[E39] problem z Gazem m52b20TU
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 2011-09-24, 16:27
- Lokalizacja: Chorzów/Częstochowa
[E39] problem z Gazem m52b20TU
od dłuższego czasu borykam się z pewnym problemem. Test to 6 cylindrowa jednostka i zanim założyłem gaz nawet gdy puściłem dość szybko sprzęgło, samochód nie gasł poszarpało i ruszał, teraz gdy nie dodam gazu od razu gaśnie..(na LPG, nie wiem ja na PB) do tego przyzwyczaiłem się... natomiast ostatnio przegazowałem go do 1.5 obrotów i jak obroty spadały to doszły do 0, nie była to jednorazowa sytuacja.
Dziwi mnie to o tyle że jego moc przy jeździe nie spadła w porównaniu do PB, problem dotyczy tylko niskich obrotów. zauważyłem też że przy dodaniu dość szybko gazu obroty najpierw spadają dopiero potem wzrastają. Zdarza mu się zgasnąć w czasie jazdy jak go wysprzęgle (głównie jak jest zimny)
Dziwi mnie to o tyle że jego moc przy jeździe nie spadła w porównaniu do PB, problem dotyczy tylko niskich obrotów. zauważyłem też że przy dodaniu dość szybko gazu obroty najpierw spadają dopiero potem wzrastają. Zdarza mu się zgasnąć w czasie jazdy jak go wysprzęgle (głównie jak jest zimny)
obstawie źle nawiercony kolektor dolotowy....podwojny vanos jest na to strasznie czuly i to nie jest normalne zachowanie instalacji...mnie auto nie gasnie ale TEZ z tym walczylem...skonczylo sie przerabianiem instalacji ( drugie nawierty ) plus zmiana calej instalaki z wtryskami...
daj zdjecie jak jest nawiercony kolektor dolotowy i ogolnie zdjecie z pod maski
daj zdjecie jak jest nawiercony kolektor dolotowy i ogolnie zdjecie z pod maski
Ostatnio zmieniony 2015-10-03, 08:37 przez BeleX, łącznie zmieniany 1 raz.
...tak znowu sie czepiam...
BeleX samo źle nawiercenie nie będzie bezpośrednią przyczyną takich jaj (chyba że nieszczelność ale to raczej by czuć gaz lub wzrost obrotów jak się da samostartem po kolektorze)
Raczej obstawiam, że jak u Ciebie i u mnie na początku, źle poskładana instalacja i brak strojenia na korekty/afr.
Ja miałem delikatnie zjechany vanos ale pomimo tego na dobrze zestrojonej instalacji nie ma prawa być błędów typu gaśnie albo obroty latają jak chcą.
Belex wymieniałeś kolektor czy robiłeś obok?
Raczej obstawiam, że jak u Ciebie i u mnie na początku, źle poskładana instalacja i brak strojenia na korekty/afr.
Ja miałem delikatnie zjechany vanos ale pomimo tego na dobrze zestrojonej instalacji nie ma prawa być błędów typu gaśnie albo obroty latają jak chcą.
Belex wymieniałeś kolektor czy robiłeś obok?
u mnie poprawa byla u samego gazownika...nawiercili to jak normalne M52 czyli dosc wysoko....
w M52TU trzeba dac jak najblizej wtryskow dysze od gazu bo inaczej jest wlasnie taki cyrk
dlatego trzeba zerknac na zdjecia instalki
i tak widze ze bardziej ogarniasz ten gaz niz ja wiec sugeruje tylko te latwiejsze rzeczy afr'y i korekty to juz nie moja liga
ostatnio ogladalem korekty u siebie na zywo krotkie/dlugie - nic z tego nie wyciagnalem hehe ( mam podglad na zywo przez bluetootha i torqua )
w M52TU trzeba dac jak najblizej wtryskow dysze od gazu bo inaczej jest wlasnie taki cyrk
dlatego trzeba zerknac na zdjecia instalki
i tak widze ze bardziej ogarniasz ten gaz niz ja wiec sugeruje tylko te latwiejsze rzeczy afr'y i korekty to juz nie moja liga
ostatnio ogladalem korekty u siebie na zywo krotkie/dlugie - nic z tego nie wyciagnalem hehe ( mam podglad na zywo przez bluetootha i torqua )
...tak znowu sie czepiam...
Odległość od wtrysków jak najbardziej będzie przyczyną lecz tutaj bardziej bym obstawiał za mocno przydławiony wtrysk w wtryskiwaczu gazowym.
Jeśli chodzi o strojenie to sam osobiście tego nie robiłem i też nie potrafię sprawdzić vanosów bo nie posiadam odpowiednio wydajnego laptopa do takich celów.
Vanosy sprawdzałem w katowicach w kodowanie bmw śląsk, remont instalacji lpg przeprowadziła firma silecia cars w katowiach (wszystko jest w mojej galerii).
Jeśli chodzi o strojenie to sam osobiście tego nie robiłem i też nie potrafię sprawdzić vanosów bo nie posiadam odpowiednio wydajnego laptopa do takich celów.
Vanosy sprawdzałem w katowicach w kodowanie bmw śląsk, remont instalacji lpg przeprowadziła firma silecia cars w katowiach (wszystko jest w mojej galerii).
jaki masz sterownik od LPG?
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Na sterowniku, musisz go odszukac.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl