[E46] BMW e46 by M@rio

Problemy, porady oraz projekty sprzętu car-audio, PC-car.
Porady związane z alarmami, nawigacją i T V w samochodzie.
aaddriaannn

[E46] BMW e46 by M@rio

Post autor: aaddriaannn »

Witam Serdecznie

Jak juz brat pisal TUTAJ postanowil ostro wziasc sie za Audio w swojej e46.Jak kazdy wie i slyszal BMW jest bardzo trudno naglosnic tym bardziej rozchodzi sie o e46 nie za bardzo wyprofilowana blacha w przednich dziwach sprawia trudnosci w zamontowaniu prawidlowego zestawu glosnikowego juz nie wspomne o tyle.Tylnia blacha w siedzeniach ktora sprawia ze bas nie za bardzo wchodzi do srodka samochodu jak u innych marek. Z racji tego postanowil naglosnic e46 jakims nie za drogim zestawem przednim jak i tylnim. Po dlugich przemysleniach stwierdzilem ze zostaje przy Serii GTO w nowej edycji JBL przedni zestaw mial byc GTO6507C a z tylu na 2 razy JBL GTO 804 i chcialem to napedzic wzmacniaczem JBL GTO 755.6 i trzymalem sie tej wersji dosyc dlugo. Po dluzszych przemysleniach nieprzespanych nocy stwierdzilem zmiane ktora jest nastepujaca : do tego wybralem wzmacniacz JBL GTO 75.4 ktory bedzie napedzal przedni zestaw JBL POWER SERIES P6550C oraz tylni zestaw skladajacy sie z 2 wzmacniaczy GTO 600.1 i 2 razy JBL POWER SERIES P1222 do tego wybralem okablowanie Dietz wraz z 2 kondensatorami Dietz 1 F. Poniezej przedstawiam wam schemat instalacji :

Obrazek

Mam nadzieje ze wszytstko pojdzie zgodnie z planem, aktualne prace bedzie mozna podziwiac tutaj wraz ze zdjeciami a prace koncowa na stronie jbl.com.pl

Ponizej przedstawaiam wam pare fotek sprzetu ktory czeka juz na zamontowanie:

Okablowanie Dietz RCA Cable Nashville: Obrazek Obrazek Obrazek
Przedni zestaw Power Series P6550c: Obrazek Obrazek Obrazek
Wzmacniacze JBL GTO 600.1 oraz JBL GTO 75.4: Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 13:16 przez aaddriaannn, łącznie zmieniany 2 razy.
zawias

Post autor: zawias »

widze ze konkretnie zainwestowales w audio :) gratuluje czekamy na fotki juz po zamontowaniu :P
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

czemu nie zasilisz kondensatorami wzmacniacza czterokanalowego?? Na mostku bedzie mial grubo ponad 2x150w RMS bo sadze ze laczysz to w mostek.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
aaddriaannn

Post autor: aaddriaannn »

Krzys pisze:czemu nie zasilisz kondensatorami wzmacniacza czterokanalowego?? Na mostku bedzie mial grubo ponad 2x150w RMS bo sadze ze laczysz to w mostek.
Byl taki plan ale zostalismy przy tym co jest ze wzgledu takiego.Wzmacniacz 4 kanalowy ma wystarczajaca moc i nie potrzeba tam kondensatora dlatego ze wzmacniacz bedzie weksponowany w tylniej ploce(dokladnie pod polka) i bedzie go widac. Dlatego ze wzmacniacze tzw Monobloki potrzebuja "troche" mocy wiec beda zasilane kondensatorami dla bezpieczenstwa moglem zastosowac do kazdego monobloka po 2 F ale zdecydowanie wystarczy 2 razy po 1 F ( 1F na ok. 500 watt) i beda wyksponowane po bokach i jest bezsensowne ciagniecia zasilania z kondensatora do 4kanalowki bedzie wiecej niz 30 cm wiec niema sensu zastosowanie kondensatora do 4kanalowki a tak caly zapas energi bedzie szybko dostarczony do monobloka
Ostatnio zmieniony 2007-10-29, 20:35 przez aaddriaannn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

ja mam ok 50cm z kondzia do wzmaka. W 30cm ciezko sie wyrobic bo sama dlugosc tego kondzia ma ok 30cm.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
aaddriaannn

Post autor: aaddriaannn »

no rozumiem cie doskonale w 30 cm sie nie wyrobisz nie pisze ze tak ma byc bo wcale tak nie musi byc ale bardziej brat chial sie skupic na tyle wiec bardziej tam sa potrzebne kondensatory niz na przodek bo przodek gra wysmienicie i nie potrzebuje wiecej mocy
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

dopiero bedzie potrzebowac :D ja mam ok 1500rmsu w aucie i 2F dietza. A przydalo by sie chyba wiecej. Tylko ze na maxa rzadko slucham :P
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
aaddriaannn

Post autor: aaddriaannn »

no zobaczymy narazie zdecydowanie wystarczy to co jest jesli nie to montnie sie 5F i bedzie good
brutal

Post autor: brutal »

a ja niemam zadnego kondzia tylko 1 zmacniacz i daje czadu jak niewiem :-)
BaracuSS

Post autor: BaracuSS »

Kisol ma podobnie, niby nic w bagazniku a na zlocie pod ruda ci co siedli do jego auta stwierdzili ze to gra lepiej niz niejedna zabudowa za duze pieniadze, kase nie problem wywalic na sprzet ktory potem tylko zagraca nam bagaznik a wynik jest taki ze czyjas standardowa zabudowa (tzn bez zbytniej ingerencji w bagaznik, tylko wymiana sprzetu w srodku tak jak EDECK) gra lepiej niz napchany kufer ktorego bas nie idzie do kabiny. no chyba ze ktos jezdzi w bagazniku :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

te kondensatory,duze firmowe wzmaki,kable jak z kombajnu,zacne glosniki to wszystko jest potrzebne ale nie wiem dlaczego u niektorych to wogule nie gra :?
aaddriaannn

Post autor: aaddriaannn »

kisol pisze:te kondensatory,duze firmowe wzmaki,kable jak z kombajnu,zacne glosniki to wszystko jest potrzebne ale nie wiem dlaczego u niektorych to wogule nie gra :?
no tak mialem takiego klinta po ktorym musialem cala instalacje poprawiac (montowac) na nowo. Dobre glosniki to podstawa oraz ich prawidlowy montaz to jednyna droga do uzyskania jak najlepszego dzwieku. Wszytko ma swoje rece i nogi wiec trzeba wszytko dokladnie robic nie oplaca sie montowac samych konkretnych glosnikow w tapicerce bez panelu mdf zagra to tak jak nie jeden zestaw tani z przodu a roznia sie cena .....
kocik

Post autor: kocik »

mogles to zastapic jednym 1201,1 i po klopocie :lol: aha i pamietaj kup pozadne kable bo to podstawa :D a co do przedniego wzmaka to lepiej z seri PX.600.2 albo 4
aaddriaannn

Post autor: aaddriaannn »

kocik pisze:mogles to zastapic jednym 1201,1 i po klopocie :lol: aha i pamietaj kup pozadne kable bo to podstawa :D a co do przedniego wzmaka to lepiej z seri PX.600.2 albo 4
Panie Kocik
O Kable sie nie martwie mam odpowiedniej dosyc grubym przekroju wiec jest wszystko OK.Moglem tym modelem zastapic ale nie musze mialem kilka wlasnie tych wzmacniaczy do naprawy siadalo wlasnie przetwornica znajomy ktory posiada walsnie ten sam wzmacniacz i zasilil go 2x p1022 i gra nawet nawet a jak zasilimy w 2 tym samym aucie 2 wzmacniaczami po gto 600.1 i napedzal to 2 razy p1222 to Gralo o wiele lepiej wiec dlatego z doswiadczenia wlasnego zastosowalem to 2 wzmacniaczami a nie jednym jezeli chodzi o zawody spl to lepiej go zasilic 2 klockami uzyska sie wiecej db niz jeden klocek ktory ma niby 2 ray wiecej mocy niz jeden gto 600.1 .

A Co do przedniego wzmacniacza to jego moc na ten przedni zestaw jest dostateczny nie potrzeba mi wzmacniacza za 2 tys ktory wytwarza mi moc przy Moc 4Ω 2 x 300 W przy Moc 2Ω 2 x 300W wytlumacz mi po co jak wykorzystam z tego 2 kanaly 4 x 150W jak ten moj wzmacniacz co wyzej podaje 75.4 ma w mostku 2 x 150 W a Przedni zestaw ma w rms 90W po co mi wzmacniacz do Tego ktory ma gabaryty jak stary Amator.Wybralem akurat ten model wzmacniacza ktory zasili mi odpowiednio przedni zestaw i ktory spasuje mi do mojej powiecmy zabudowy chodzi mi dokladnie o wyeksponowanie wzmacniacza w tylniej polce
kocik

Post autor: kocik »

BaracuSS pisze:Kisol ma podobnie, niby nic w bagazniku a na zlocie pod ruda ci co siedli do jego auta stwierdzili ze to gra lepiej niz niejedna zabudowa za duze pieniadze, kase nie problem wywalic na sprzet ktory potem tylko zagraca nam bagaznik a wynik jest taki ze czyjas standardowa zabudowa (tzn bez zbytniej ingerencji w bagaznik, tylko wymiana sprzetu w srodku tak jak EDECK) gra lepiej niz napchany kufer ktorego bas nie idzie do kabiny. no chyba ze ktos jezdzi w bagazniku :twisted: :twisted: :twisted:
nawet sprzet z meda dudni :lol: tylko oto chodzi ze jesli bardzij sie zainteresujesz ta dziedzina to zbobaczysz ruznice pomiedzy sprzete z niskiej pulki a saprzetem z gornej polki .Kazdy tylko BASSSS BASSSS

Dodane po 3 minutach:
edeck pisze:
kocik pisze:mogles to zastapic jednym 1201,1 i po klopocie :lol: aha i pamietaj kup pozadne kable bo to podstawa :D a co do przedniego wzmaka to lepiej z seri PX.600.2 albo 4
Panie Kocik
O Kable sie nie martwie mam odpowiedniej dosyc grubym przekroju wiec jest wszystko OK.Moglem tym modelem zastapic ale nie musze mialem kilka wlasnie tych wzmacniaczy do naprawy siadalo wlasnie przetwornica znajomy ktory posiada walsnie ten sam wzmacniacz i zasilil go 2x p1022 i gra nawet nawet a jak zasilimy w 2 tym samym aucie 2 wzmacniaczami po gto 600.1 i napedzal to 2 razy p1222 to Gralo o wiele lepiej wiec dlatego z doswiadczenia wlasnego zastosowalem to 2 wzmacniaczami a nie jednym jezeli chodzi o zawody spl to lepiej go zasilic 2 klockami uzyska sie wiecej db niz jeden klocek ktory ma niby 2 ray wiecej mocy niz jeden gto 600.1 .

A Co do przedniego wzmacniacza to jego moc na ten przedni zestaw jest dostateczny nie potrzeba mi wzmacniacza za 2 tys ktory wytwarza mi moc przy Moc 4Ω 2 x 300 W przy Moc 2Ω 2 x 300W wytlumacz mi po co jak wykorzystam z tego 2 kanaly 4 x 150W jak ten moj wzmacniacz co wyzej podaje 75.4 ma w mostku 2 x 150 W a Przedni zestaw ma w rms 90W po co mi wzmacniacz do Tego ktory ma gabaryty jak stary Amator.Wybralem akurat ten model wzmacniacza ktory zasili mi odpowiednio przedni zestaw i ktory spasuje mi do mojej powiecmy zabudowy chodzi mi dokladnie o wyeksponowanie wzmacniacza w tylniej polce
Panie :lol:
Powiem tak z tego co wiem to sie zajmujesz car audio ,Mysllćm ze chcesz naprawde wsadzic do dego bmw te wzmaki GTI i suby z GTI .Ale widze ze sie plany zmienily .A co do przedniej sceny to wiesz czemu potrzeba innny wzmak . chyba ze robisz audio do siebie a nie na zawody .
ODPOWIEDZ