[Exx] Auta z Anglii

Czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
bociek

[Exx] Auta z Anglii

Post autor: bociek »

Temat zalozony na prozbe kumpla :D

Wie moze ktos czy mozna w Polsce rejestrowac auta z kierownica po prawiej stronie ?? Jak gdzies slyszalem ponoc mozna ale trzeba miec jakoes homologacje itd :/ zna sie ktos zna tym ???
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 14:17 przez bociek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przygoda
Maniak forumowy
Posty: 3297
Rejestracja: 2007-07-01, 21:58
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Przygoda »

nie mam wiedzy "glebokiej" ale gdzie kolwiek jest poruszany ten temat, to do puki kierownica niezostanie przelozona na lewa strone to auta sie niezarejestruje
Obrazek

było E36 316i sedan... było E36 320i coupe ... było kolejne E36 320i coupe ... było E46 316i ... JEST E39 528i :)
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Urzędnik nie wie po której stronie jest kierownica - widzi tylko papierki. Jeżeli auto jest z angli z RHD a Ty powiesz że kierownica jest po L tak jak u nas to urzędnik auto zarejestruje... pod warunkiem że masz przegląd - a żaden diagnosta ci nie podbije tego jak auto jest RHD.
Jest możliwość zarejestrowania auta RHD legalnie w PL - jednak dotyczy to szczególnych przypadków. Jeżeli jest to bardzo unikatowy pojazd, pojazd zabytkowy lub jakiś inny np używany do sportu - to wtedy można go zarejestrować w PL mimo kiery po prawej. Jednak niezbędne są odpowiednie dokumenty / zaświadczenia uzyskane np od konserwatora zabytków lub rzeczoznawcy (zależnie od auta). Najpierw trzeba dobrze poszukać w necie przepisów, później zapytać w swoim urzędzie, a na koniec zastanowić się czy warto.

PS zapopmnij że zarejestrujesz jakieś pospolite BMW czy VW, można to zrobić tylko w bardzo szczególnych przypadkach jak pisałem wyżej
bociek

Post autor: bociek »

tu akurat nie chodzi o bmw tylko nisana 300zx :D

dzieki za info :D ale chyba i tak bedzie sie trzeba przejsc do uzedu i moze tam sie jakos konkretnych przepisow doweim na ten temat :D
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

bociek pisze:tu akurat nie chodzi o bmw tylko nisana 300zx
Zapomnij, nie zarejestruje tego 300ZX RHD legalnie. Albo przekładka na L, albo przeglądy na lewo i problemy przy kontroli na drodze
bociek

Post autor: bociek »

da sie legalnie zarejstrowac ale sa potrzebne jakies homologacje z serwisu :D ale ze w polsce najprawdopodobniej nie byl ten model sprzedawany wiec taka homologacje sie nei zdobedzie :/ jeste jeszcze jak sie dowiedzialem jeden ciekawy spodob :D wyjazd takim autem do angli :D rejestruje sie go nastepnie robi przekladke za okolo 1000funtow w zaleznosci od auta i zglasza sie u nich w uzedach jako auto z kierownica po lewej stronie. i wszytko powinno byc ok :D ale z tym jest stanowczo za duzo problemow :/ jednym slowem nie oplaca sie anglikow do jazdy sprowadzac :/
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Chyba się nie rozumiemy. Powyższe założenia były wyłącznie dla przypadku gdy chcesz zarejestrować auto w PL z kierownicą po prawej stronie - takie przecież zadałeś pytanie.
bociek pisze:da sie legalnie zarejstrowac ale sa potrzebne jakies homologacje z serwisu ...
To o czym piszesz dotyczy sytuacji gdy chcesz zrobić przekładkę kierownicy i reszty na lewą stronę - wtedy potrzeba ci między innymi świstek o którym piszesz że auto jest konstrukcyjnie przystosowane do tego by można takie coś zrobić.

Najłatwiej będzie poszukać rozbitego 300zx i wszystko przełożyć; kombinowania z nr itd odradzam
bociek

Post autor: bociek »

no wlasnie te wszytkie prepisy sa strasznie zamotane i z tego jedno wynika :D lepiej do ayta dozucic poweidzmy z 3 tys zl i miec z kiero po lewej :D :D

a z tymi homolagacjami to sam nie berdzo ko konca rozumie :D ktos mi tlumaczyl ze niby trzeba miec na jakies czesci itd :D
zawias

Post autor: zawias »

Bociek co Ci zalezy i tak jestes Lewy wiec kierownice chociaz bedziesz miec z prawej :mrgreen:
bociek

Post autor: bociek »

heheheheh :D w 10000% sie z toba zgadzam :P:D
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

Zarejstruje ale Skyline bo one maja tylko po prawej fajere :)
daro 16v

Post autor: daro 16v »

Tomek325i pisze:Zarejstruje ale Skyline bo one maja tylko po prawej fajere :)
graty z 200sx i kiera siedzi w "skaju" po lewej :wink:
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

daro 16v pisze:
Tomek325i pisze:Zarejstruje ale Skyline bo one maja tylko po prawej fajere :)
graty z 200sx i kiera siedzi w "skaju" po lewej :wink:
No ale to nie to samo co orginal bo jak by nie bylo rozni sie ta deska :)
Pablo

Post autor: Pablo »

daro 16v pisze:
Tomek325i pisze:Zarejstruje ale Skyline bo one maja tylko po prawej fajere :)
graty z 200sx i kiera siedzi w "skaju" po lewej :wink:
nie do konca jest to takie proste z tego co mi wiadomo to ktorys element pod macha (jezeli sie nie myle to turbina) są w takim miejscu ze przekładni kierowniczej nie wsadzisz musisz modyfikowac silnik są w polsce bodajze 3 skyline ktore sa po przekladce ale jest z tym masa roboty i wiekszosc ludzi rezygnuje
Awatar użytkownika
arass
Zaawansowany forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2008-06-15, 12:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: arass »

Słyszałem że można napisać specjalne podanko że nie stać Cię na przekładkę i masz na utrzymaniu rodzinę, 'jeśli' się zgodzą możesz legalnie jeździć
ODPOWIEDZ