[E30] swap do e30

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
virus

[E30] swap do e30

Post autor: virus »

kupiłem dziś e30 z myślą o swapie zastanawia mnie4 jaki motor wybrać albo wariant 1) m30b35 2)m50b25 vanos 3) m52b28 mix z m50 . Podałem te warianty w kolejności cenowej pytanie moje brzmi która z tych propozycji będzie najlepsza dodam ze w sobotę zabieram sie za odchudzanie e30
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 12:50 przez virus, łącznie zmieniany 1 raz.
bociek

Post autor: bociek »

m30b35 :D do latania bokami jedalne :D
DAREX

Post autor: DAREX »

¯adne M30B35 bo sie nie mieści dobrze w komorze i trzeba przerabiać na chłodzenie elektryczne, lub rozciąć ścianę grodzeniową i wsadzić M30B35 bardziej do kabiny i wtedy pasuję :P , idealne rozwiązanie M50B25 lub M52B28.
bociek

Post autor: bociek »

no niby tak :D ale to tez zalezy czy ktos chce auto tylko do zabawy czy do jazdy rowniez na codzien :D

bo jak do zabaway to wedlug mnie lepsze bedzie m30b35 :D ale to moje sromne zdanie :D
DAREX

Post autor: DAREX »

bociek pisze:bo jak do zabaway to wedlug mnie lepsze bedzie m30b35
M30B35 z elektrycznym wentylatorem ma zbyt małą wydajność i przy zabawie szybko się grzeje, więc co to za zabawa jeśli co chwile musisz przerywać aby nie przegrzać auta.
Znów ciąć ścianę grodziową to przesada.
Po drugie M50B25 z większym przełożeniem dyfra robi z M30B35 co chce.
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

m30 to ciężki silnik przód będzie uciekał na zakrętach:) ale to suche fakty wyczytane z forum! poszukaj na innych forach tam są tematy na temat tych swapów i więcej sie tam dowiesz! najlepszy by był któryś z m50/m52 no i masz te 24 wentyle :) w przyszłym tygodniu będziemy przerabiać ten temat w warsztacie......zobaczymy co z tego wyjdzie :) Najtaniej Cie jednak wyjdzie chyba m50 bez vanosa
virus

Post autor: virus »

najtaniej wyjdzie mi m30 bo za 2tys kupia całe e32
Ostatnio zmieniony 2008-06-13, 19:32 przez virus, łącznie zmieniany 1 raz.
DAREX

Post autor: DAREX »

gromozur pisze:najtaniej wyjdzie mi m30 bo za 2tys kupia całe e32
najtaniej w zakupie to jasne że wyjdzie ale przy montażu zaczną się schody.
virus

Post autor: virus »

DAREX, jak mozesz to daj mi numer telefonu mam kilka pytan co do wsadzania m30
zawias

Post autor: zawias »

przejrzyj ten temat , jest obszerny a koles ogarnia temat :

http://www.mpwr.pl//viewtopic.php?t=561 ... sc&start=0
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

gromozur, Przejrzyj sobie ten temat http://e30.de/335i.htm jest po niemiecku ale po zdjęciach dużo można wywnioskować !!!
virus

Post autor: virus »

ja wi3em jak wsadzić m30b35 do e30 interesuje mnie tylko który motor będzie najbardziej kopny
DAREX

Post autor: DAREX »

pisałem Ci M50B25 + dyfer 4.10 z 318i robi cuda :)
virus

Post autor: virus »

DAREX, odpisuje tylko Killme, a napewno wsadze coś nowszego i będzie sajgon
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

DAREX pisze:pisałem Ci M50B25 + dyfer 4.10 z 318i robi cuda :)

żadnych cudów nie będzie, auto będzie i na 3 gumy palić i nie złapie trakcji.....będzisz mieszał biegami i wogule! na takli silnik to dyfer 3.64 albo 3.7x najkrótszy !

Tu masz mniej więcej parametry niektórych silników (ile od setki mają itp) http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01206.htm
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01207.htm
i ciężary silników
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00500.htm

Jak widzisz m30 jest nawet cięższy od v8......ciężki piec z niego :P porównaj go do m52b28 ! Taki silniczek założysz,czip do niego coś jeszcze dłubniesz z kolektorami/wydechem i masz te ponad 200 ps a silnik Ci nie będzie ciażył na przodzie auta!
ODPOWIEDZ