[E36] Bmka kopci na biało :(

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Ficek

[E36] Bmka kopci na biało :(

Post autor: Ficek »

Mam pytanie co to moze byc jak mocniej depne na gaz to kopci jak z komina ale na bialo niewiem czy mam sie tym przejmowac czy to tylko taka ruznica temperatur jak jest zimno :roll: ????
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 16:32 przez Ficek, łącznie zmieniany 1 raz.
BaracuSS

Post autor: BaracuSS »

Moze byc przez roznice temperatur ale lepiej poobserwuj poziom plynu w chlodnicy. Jak spaliny?? Jaki maja zapach?? Nie pachna na slodko??
adamwsb

Post autor: adamwsb »

zagrzej autko i zgas go, odpal po ok 2 minutach jak sie za toba pusci biala chmura dymu to ci poszla uszczelka pod glowica :/
bociek

Post autor: bociek »

BaracuSS pisze:Moze byc przez roznice temperatur ale lepiej poobserwuj poziom plynu w chlodnicy. Jak spaliny?? Jaki maja zapach?? Nie pachna na slodko??
bardziej to jest plyn chlodniczy sprawdzaj co jakis czas stan plynu i sie mudl zeby ci nei zjadal
adamwsb

Post autor: adamwsb »

wyciagnij jeszcze bagnet z oleju i zobacz czy nia masz na nim takiego bialo-zoltego osadu pomieszanego z olejem (zaraz to poznasz)
Awatar użytkownika
Przygoda
Maniak forumowy
Posty: 3297
Rejestracja: 2007-07-01, 21:58
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Przygoda »

mnie tez kopci, nie az tak bardzo, tylko ze u mnie na niebiesko :( to znajomy powiedzial ze albo planowanie glowicy, albo uszczelniacze, jak z tym jest to niewiem bo na mechanice sie wogole nieznam :(
Obrazek

było E36 316i sedan... było E36 320i coupe ... było kolejne E36 320i coupe ... było E46 316i ... JEST E39 528i :)
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Re: Bmka kopci na bialo :(

Post autor: franz3xxi »

Ficek pisze:Mam pytanie co to moze byc jak mocniej depne na gaz to kopci jak z komina ale na bialo niewiem czy mam sie tym przejmowac czy to tylko taka ruznica temperatur jak jest zimno :roll: ????
najprawdopodobniej poszla Ci uszczelka pod glowica :P jak sie bedzie tracil plyn z ukladu to na 100% to uszczelka :P

Przygoda (Gol) pisze:mnie tez kopci, nie az tak bardzo, tylko ze u mnie na niebiesko :( to znajomy powiedzial ze albo planowanie glowicy, albo uszczelniacze, jak z tym jest to niewiem bo na mechanice sie wogole nieznam :(
a co ma planowanie do spalania oleju?? jak juz to uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod glowica albo pierscienie jak nie pomoga dwie pierwsze opcje :P
Obrazek
Swobi

Post autor: Swobi »

Spokojnie moze to nic takiego,jak sie zrobilo zimniej i zobaczylem co sie za mna dzieje to mi sie slabo zrobilo!!Nawet jak stalem to sciana dymu za mna.Narazie sprawdz to co chlopaki pisza a moze sie okazac ze to tylko przez wilgotnosc powietrza.
Awatar użytkownika
Przygoda
Maniak forumowy
Posty: 3297
Rejestracja: 2007-07-01, 21:58
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Przygoda »

franz3xxi a mozesz rzucic cenami, ile by wyszla robocizna (mniej wiecej) i czesci w kazdym z przypadkow o ktorym napisales
Obrazek

było E36 316i sedan... było E36 320i coupe ... było kolejne E36 320i coupe ... było E46 316i ... JEST E39 528i :)
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

ficek mi tez kopci na bialo i co gorsza ubywa plynu z chlodnicy ale nie wiem gdzie bo mam tez nalot bialy na polaczeniu prawie kazdego przewodu gumowego w silniku i naracie tak jezdze temperatura jest ok auto chodzi normalnie i normalnie zapala.troche sie boje to rozkopywac bo podejzewam tez peknieta glowice a to juz jest wiekszy koszt (chociaz nigdy nie przegzalem silnika)
Ficek

Post autor: Ficek »

odkrecilem kurek od plyny chlodnicy i zagladam a tam echo :lol: no cos bylo ale malo dolalem do poziomu ile ma byc i jest ok nagle przestalo kopcic na bialo ( mysle ze nieucieka mi nigdzie plyn bo jak by uciekal to juz dawno by mi kopcil a nie dopiero teraz bo w sumie nigdy niedolewalem plynu do chlodnicy to normalne ze chyba z biegiem czasu sie straci) a uszczekla pod glowica to chyba niebedzie bo kompresia jest ok silnik suchy itp mysle ze teraz mi pozostalo sprawdzac czy ten plyn tak szybko nieucieka i znow niezacznie kopcic.

TZN jak traci sie SZYBKO plyn z chlodnicy a plamy pod autem niema to fgdzie on ucieka ?


A na bagnecie olej ok :D
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

on ucieka najbardziej w czasie jazdy bo w chlodnicy robi sie obieg i jest duze cisnienie i wtedy taka nieszczelnosc mala i tam sobie ucieka.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

mysle ze w miejscu tez to idzie sprwedzic poniewaz silnik tez nagrzejesz bez problemy do temp kiedy sie wisko skleji tylko ze te wycieki to w moim przypadku ok 700ml na miesiac to juz utrudnia zlokalizowanie bo nawet jak by sie pocilo gdzies to zdazy odparowac taka ilosc .mysle ze jak by to byla glowica to by sie z czasem pogarszalo tak samo uszczelka a tak narazie jest ustatkowany ten ubytek plynu ale skad te kopcenie na bialo i nawet krople leca z rury jak przygazuje
Ficek

Post autor: Ficek »

ja bede to kontrolowal i zobacze czy to gdzies wycieka czy co :) no ale czemu kopci na bialo no chyba nieleci ten plyn do rury wydechowej hehe :D
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

teoretycznie przedostaje sie do komory spalanie wlasnie przez uszkodzona uszczelke glowicy lub peknieta glowice i te uszkodzenia moga byc miedzy kanalem wodnym a komora spalania wiec nie bedzie wyciekow zewnetrznych ani do oleju ale powinno sie robic cisnienie w ukladzie chlodzenia ewentualnie jakies nienormalne ruchy plynu ale przy takim malym ubytku to ciezko stwierdzic innej opcji raczej nie ma
ODPOWIEDZ