[E36] Strumienica.

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
kamil

[E36] Strumienica.

Post autor: kamil »

Mam pytanie.Czy warto zainstalowac strumienice?Jesli tak to gdzie bo slyszalem roznych pare wersji? :neutral:
idzi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 490
Rejestracja: 2008-06-03, 16:39
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: idzi »

Moim zdaniem niewarto:P a strumienice zamiast katalizatora sie montuje tak mi sie wydaje ;P
Awatar użytkownika
arass
Zaawansowany forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2008-06-15, 12:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: arass »

Złudnie piszą na allegro że strumienica podnosi moc, wkładając ją poczujesz tylko że auto lepiej wchodzi z małych obrotów, jest bardziej elastyczne, i słyszeć będziesz lekki pogwizd przy większych obrotach, mowa tu o tym jeśli ją wkładasz w miejsce kata bo innych opcji nie znam :)

Osobiście myślę że jest ona nie potrzebna chyba że masz już pusty i hałasujący katalizator, wtedy jest to lepsze rozwiązanie niż wspawanie tam rury.
DAREX

Post autor: DAREX »

w fabrycznych wersjach bez katalizatora zrobiono tak że puszczono po prostu rury i był przelot, i niby podnosiło to moc, podam dane katalogowe np dla E32 730i z katem i bez.
z katem :188koni
bez kata:197koni
virus

Post autor: virus »

olej strumienicy to MIT , wytnij kata sprzedaj (zarobisz i to ładnie) zostanie Ci na wstawienie rur i na imprezę z kumplami
Awatar użytkownika
arass
Zaawansowany forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2008-06-15, 12:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: arass »

Za kata dostaniesz max 400zł, po wspawaniu tam rury, po wyżej 3tys obrotów będzie słychać metaliczny dźwięk
DAREX

Post autor: DAREX »

Będzie metaliczny dźwięk, ale jeśli tak robili w serii to czemu nie?
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

to wspawaj tam tlumik maly z czegokolwiek zeby tylko nie dusilo.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Pablo

Post autor: Pablo »

arass pisze:Za kata dostaniesz max 400zł, po wspawaniu tam rury, po wyżej 3tys obrotów będzie słychać metaliczny dźwięk
powinien dostac wiecej za kata a strumienica nie jest znowu az takim duzym kosztem, ja w swojej miałem juz wycietego kata jak ja kupiłem i wstawione rurki i tak jak napisales powyzej 3 tys metaliczny dzwiek a przy strumienicy zniwelujesz go moze nie w 100% ale duzo pomoze troche robilem z tlumikami i jednak bardziej polecalbym strumienice zamiast rurek a co do mocy to moze cos pomoc ale praktycznie nieodczuwalne
Daniel
Maniak forumowy
Posty: 900
Rejestracja: 2007-08-18, 15:50
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Daniel »

w 1.6 troszke wiecej mocy zawsze sie przyda ! a strumienica tak jak kolega przedmowca pisał nie jest zbyt droga.
W rękach maszyny jesteśmy tylko zabawką !
kamil

Post autor: kamil »

Czyli jednak dochodze do wniosku ze mozna ja zamontowac ale nie koniecznie. :wink:
virus

Post autor: virus »

strumienica = badziewie , dziwne ja kata nie posiadam mam wstawione rurki i zero metalicznego dźwięku.A jak Ci brakuje mocy to wsadź m50b25 na vanosie a nie daj zarobić jakimś leszczom na sobie
idzi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 490
Rejestracja: 2008-06-03, 16:39
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: idzi »

Za katalizator proponowali mi 700zł :wink: ale ja tam wole tego kata jak bym chciał wiecej mocy to zmienie samochod :razz:
niski7

Post autor: niski7 »

ja mialem w IS wydech caly od kolektrow robiony w Ulterze. W jego sklad wchodzilo:
barany + strumienica + przelotowka + tlumik koncowy z wyjsciem na dwie strony. Wydawalo mi sie ze jezdzi fajnie.
Potem zalozlem oryginalnego (uzywanego) kata z IS i dwa przelotowe tlumiki bez jakichs magicznych wydechow na dwie strony itd. Efekt byl taki ze ato dostalo dwa razy takiego kolpa w zakresie do 3 tys obrotow, powyzej nie bylo takiej duzej roznicy, a nawet ciezko wykryc czy bylona + czy na -.

Tak ze w moim przypadku strumienice spowodowaly pogorszenie osiagow
Awatar użytkownika
marcinek84
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2008-08-03, 12:26
Lokalizacja: kraków

Post autor: marcinek84 »

ja sprobowałem wszystkiego, miałem rury zamiast katalizatora, ale było sttrasznie głośno powyżej 3 tys obr, strumienice miałem także, nieco ciszej i przyjemniej, teraz mam srodkowy tłumik przelotowy i jest ciszej jak ze strumienicą, silnik elastyczniejszy, przy czym końcowy tłumik nie jest seryjny a wykonany z kwasówki, i jeszcze z katalizatorem za cicho to nie było...
ODPOWIEDZ