Nowe zawieszenie do BMW E46 320d Sedan. Proszę o pomoc

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne. (Nie AGRO!!!)
harfa85
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2015-10-02, 05:44
Lokalizacja: Katowice

Nowe zawieszenie do BMW E46 320d Sedan. Proszę o pomoc

Post autor: harfa85 »

Witam wszystkich !

Na początku może najważniejsze informacje:
BMW E46 Sedan 320d 136 KM 2000 r
Felgi DEZENT S 18” 8j
Opony obecnie przód 215/40/18 tył 225/40/18, z pewnością będą zmieniane po zakupie zawieszenia

Zastanawiam się nad zmianą zawieszenia, ale z reguły jestem narwany w zakupie i zazwyczaj efekt nie jest po mojej myśli, dlatego teraz na spokojnie ! :mrgreen: . Wrzucam kilka zdjęć na których widać, że prezentuje się nie ciekawie, tył jeszcze ujdzie ale przód koza straszna (2 cm wyżej niż na tył)
Zwracam się z pytaniem jaka opcja będzie najbardziej odpowiednia. Chciałbym obniżyć auto dlatego myślę nad opcjami:

1. Amortyzatory MTS (chyba, że polecacie coś lepszego w trochę wyższej cenie) + sprężyny Eibach Pro Kit -30mm/15mm

2. Amortyzatory jak wyżej + Eibach Sportline -50mm/30mm

3. Zawieszenie gwintowane Ta Technix


Mój budżet to około 1500 zł. Jeśli chodzi o pierwszą opcje to nie wiem czy nie siądzie zbyt mało, ale znowu w sportline może być za duża gleba… Zawieszenie gwintowane tylko ze względu na możliwość regulacji, wtedy obniżenie ustawie pod siebie, ale znowu na temat tatechnix opinie są podzielone (z resztą jak każdy gwint za 1000zł). Auto używam do codziennej jazdy a rocznie robię ok. 12 tysięcy.
Będę wdzięczny za każde sugestie :wink:
Z góry dzięki :wink:
Marcin


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

za 1200zł możesz kupic zawieszenie z AP -40/-20 amory +sprężyn.
Na codzien fajna gleba i funkcjonalna miałem taki zestaw w e46 330d i byłem bardzo zadowolony, jeżeli nie to kup amory AP i Eibach sportline tez bedzie dobre połaczenie taki zestaw ma założony Michalik więc mozesz podejrzec w galerii u niego jak to siedzi moja galeria jest w archiwum wiec tez mozesz zlukac :)
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
harfa85
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2015-10-02, 05:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: harfa85 »

Dzięki wielkie PRIMO, :wink: Widziałem zdjęcia z twojego archiwum i bardzo ładnie to siedziało, tak samo u użytkownika Michalik. Zastanawiam się jednak czy nie minimalnie niżej, tył super, ale chodzi mi o przód..jakieś sugestie panowie?
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

Chcesz przod nizej to AP do twojego silnika ma jeszcze zestaw -60/-30
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Hmmm a może bilstein b6 plus pro kit?
Lub bilstein b8 i sportline
Przy zestawach sportline i -60/-30 jak pamięć mnie nie myli to już trzeba dawać amory mpakietowe o skróconym skoku a nie zwykłe/ z zestawu sportowo dostosowanego zawieszenia.
Jak coś pomieszałem to proszę o poprawę.
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

samael16 pisze:Hmmm a może bilstein b6 plus pro kit?
Lub bilstein b8 i sportline
Przy zestawach sportline i -60/-30 jak pamięć mnie nie myli to już trzeba dawać amory mpakietowe o skróconym skoku a nie zwykłe/ z zestawu sportowo dostosowanego zawieszenia.
Jak coś pomieszałem to proszę o poprawę.
Cały czas pisze o zawieszeniu typu KIT (amor+spreżyna)
ponizej -30 masz racje musza byc amory z krótszym skokiem.
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
harfa85
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2015-10-02, 05:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: harfa85 »

PRIMO, chyba zdecyduje się na ten zestaw z AP -60/30. Mój Brat mieszka w Niemczech i za 1000 zł mam okazje nowe kupić :) wielkie dzięki za rade :)

bo ten gwint TaTechnix pomimio możliwości regulacji to wybić sobie z głowy? :mrgreen:
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

jak masz taka mozliwosc bierz AP nie bedziesz narzekac !
Dołóż odrazu pare złoty i załóż nowe górne mocowania amorów z przodu i tyłu nie duży koszt a znowu posłuży pare lat :)
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
zawias
Maniak forumowy
Posty: 907
Rejestracja: 2009-06-14, 00:08
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: zawias »

daj sobie siana z Ta Srnixami i Mtsami , oraz wszystkimi gwintami za 1200-1500zl , gwinty zaczynają sie od 3tys w góre , zostań przy Kicie :) bez watpienia wiekszy komfort niz gwinty , sam teraz bede kupowal do swojego eibacha bilsteiny b6
Awatar użytkownika
ppatryk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 302
Rejestracja: 2014-01-01, 17:05
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: ppatryk »

jeżeli amortyzatory masz w dobrym stanie to kup sprężyny np jamex 50/30 a do tego nowe osłony i odboje
jeżeli amortyzatory masz w złym stanie to kup do powyższych sprężyny amortyzatory monroe reflex
i będziesz bardzo zadowolony
do takich obniżeń nie musisz mieć pseudo sportowych amortyzatorów a gwint w tej cenie... polecę zestaw JOM, pewnie niewielu go zna, ja miałem e 46 (tak poprzednik zamontował) i byłem zadowolony co do komfortu
Obrazek
ODPOWIEDZ