasu borykam się z pewnym problemem. Test to 6 cylindrowa jednostka i zanim założyłem gaz nawet gdy puściłem dość szybko sprzęgło, samochód nie gasł poszarpało i ruszał, teraz gdy nie dodam gazu od razu gaśnie..(na LPG, nie wiem ja na PB) do tego przyzwyczaiłem się... natomiast ostatnio przegazowałem go do 1.5 obrotów i jak obroty spadały to doszły do 0, nie była to jednorazowa sytuacja.

Dziwi mnie to o tyle że jego moc przy jeździe nie spadła w porównaniu do PB, problem dotyczy tylko niskich obrotów. zauważyłem też że przy dodaniu dość szybko gazu obroty najpierw spadają dopiero potem wzrastają. Zdarza mu się zgasnąć w czasie jazdy jak go wysprzęgle (głównie jak jest zimny)
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Vanosy, grzałki sond sprawne?

To wyłącz lpg i pojeździj na benzynie, prze tym spisz błędy i je skasuj po 50-100km zobacz jak wyglądają parametry dla benzyny, potem następne 100km lpg.
Pablow
Zaawansowany forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 2011-09-24, 16:27
Lokalizacja: Chorzów/Częstochowa

Post autor: Pablow »

ok dam znać o efektach jak zrobie :)
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

obstawie źle nawiercony kolektor dolotowy....podwojny vanos jest na to strasznie czuly i to nie jest normalne zachowanie instalacji...mnie auto nie gasnie ale TEZ z tym walczylem...skonczylo sie przerabianiem instalacji ( drugie nawierty ) plus zmiana calej instalaki z wtryskami...

daj zdjecie jak jest nawiercony kolektor dolotowy i ogolnie zdjecie z pod maski
Ostatnio zmieniony 2015-10-03, 08:37 przez BeleX, łącznie zmieniany 1 raz.
...tak znowu sie czepiam...
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

BeleX samo źle nawiercenie nie będzie bezpośrednią przyczyną takich jaj (chyba że nieszczelność ale to raczej by czuć gaz lub wzrost obrotów jak się da samostartem po kolektorze)

Raczej obstawiam, że jak u Ciebie i u mnie na początku, źle poskładana instalacja i brak strojenia na korekty/afr.
Ja miałem delikatnie zjechany vanos ale pomimo tego na dobrze zestrojonej instalacji nie ma prawa być błędów typu gaśnie albo obroty latają jak chcą.

Belex wymieniałeś kolektor czy robiłeś obok?
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

u mnie poprawa byla u samego gazownika...nawiercili to jak normalne M52 czyli dosc wysoko....

w M52TU trzeba dac jak najblizej wtryskow dysze od gazu bo inaczej jest wlasnie taki cyrk

dlatego trzeba zerknac na zdjecia instalki

i tak widze ze bardziej ogarniasz ten gaz niz ja wiec sugeruje tylko te latwiejsze rzeczy :) afr'y i korekty to juz nie moja liga :)

ostatnio ogladalem korekty u siebie na zywo krotkie/dlugie - nic z tego nie wyciagnalem hehe ( mam podglad na zywo przez bluetootha i torqua )
...tak znowu sie czepiam...
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Odległość od wtrysków jak najbardziej będzie przyczyną lecz tutaj bardziej bym obstawiał za mocno przydławiony wtrysk w wtryskiwaczu gazowym.

Jeśli chodzi o strojenie to sam osobiście tego nie robiłem i też nie potrafię sprawdzić vanosów bo nie posiadam odpowiednio wydajnego laptopa do takich celów.
Vanosy sprawdzałem w katowicach w kodowanie bmw śląsk, remont instalacji lpg przeprowadziła firma silecia cars w katowiach (wszystko jest w mojej galerii).
Pablow
Zaawansowany forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 2011-09-24, 16:27
Lokalizacja: Chorzów/Częstochowa

Post autor: Pablow »

po wizycie u gazownika (dokładnie 3 punktów), dowiedziałem że instalacja jest założona poprawnie, zrobili mi kalibracje listw, niby trochę lepiej ale nadal czasem zgaśnie.

(miałem zrobić zdjęcie, ale skoro 3 różnych gazowników powiedziało że jest ok, to powiedzmy że im wierze)
marcov
Zaawansowany forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 2012-06-05, 19:41
Lokalizacja: Knurów

Post autor: marcov »

jaki masz sterownik od LPG?
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Pablow
Zaawansowany forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 2011-09-24, 16:27
Lokalizacja: Chorzów/Częstochowa

Post autor: Pablow »

jak mi powiesz gdzie to pisze to Ci powiem :D
marcov
Zaawansowany forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 2012-06-05, 19:41
Lokalizacja: Knurów

Post autor: marcov »

Na sterowniku, musisz go odszukac.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

w karcie gwarancyjnej od instalacji musi byc to napisane
...tak znowu sie czepiam...
ODPOWIEDZ