[E46] Individualny sedan by marcin020799
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
whucrew, postanowiłem trochę zwlec z odpowiedzią (wyszło trochę dłużej niż myślałem ), w każdym razie dziś przyszedł akurat na dzień dziecka oczekiwany prezent
15mm na przód, 20mm na tył
I małe porównanie:
Oraz już wszystko na zewnątrz:
Drobna rzecz, a jednak zmienia dużo w odbiorze auta
Drobny edit: Udało się zmienić samodzielnie pasek osprzętu (alternatora) Miałem pierwotnie niemały problem ze zluzowaniem napinacza, bo jest na "dziwnym dużym torxie". Pożyczyłem jednak od kumpla zestaw kluczy i znalazł się taki Torx. Gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem - jest to Torx T50. Wstyd trochę by było robić dość trochę samemu przy aucie, a polec na zmianie paska i oddać to mechanikowi
15mm na przód, 20mm na tył
I małe porównanie:
Oraz już wszystko na zewnątrz:
Drobna rzecz, a jednak zmienia dużo w odbiorze auta
Drobny edit: Udało się zmienić samodzielnie pasek osprzętu (alternatora) Miałem pierwotnie niemały problem ze zluzowaniem napinacza, bo jest na "dziwnym dużym torxie". Pożyczyłem jednak od kumpla zestaw kluczy i znalazł się taki Torx. Gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem - jest to Torx T50. Wstyd trochę by było robić dość trochę samemu przy aucie, a polec na zmianie paska i oddać to mechanikowi
O kurcze nie spodziewałem się takiej reakcji No ja osobiście uważam , że to klucz do ogólnego odbioru auta, bardzo mi pasuję felga którą masz do projektu typu OEM/OEM+ , teraz jak wyszła z budy za sprawą dystansów od razu widać ,że nie znalazła się w aucie przypadkowo Dla mniemarcin020799 pisze:Drobna rzecz, a jednak zmienia dużo w odbiorze auta
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Kleszcz, Bardzo mi miło Bardzo chętnie będę się zjawiał na spotach w TG. To jest klimat i atmosfera, która mi całkowicie odpowiada
whucrew, No muszę się wziąć i porobić zdjęcia, bo z tego co widzę to już od bardzo długo zapowiadam, że coś porobię, a tu tak średnio Muszę znaleźć fajne miejsce i porobię
Ze spraw przy aucie znowu drobnostki - Wymieniłem jednak czujnik temperatury parownika na nowy, bo potrafił się zaciąć. Włożyłem czujnik z E90, bo numer części jest taki sam, na ogół kształt i wtyczka czujnika również, a nie trafiłem na żaden temat, gdzie właściciele E90 by się na niego uskarżali. Przy silniku - znowu pojawiło się z dnia na dzień falowanie obrotów, za każdym odpaleniem coraz bardziej nieznośne, zwłaszcza na zimnym silniku, gdzie po wciśnięciu sprzęgła latały od praktycznie 500 do 900. Wymieniłem przepływomierz na nowy, skasowałem adaptacje i po kasowaniu wyruszyłem się przejechać tak, aby komputer zaadaptował nową przepływkę. Po wymianie zamyka ekonomizer na 4 biegu, więc dużo wcześniej coś już było z przepływomierzem na rzeczy. Przed wymianą dochodził do ~17l i myślałem, że przy tym silniku to normalne
whucrew, No muszę się wziąć i porobić zdjęcia, bo z tego co widzę to już od bardzo długo zapowiadam, że coś porobię, a tu tak średnio Muszę znaleźć fajne miejsce i porobię
Ze spraw przy aucie znowu drobnostki - Wymieniłem jednak czujnik temperatury parownika na nowy, bo potrafił się zaciąć. Włożyłem czujnik z E90, bo numer części jest taki sam, na ogół kształt i wtyczka czujnika również, a nie trafiłem na żaden temat, gdzie właściciele E90 by się na niego uskarżali. Przy silniku - znowu pojawiło się z dnia na dzień falowanie obrotów, za każdym odpaleniem coraz bardziej nieznośne, zwłaszcza na zimnym silniku, gdzie po wciśnięciu sprzęgła latały od praktycznie 500 do 900. Wymieniłem przepływomierz na nowy, skasowałem adaptacje i po kasowaniu wyruszyłem się przejechać tak, aby komputer zaadaptował nową przepływkę. Po wymianie zamyka ekonomizer na 4 biegu, więc dużo wcześniej coś już było z przepływomierzem na rzeczy. Przed wymianą dochodził do ~17l i myślałem, że przy tym silniku to normalne
Ale Wam zazdroszczę Chętnie bym podjechał na takie liczne spociskomarcin020799 pisze:Kleszcz, Bardzo mi miło Bardzo chętnie będę się zjawiał na spotach w TG. To jest klimat i atmosfera, która mi całkowicie odpowiada
Cieszy człowieka jak rozwiąże taki problem, falujący silnik potrafi psuć frajdę z jazdy.. O dziwo to , częsta przypadłość bawarekmarcin020799 pisze:Ze spraw przy aucie znowu drobnostki - Wymieniłem jednak czujnik temperatury parownika na nowy, bo potrafił się zaciąć. Włożyłem czujnik z E90, bo numer części jest taki sam, na ogół kształt i wtyczka czujnika również, a nie trafiłem na żaden temat, gdzie właściciele E90 by się na niego uskarżali. Przy silniku - znowu pojawiło się z dnia na dzień falowanie obrotów, za każdym odpaleniem coraz bardziej nieznośne, zwłaszcza na zimnym silniku, gdzie po wciśnięciu sprzęgła latały od praktycznie 500 do 900. Wymieniłem przepływomierz na nowy, skasowałem adaptacje i po kasowaniu wyruszyłem się przejechać tak, aby komputer zaadaptował nową przepływkę. Po wymianie zamyka ekonomizer na 4 biegu, więc dużo wcześniej coś już było z przepływomierzem na rzeczy. Przed wymianą dochodził do ~17l i myślałem, że przy tym silniku to normalne
No i czekam na fotosy
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Dziś w sumie z przypadku na parkingu zastałem takie światło, na jakie trochę czasu czekałem, żeby porobić zdjęcia. Szkoda, że miałem przy sobie jedynie telefon, ale namiastka ogólnego wyglądu auta jakaś będzie
Na lakierze całkiem świeżo położony ponownie Dodo Juice Purple Haze tak, aby zawsze leżał świeży wosk i robił, co ma robić.
Z tyłu się dzieje najmniej aktualnie
Jednak im bardziej do przodu, tym bardziej już wszystko wygląda tak, jakbym to widział
Co dalej:
- Wydech zdecydowałem zrobić custom Proex, RM jest jednak dla mnie zbyt głośny.
- Wciąż te Sportsitze. Nie chcę zapeszać, lecz mam już na oku półskóry do sedana ze składaną kanapą w bardzo ładnym stanie. Niestety od tygodnia nie potrafię nawiązać kontaktu ze sprzedającym.
- Lepsze hamulce. Tu jednak bym szedł od razu w zestaw z 330i, jednak jak wiadomo wtedy felga minimum 17". Trzeba by więc wtedy rozejrzeć się również za innym felunkiem na zimę (myślę o Styling 97 w czarnym połysku).
Na wszystko jednak daję sobie dość rozległe ramy czasowe, wiadomo jak to z szukaniem rzeczy - musi się zgadzać stan. A oprócz stanu jeszcze muszą mi się zgadzać finanse Na pierwszym miejscu stawiam mechanikę, więc wiele drobnostek, czujniczków skutecznie potrafi mi plany poprzesuwać . Niedługo szykuje się również małe zamówienie w ASO.
Na lakierze całkiem świeżo położony ponownie Dodo Juice Purple Haze tak, aby zawsze leżał świeży wosk i robił, co ma robić.
Z tyłu się dzieje najmniej aktualnie
Jednak im bardziej do przodu, tym bardziej już wszystko wygląda tak, jakbym to widział
Co dalej:
- Wydech zdecydowałem zrobić custom Proex, RM jest jednak dla mnie zbyt głośny.
- Wciąż te Sportsitze. Nie chcę zapeszać, lecz mam już na oku półskóry do sedana ze składaną kanapą w bardzo ładnym stanie. Niestety od tygodnia nie potrafię nawiązać kontaktu ze sprzedającym.
- Lepsze hamulce. Tu jednak bym szedł od razu w zestaw z 330i, jednak jak wiadomo wtedy felga minimum 17". Trzeba by więc wtedy rozejrzeć się również za innym felunkiem na zimę (myślę o Styling 97 w czarnym połysku).
Na wszystko jednak daję sobie dość rozległe ramy czasowe, wiadomo jak to z szukaniem rzeczy - musi się zgadzać stan. A oprócz stanu jeszcze muszą mi się zgadzać finanse Na pierwszym miejscu stawiam mechanikę, więc wiele drobnostek, czujniczków skutecznie potrafi mi plany poprzesuwać . Niedługo szykuje się również małe zamówienie w ASO.
Lakier wygląda świetnie, ekstra głebia ! Zazdro efektu!Na lakierze całkiem świeżo położony ponownie Dodo Juice Purple Haze tak, aby zawsze leżał świeży wosk i robił, co ma robić.
nie wiedziałem , że szukasz końcowego, coś bym polecił ale skoro już decyzja zapadła to czekam jak wyjdzie A końcówki jakie w planie ?marcin020799 pisze:- Wydech zdecydowałem zrobić custom Proex, RM jest jednak dla mnie zbyt głośny.
Plany co od wnętrza też fajne. Osobiście uważam , że bmw które nie ma m-paka powinno mieć sporty i sportową kiere.. lubię taki setup
Jest aż tak zle ? Z własnego doświadczenia wiem,że serwo w e46 jest zdecydowanie mocniejsze niż w e36 i na mój gust e46 hamują dobrze. Nie licząc samego zestawu hebli z 330 plus felgi,opony zimowe to spory koszt.. No chyba ,że chodzi tez o stronę wizualną . Do twojego pieca jak nie jezdzisz ciągle ostro to chyba wolałbym włożyć jakiś dobry zestaw tarcza/klocek - nawiert i/lub nacięcia . Dobrze to wygląda i zawsze coś lepiej odprowadzi ciepło .. Jak sądzisz ?marcin020799 pisze:- Lepsze hamulce. Tu jednak bym szedł od razu w zestaw z 330i, jednak jak wiadomo wtedy felga minimum 17".
No i na deser dodam, że auto na dystansach wygląda lepiej dobry ruch
Pozdrawiam
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
whucrew, Końcówka wydechu w planie podwójna, ścięta, raczej nie wystająca specjalnie poza zderzak. Wciąż jednak jestem otwarty na ewentualne inne propozycje
Jak chodzi o hamulce - Samo hamowanie jest powiedzmy akceptowalne, jednak czasem mam wrażenie, że są ciężkie do wyczucia. Tarcze są w porządku ATE (286mm), na klockach zrobione ani nie 5000km, zaciski mają nowe tłoczki, płyn hamulcowy nowy, dotarte jak należy, a jak przyjdzie do mocnego hamowania, mam wrażenie że nie wyhamuję. Mimo że jednak się w końcu zatrzymam odpowiednio wcześnie. Lekkie hamowanie jest za to bardzo przewidywalne. Porównując z autem rodziców (Mondeo MK4), Ford daje dużo pewniejsze odczucie z mocnego hamowania. Trafiłem też na inne fora, według których E46 dość mocno hamuje tyłem (około 60/40), podczas gdy inne auta hamują zdecydowanie na przód (bliżej 70/30).
Zmiana felg by była podyktowana tylko i wyłącznie tarczą z 330i 325mm... Jednak jak szukałem innych alternatyw zainteresowały mnie również hamulce z poliftowych R6. Tarcza 300mm, zacisk zostaje ten sam, zmienia się jedynie jarzmo. Wtedy obecne zimowe 16" wejdzie, a gdybym postawił na tarczę nawiercaną/nacinaną na bank będzie coś lepiej. Jak jeżdżę? W sumie raczej spokojnie i płynnie. Zwłaszcza mając na uwadze co jest pod maską Wszystko sprowadza się właśnie do nieprzewidzianych, mocniejszych hamowań.
Jak chodzi o hamulce - Samo hamowanie jest powiedzmy akceptowalne, jednak czasem mam wrażenie, że są ciężkie do wyczucia. Tarcze są w porządku ATE (286mm), na klockach zrobione ani nie 5000km, zaciski mają nowe tłoczki, płyn hamulcowy nowy, dotarte jak należy, a jak przyjdzie do mocnego hamowania, mam wrażenie że nie wyhamuję. Mimo że jednak się w końcu zatrzymam odpowiednio wcześnie. Lekkie hamowanie jest za to bardzo przewidywalne. Porównując z autem rodziców (Mondeo MK4), Ford daje dużo pewniejsze odczucie z mocnego hamowania. Trafiłem też na inne fora, według których E46 dość mocno hamuje tyłem (około 60/40), podczas gdy inne auta hamują zdecydowanie na przód (bliżej 70/30).
Zmiana felg by była podyktowana tylko i wyłącznie tarczą z 330i 325mm... Jednak jak szukałem innych alternatyw zainteresowały mnie również hamulce z poliftowych R6. Tarcza 300mm, zacisk zostaje ten sam, zmienia się jedynie jarzmo. Wtedy obecne zimowe 16" wejdzie, a gdybym postawił na tarczę nawiercaną/nacinaną na bank będzie coś lepiej. Jak jeżdżę? W sumie raczej spokojnie i płynnie. Zwłaszcza mając na uwadze co jest pod maską Wszystko sprowadza się właśnie do nieprzewidzianych, mocniejszych hamowań.
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Otrzymałem swoje pierwsze zamówienie z Bawaria Motors z programu BMW Koneser
No więc podszybie i uszczelka silnika krokowego (pękła przy demontażu krokowca do czyszczenia). Nie mogłem też sobie darować sprawienia sobie oryginalnego szamponu BMW Care na testy
Podszybie było już konkretnie spróchniałe i bardzo szpeciło.
Sportsitze były niestety bez boczków drzwi, boczków kanapy i zagłówków, więc szukam dalej. Bez specjalnego nacisku. Następne planuję hamulce. Po przeanalizowaniu sobie sprawy i wzięciu pod uwagę co sugeruje whucrew, będę szedł w tarcze nawiercane 300mm + klocki ceramiczne na przód.
No więc podszybie i uszczelka silnika krokowego (pękła przy demontażu krokowca do czyszczenia). Nie mogłem też sobie darować sprawienia sobie oryginalnego szamponu BMW Care na testy
Podszybie było już konkretnie spróchniałe i bardzo szpeciło.
Sportsitze były niestety bez boczków drzwi, boczków kanapy i zagłówków, więc szukam dalej. Bez specjalnego nacisku. Następne planuję hamulce. Po przeanalizowaniu sobie sprawy i wzięciu pod uwagę co sugeruje whucrew, będę szedł w tarcze nawiercane 300mm + klocki ceramiczne na przód.
marcin020799, mega podejście. Dbałość o szczegóły by wszystko było perfekcyjne
Co do szamponu to jak Wiesz widziałem krótką prezentację i szczęka mi opadła
Moim zdaniem Powinieneś wrzucić ten filmik tu w temacie, myślę że nie jednego zainteresuje efekt.
A teraz hamulce
Ja u siebie mam tarcze nacinane ATE, klocki zwykłe plus przewody w oplocie stalowym.
Efekt mnie zadowala, wiadomo że to nie jest 4 czy 6 tłoczków.
No i gratuluję wyróżnienia
Co do szamponu to jak Wiesz widziałem krótką prezentację i szczęka mi opadła
Moim zdaniem Powinieneś wrzucić ten filmik tu w temacie, myślę że nie jednego zainteresuje efekt.
A teraz hamulce
Ja u siebie mam tarcze nacinane ATE, klocki zwykłe plus przewody w oplocie stalowym.
Efekt mnie zadowala, wiadomo że to nie jest 4 czy 6 tłoczków.
No i gratuluję wyróżnienia