[E36] Ostatni tłumik 328i ???

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

wiec tlumik nie spelnia swojej roli ;)
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

nie zamykam bo cicho chodzi i nie mam zamiaru go dusic a jezeli chodzi o hamowanie silnika to nie jest to potrzebne
bob_best
Małopiszący
Posty: 53
Rejestracja: 2008-08-25, 21:13
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bob_best »

kisol pisze:w sumie kazda informacja sie przyda jak ktos wie jeszcze to pisac
Krzys bo te tlumiki sa rzadko spotykane i zauwazylem ze sa w 2.8 i w M-kach w mniejszych nie widzialem
u mnie w compact'ie 2.5 litra tez mam taki bajer, zreszta czesto czytam ze 323 na 1 rure wydechowa, a u mnie sa 2 (przed tlumikiem koncowym naturalnie tez mam 2 rury).

PS. Sorry za odgrzanie starego tematu, ale przebijam sie przez forum :bmw:
było Compact 323ti Indywidual :/
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

a dziala Ci to ?
bob_best
Małopiszący
Posty: 53
Rejestracja: 2008-08-25, 21:13
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bob_best »

kisol pisze:a dziala Ci to ?
przyznam ze sie nie przygladalem, ale mysle ze dziala (bynajmniej wszystko jest), no i po przekroczeniu pewnych obrotow auto jest duzo bardziej slyszalne (jakos 2-2.5kprm, nie pamietam dokladnie). Tlumik mam raczej oryginal, bo jest z roku produkcji mojego auta.
było Compact 323ti Indywidual :/
niski7

Post autor: niski7 »

to jesli sie nie myle to wydech o zmiennej przpustowosci, a chodzi w nim o to ze przy mnieszych predkosciach obrotowych nie jest potrzebny wydech o tak duzym przelocie, wiec dla poprawy dynamiki w dolnym zakresie obrotow jedna rura jest przymknieta. Przy wysokich obrotach kiedy potrzeba wiekszego przelotu druga rura jest otwierana i mamy lepszy przepust.
Ot dwie rozne charakterystki wydechu dla roznych zakresow obrotow
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

mozliwe w koncy dlugosci i srednice tez sie liczy dla uzyskania wiekszej mocy
mysle ze jakby byl to hamulec to by zatykal obie rury
zobacz jeszcze czy na luzie ta przepustnica sie otwiera i przy jakich obrotach bo jestem ciekaw
niski7

Post autor: niski7 »

nie jestem pewien ale na otwieranie ma wplyw chyyba cisnienie spalin a nie obroty
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Jest tak jak pisze niski7- przepustnica słuzy do poprawy charakterystyki wydechu w dolnych partiach obrotów, wydech w wolnossącym silniku misi być odpowiednio przytłumiony by jego sprawność była największa.
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

czyli jak zdemontuje kolektory wydechowe i go zmierze to bedzie slabszy? (na niskich obrotach)
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Jak przepustnica jest przymknięta na niskich obrotach (np do 3tys) to poprawiaja się tzw "zjawiska falowe" w wydechu i przez to troche lepszy będzie moment obrotowy i spalanie. Czy to coś zmieni w 325 nie wiem bo jest to pewnie zaprojektowane jako całośc między innymi z kolektorem ssącym (323/328 ma wąskie kanały aby poprawić moment obrotowy i spalanie na niskich obrotach). Wątpie żeby była odczuwalna różnica z działającą prawidłowo przepustnicą i otwartą na stale w 325, sam jestem ciekawy jak by to wyglądało po zmierzeniu
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

spoko wiem o co chodzi cos w rodzaju doladowania dynamicznego przy ktorym jest wazna dlugosc i srednica kanalow dolotowych
ODPOWIEDZ