[E46] BMW e46 by M@rio
[E46] BMW e46 by M@rio
Witam Serdecznie
Jak juz brat pisal TUTAJ postanowil ostro wziasc sie za Audio w swojej e46.Jak kazdy wie i slyszal BMW jest bardzo trudno naglosnic tym bardziej rozchodzi sie o e46 nie za bardzo wyprofilowana blacha w przednich dziwach sprawia trudnosci w zamontowaniu prawidlowego zestawu glosnikowego juz nie wspomne o tyle.Tylnia blacha w siedzeniach ktora sprawia ze bas nie za bardzo wchodzi do srodka samochodu jak u innych marek. Z racji tego postanowil naglosnic e46 jakims nie za drogim zestawem przednim jak i tylnim. Po dlugich przemysleniach stwierdzilem ze zostaje przy Serii GTO w nowej edycji JBL przedni zestaw mial byc GTO6507C a z tylu na 2 razy JBL GTO 804 i chcialem to napedzic wzmacniaczem JBL GTO 755.6 i trzymalem sie tej wersji dosyc dlugo. Po dluzszych przemysleniach nieprzespanych nocy stwierdzilem zmiane ktora jest nastepujaca : do tego wybralem wzmacniacz JBL GTO 75.4 ktory bedzie napedzal przedni zestaw JBL POWER SERIES P6550C oraz tylni zestaw skladajacy sie z 2 wzmacniaczy GTO 600.1 i 2 razy JBL POWER SERIES P1222 do tego wybralem okablowanie Dietz wraz z 2 kondensatorami Dietz 1 F. Poniezej przedstawiam wam schemat instalacji :
Mam nadzieje ze wszytstko pojdzie zgodnie z planem, aktualne prace bedzie mozna podziwiac tutaj wraz ze zdjeciami a prace koncowa na stronie jbl.com.pl
Ponizej przedstawaiam wam pare fotek sprzetu ktory czeka juz na zamontowanie:
Okablowanie Dietz RCA Cable Nashville:
Przedni zestaw Power Series P6550c:
Wzmacniacze JBL GTO 600.1 oraz JBL GTO 75.4:
Jak juz brat pisal TUTAJ postanowil ostro wziasc sie za Audio w swojej e46.Jak kazdy wie i slyszal BMW jest bardzo trudno naglosnic tym bardziej rozchodzi sie o e46 nie za bardzo wyprofilowana blacha w przednich dziwach sprawia trudnosci w zamontowaniu prawidlowego zestawu glosnikowego juz nie wspomne o tyle.Tylnia blacha w siedzeniach ktora sprawia ze bas nie za bardzo wchodzi do srodka samochodu jak u innych marek. Z racji tego postanowil naglosnic e46 jakims nie za drogim zestawem przednim jak i tylnim. Po dlugich przemysleniach stwierdzilem ze zostaje przy Serii GTO w nowej edycji JBL przedni zestaw mial byc GTO6507C a z tylu na 2 razy JBL GTO 804 i chcialem to napedzic wzmacniaczem JBL GTO 755.6 i trzymalem sie tej wersji dosyc dlugo. Po dluzszych przemysleniach nieprzespanych nocy stwierdzilem zmiane ktora jest nastepujaca : do tego wybralem wzmacniacz JBL GTO 75.4 ktory bedzie napedzal przedni zestaw JBL POWER SERIES P6550C oraz tylni zestaw skladajacy sie z 2 wzmacniaczy GTO 600.1 i 2 razy JBL POWER SERIES P1222 do tego wybralem okablowanie Dietz wraz z 2 kondensatorami Dietz 1 F. Poniezej przedstawiam wam schemat instalacji :
Mam nadzieje ze wszytstko pojdzie zgodnie z planem, aktualne prace bedzie mozna podziwiac tutaj wraz ze zdjeciami a prace koncowa na stronie jbl.com.pl
Ponizej przedstawaiam wam pare fotek sprzetu ktory czeka juz na zamontowanie:
Okablowanie Dietz RCA Cable Nashville:
Przedni zestaw Power Series P6550c:
Wzmacniacze JBL GTO 600.1 oraz JBL GTO 75.4:
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 13:16 przez aaddriaannn, łącznie zmieniany 2 razy.
Byl taki plan ale zostalismy przy tym co jest ze wzgledu takiego.Wzmacniacz 4 kanalowy ma wystarczajaca moc i nie potrzeba tam kondensatora dlatego ze wzmacniacz bedzie weksponowany w tylniej ploce(dokladnie pod polka) i bedzie go widac. Dlatego ze wzmacniacze tzw Monobloki potrzebuja "troche" mocy wiec beda zasilane kondensatorami dla bezpieczenstwa moglem zastosowac do kazdego monobloka po 2 F ale zdecydowanie wystarczy 2 razy po 1 F ( 1F na ok. 500 watt) i beda wyksponowane po bokach i jest bezsensowne ciagniecia zasilania z kondensatora do 4kanalowki bedzie wiecej niz 30 cm wiec niema sensu zastosowanie kondensatora do 4kanalowki a tak caly zapas energi bedzie szybko dostarczony do monoblokaKrzys pisze:czemu nie zasilisz kondensatorami wzmacniacza czterokanalowego?? Na mostku bedzie mial grubo ponad 2x150w RMS bo sadze ze laczysz to w mostek.
Ostatnio zmieniony 2007-10-29, 20:35 przez aaddriaannn, łącznie zmieniany 1 raz.
Kisol ma podobnie, niby nic w bagazniku a na zlocie pod ruda ci co siedli do jego auta stwierdzili ze to gra lepiej niz niejedna zabudowa za duze pieniadze, kase nie problem wywalic na sprzet ktory potem tylko zagraca nam bagaznik a wynik jest taki ze czyjas standardowa zabudowa (tzn bez zbytniej ingerencji w bagaznik, tylko wymiana sprzetu w srodku tak jak EDECK) gra lepiej niz napchany kufer ktorego bas nie idzie do kabiny. no chyba ze ktos jezdzi w bagazniku
no tak mialem takiego klinta po ktorym musialem cala instalacje poprawiac (montowac) na nowo. Dobre glosniki to podstawa oraz ich prawidlowy montaz to jednyna droga do uzyskania jak najlepszego dzwieku. Wszytko ma swoje rece i nogi wiec trzeba wszytko dokladnie robic nie oplaca sie montowac samych konkretnych glosnikow w tapicerce bez panelu mdf zagra to tak jak nie jeden zestaw tani z przodu a roznia sie cena .....kisol pisze:te kondensatory,duze firmowe wzmaki,kable jak z kombajnu,zacne glosniki to wszystko jest potrzebne ale nie wiem dlaczego u niektorych to wogule nie gra
Panie Kocikkocik pisze:mogles to zastapic jednym 1201,1 i po klopocie aha i pamietaj kup pozadne kable bo to podstawa a co do przedniego wzmaka to lepiej z seri PX.600.2 albo 4
O Kable sie nie martwie mam odpowiedniej dosyc grubym przekroju wiec jest wszystko OK.Moglem tym modelem zastapic ale nie musze mialem kilka wlasnie tych wzmacniaczy do naprawy siadalo wlasnie przetwornica znajomy ktory posiada walsnie ten sam wzmacniacz i zasilil go 2x p1022 i gra nawet nawet a jak zasilimy w 2 tym samym aucie 2 wzmacniaczami po gto 600.1 i napedzal to 2 razy p1222 to Gralo o wiele lepiej wiec dlatego z doswiadczenia wlasnego zastosowalem to 2 wzmacniaczami a nie jednym jezeli chodzi o zawody spl to lepiej go zasilic 2 klockami uzyska sie wiecej db niz jeden klocek ktory ma niby 2 ray wiecej mocy niz jeden gto 600.1 .
A Co do przedniego wzmacniacza to jego moc na ten przedni zestaw jest dostateczny nie potrzeba mi wzmacniacza za 2 tys ktory wytwarza mi moc przy Moc 4Ω 2 x 300 W przy Moc 2Ω 2 x 300W wytlumacz mi po co jak wykorzystam z tego 2 kanaly 4 x 150W jak ten moj wzmacniacz co wyzej podaje 75.4 ma w mostku 2 x 150 W a Przedni zestaw ma w rms 90W po co mi wzmacniacz do Tego ktory ma gabaryty jak stary Amator.Wybralem akurat ten model wzmacniacza ktory zasili mi odpowiednio przedni zestaw i ktory spasuje mi do mojej powiecmy zabudowy chodzi mi dokladnie o wyeksponowanie wzmacniacza w tylniej polce
nawet sprzet z meda dudni tylko oto chodzi ze jesli bardzij sie zainteresujesz ta dziedzina to zbobaczysz ruznice pomiedzy sprzete z niskiej pulki a saprzetem z gornej polki .Kazdy tylko BASSSS BASSSSBaracuSS pisze:Kisol ma podobnie, niby nic w bagazniku a na zlocie pod ruda ci co siedli do jego auta stwierdzili ze to gra lepiej niz niejedna zabudowa za duze pieniadze, kase nie problem wywalic na sprzet ktory potem tylko zagraca nam bagaznik a wynik jest taki ze czyjas standardowa zabudowa (tzn bez zbytniej ingerencji w bagaznik, tylko wymiana sprzetu w srodku tak jak EDECK) gra lepiej niz napchany kufer ktorego bas nie idzie do kabiny. no chyba ze ktos jezdzi w bagazniku
Dodane po 3 minutach:
Panieedeck pisze:Panie Kocikkocik pisze:mogles to zastapic jednym 1201,1 i po klopocie aha i pamietaj kup pozadne kable bo to podstawa a co do przedniego wzmaka to lepiej z seri PX.600.2 albo 4
O Kable sie nie martwie mam odpowiedniej dosyc grubym przekroju wiec jest wszystko OK.Moglem tym modelem zastapic ale nie musze mialem kilka wlasnie tych wzmacniaczy do naprawy siadalo wlasnie przetwornica znajomy ktory posiada walsnie ten sam wzmacniacz i zasilil go 2x p1022 i gra nawet nawet a jak zasilimy w 2 tym samym aucie 2 wzmacniaczami po gto 600.1 i napedzal to 2 razy p1222 to Gralo o wiele lepiej wiec dlatego z doswiadczenia wlasnego zastosowalem to 2 wzmacniaczami a nie jednym jezeli chodzi o zawody spl to lepiej go zasilic 2 klockami uzyska sie wiecej db niz jeden klocek ktory ma niby 2 ray wiecej mocy niz jeden gto 600.1 .
A Co do przedniego wzmacniacza to jego moc na ten przedni zestaw jest dostateczny nie potrzeba mi wzmacniacza za 2 tys ktory wytwarza mi moc przy Moc 4Ω 2 x 300 W przy Moc 2Ω 2 x 300W wytlumacz mi po co jak wykorzystam z tego 2 kanaly 4 x 150W jak ten moj wzmacniacz co wyzej podaje 75.4 ma w mostku 2 x 150 W a Przedni zestaw ma w rms 90W po co mi wzmacniacz do Tego ktory ma gabaryty jak stary Amator.Wybralem akurat ten model wzmacniacza ktory zasili mi odpowiednio przedni zestaw i ktory spasuje mi do mojej powiecmy zabudowy chodzi mi dokladnie o wyeksponowanie wzmacniacza w tylniej polce
Powiem tak z tego co wiem to sie zajmujesz car audio ,Mysllćm ze chcesz naprawde wsadzic do dego bmw te wzmaki GTI i suby z GTI .Ale widze ze sie plany zmienily .A co do przedniej sceny to wiesz czemu potrzeba innny wzmak . chyba ze robisz audio do siebie a nie na zawody .