[E39] Problem ze wspomaganiem

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

[E39] Problem ze wspomaganiem

Post autor: marmen1983 »

Witam...
Od pewnego czasu borykam się z problemem dotyczącym wspomagania układu kierowniczego. Mianowicie wspomagania nie mam po odpaleniu, przy pierwszych ruchach kierownicą; później jest OK. Dodam, że im zimniej, tym gorzej i więcej ruchów (kierownicą) muszę wykonać, żeby wspomaganie działało poprawnie. Czy przekładnia daje mi do zrozumienia, że chce regeneracji, czy raczej przyczyny powinienem szukać gdzie indziej.
Sam układ wspomagania był już płukany, zalany świeżym płynem i odpowietrzony. Wycieków nigdzie nie ma, stan płynu się nie zmienia.
Co proponujecie?
Pzdr :bmw:
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

95 % pompa wspomagania już nie domaga :wink:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

GERMAN pisze:95 % pompa wspomagania już nie domaga :wink:
X2 jestem tego samego zdania
Obrazek
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

A przypadkiem nie jest tak, że gdyby to była pompa, to cały czas miałbym problem ze wspomaganiem, a nie tylko po odpaleniu?
Awatar użytkownika
marzok
Zaawansowany forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2014-04-27, 13:52
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marzok »

Wymień se chopie olej :) wchodzi niecałe 2L. Prawdopodobnie masz za gęsty wlany. Kup czerwony ATF valvoline 30zl za 1l


Druga rzecz to moze napinacz paska, ale to bys pewnie zauwazyl ze piszczy.
CHIPTUNING HAMOWNIA PODWOZIOWA BOSCH 698463776

https://www.facebook.com/gorillaelectronics/
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

marzok pisze:Wymień se chopie olej :) wchodzi niecałe 2L. Prawdopodobnie masz za gęsty wlany. Kup czerwony ATF valvoline 30zl za 1l


Druga rzecz to moze napinacz paska, ale to bys pewnie zauwazyl ze piszczy.
Płyn wymieniony, jak pisalem w poście. A co do paska, to nic mi nie piszczy :roll: byłoby coś słychać chopie :razz:
Bercik
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2016-01-13, 18:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Bercik »

jak wymieniłeś płyn to wymień go na lepszy może zalałeś gównianym płynem i przy mrozach zgęstniał i stracił swoje właściwości
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

Bercik pisze:jak wymieniłeś płyn to wymień go na lepszy może zalałeś gównianym płynem
Valvoline to raczej najlepszy wybór, więc jakość płynu sobie darujmy.
Bercik pisze:i przy mrozach zgęstniał i stracił swoje właściwości
To się już działo przed wymianą płynu... napisałem przecież w pierwszym poście :roll:
Awatar użytkownika
marzok
Zaawansowany forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2014-04-27, 13:52
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marzok »

No to kup nową pompę, nowe przewody i zregeneruj magiel. Założę się, że żaden z wymienionych elementów nie jest w 100proc sprawny. Wtedy napewno bedzie skrecac :)
CHIPTUNING HAMOWNIA PODWOZIOWA BOSCH 698463776

https://www.facebook.com/gorillaelectronics/
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

marzok pisze:No to kup nową pompę, nowe przewody i zregeneruj magiel. Założę się, że żaden z wymienionych elementów nie jest w 100proc sprawny. Wtedy napewno bedzie skrecac :)
Teraz też już myślę, że to wina pompy. Może być, że zaraz po odpaleniu pompa nie do końca trybi i dopiero po kilku ruchach kierą dostaje "rozpędu" i działa poprawnie.
Na dniach wymienie pompę i zobaczymy
ODPOWIEDZ