[E30] swap do e30
[E30] swap do e30
kupiłem dziś e30 z myślą o swapie zastanawia mnie4 jaki motor wybrać albo wariant 1) m30b35 2)m50b25 vanos 3) m52b28 mix z m50 . Podałem te warianty w kolejności cenowej pytanie moje brzmi która z tych propozycji będzie najlepsza dodam ze w sobotę zabieram sie za odchudzanie e30
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 12:50 przez virus, łącznie zmieniany 1 raz.
M30B35 z elektrycznym wentylatorem ma zbyt małą wydajność i przy zabawie szybko się grzeje, więc co to za zabawa jeśli co chwile musisz przerywać aby nie przegrzać auta.bociek pisze:bo jak do zabaway to wedlug mnie lepsze bedzie m30b35
Znów ciąć ścianę grodziową to przesada.
Po drugie M50B25 z większym przełożeniem dyfra robi z M30B35 co chce.
m30 to ciężki silnik przód będzie uciekał na zakrętach:) ale to suche fakty wyczytane z forum! poszukaj na innych forach tam są tematy na temat tych swapów i więcej sie tam dowiesz! najlepszy by był któryś z m50/m52 no i masz te 24 wentyle w przyszłym tygodniu będziemy przerabiać ten temat w warsztacie......zobaczymy co z tego wyjdzie Najtaniej Cie jednak wyjdzie chyba m50 bez vanosa
przejrzyj ten temat , jest obszerny a koles ogarnia temat :
http://www.mpwr.pl//viewtopic.php?t=561 ... sc&start=0
http://www.mpwr.pl//viewtopic.php?t=561 ... sc&start=0
gromozur, Przejrzyj sobie ten temat http://e30.de/335i.htm jest po niemiecku ale po zdjęciach dużo można wywnioskować !!!
DAREX pisze:pisałem Ci M50B25 + dyfer 4.10 z 318i robi cuda
żadnych cudów nie będzie, auto będzie i na 3 gumy palić i nie złapie trakcji.....będzisz mieszał biegami i wogule! na takli silnik to dyfer 3.64 albo 3.7x najkrótszy !
Tu masz mniej więcej parametry niektórych silników (ile od setki mają itp) http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01206.htm
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01207.htm
i ciężary silników
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00500.htm
Jak widzisz m30 jest nawet cięższy od v8......ciężki piec z niego porównaj go do m52b28 ! Taki silniczek założysz,czip do niego coś jeszcze dłubniesz z kolektorami/wydechem i masz te ponad 200 ps a silnik Ci nie będzie ciażył na przodzie auta!