[E36] JAZDA ZIM¡ BMW - WASZE spostrzezenia - rady - opinie
[E36] JAZDA ZIM¡ BMW - WASZE spostrzezenia - rady - opinie
NAPISZCIE O WASZYCH SPOSTRZEZENIACH DOTYCZACYCH JAZDY ZIMA .
-DOBÓR OPON
-DOCI¡ZENIE TYLNEJ OSI
ITP ITD
MIESZKAM W DOLINIE I MAM PROBLEM Z PODJAZDEM JAK NAPADA WICEJ SNIEGU....
JEZDZE NA GAZIE ZAZWYCZAJ WBAKU MAM REZERWE. TAKIE PYTANIE CZY PELNY BAK PALIWA ODCZUWALNIE DOCI¡¯ Y TYLNA OŚ.??? JEST ZAUWAZALNA RÓ¯NICA??
POPROSTU PISZCIE TUTAJ SWOJE PORADY NA TEMAT EKSPLOATACJI BMW ZIM¡...
-DOBÓR OPON
-DOCI¡ZENIE TYLNEJ OSI
ITP ITD
MIESZKAM W DOLINIE I MAM PROBLEM Z PODJAZDEM JAK NAPADA WICEJ SNIEGU....
JEZDZE NA GAZIE ZAZWYCZAJ WBAKU MAM REZERWE. TAKIE PYTANIE CZY PELNY BAK PALIWA ODCZUWALNIE DOCI¡¯ Y TYLNA OŚ.??? JEST ZAUWAZALNA RÓ¯NICA??
POPROSTU PISZCIE TUTAJ SWOJE PORADY NA TEMAT EKSPLOATACJI BMW ZIM¡...
Ostatnio zmieniony 2009-12-17, 14:17 przez michalrybnik, łącznie zmieniany 3 razy.
U mnie przy takiej prędkości autko chwile się ślizgnie i stanie.Tyłu też niczym nie dociążam.
Co można napisać.Tylni napęd to tylni napęd troszkę wprawy i rozsądku a nie będzie problemu.Podstawa to nie przyśpieszać,redukować,wysprzęglać i gwałtownie hamować (zwłaszcza w autach bez ABS) na zakrętach.Wszystko to wykonać przed zakrętem i utrzymywać jednostajną prędkość.Jak Cię zacznie tyłek wyprzedzać puścić gaz i kontrować.Jak podczas poślizgu gaz wciśniesz to bączek murowany.Pewnie nie napisałem nic nowego no ale może komuś się to przyda.Moja pierwsza zima z tylnim napędem nie była ciekawa, musiałem się przestawić.Dobre opony i tak jak pisałem trochę rozsądku i wprawy napewno pozwolą cieszyć się tylnim napędem.Teraz już jakoś daje rade i nie wyobrażam sobie przejścia na przód.
Pozostaje życzyć wszystkim bezpiecznej zimy oby Nasze śmigiełka przeżyły ją bezboleśnie.
Co można napisać.Tylni napęd to tylni napęd troszkę wprawy i rozsądku a nie będzie problemu.Podstawa to nie przyśpieszać,redukować,wysprzęglać i gwałtownie hamować (zwłaszcza w autach bez ABS) na zakrętach.Wszystko to wykonać przed zakrętem i utrzymywać jednostajną prędkość.Jak Cię zacznie tyłek wyprzedzać puścić gaz i kontrować.Jak podczas poślizgu gaz wciśniesz to bączek murowany.Pewnie nie napisałem nic nowego no ale może komuś się to przyda.Moja pierwsza zima z tylnim napędem nie była ciekawa, musiałem się przestawić.Dobre opony i tak jak pisałem trochę rozsądku i wprawy napewno pozwolą cieszyć się tylnim napędem.Teraz już jakoś daje rade i nie wyobrażam sobie przejścia na przód.
Pozostaje życzyć wszystkim bezpiecznej zimy oby Nasze śmigiełka przeżyły ją bezboleśnie.
Uważajcie nie tylko na siebie ale i na innych. Ja już jedną przygodę zaliczyłem, na szczęście auto wyszło bez szwanku.
Moja rada. Jeśli to Twoja pierwsza zima z tylnym napędem to znajdź sobie jakiś piękny placyk bez słupów i drzew o równej nawierzchni i poślizgaj się trochę. Zobacz jak samochód zachowuje się podczas poślizgu, kiedy wciśniesz gaz zrobi bączka, kiedy odpuścisz i zrobisz kontre powinieneś opanować samochód. Poćwicz zakręty i nigdy nie wciskaj na nich hamulca.....życzę szerokości i przyczepności.
Moja rada. Jeśli to Twoja pierwsza zima z tylnym napędem to znajdź sobie jakiś piękny placyk bez słupów i drzew o równej nawierzchni i poślizgaj się trochę. Zobacz jak samochód zachowuje się podczas poślizgu, kiedy wciśniesz gaz zrobi bączka, kiedy odpuścisz i zrobisz kontre powinieneś opanować samochód. Poćwicz zakręty i nigdy nie wciskaj na nich hamulca.....życzę szerokości i przyczepności.
paweł e34 z tym placem to jak zawsze ciezka sprawa , jest wogole takowy w Rybniku??
w sumie ja mam inna rade bo w zime jezdze CC w cenie kompletu zimowek a w lato daje go matulce zeby nie stało, ale i tak w sumie stoi
na tvn turbo mowili ze jak sie ma 2 zimowki lepsze i 2 gorsze to te gorsze dac na przód
w sumie ja mam inna rade bo w zime jezdze CC w cenie kompletu zimowek a w lato daje go matulce zeby nie stało, ale i tak w sumie stoi
na tvn turbo mowili ze jak sie ma 2 zimowki lepsze i 2 gorsze to te gorsze dac na przód
Koledzy powiem coś od siebie. W poniedziałek jak to zwykle u mnie bywa i tej zimy nie zmieniłem na czas opon. Utknąłem na zwykłym parkingu z lekkim podjazdem. Na letnich nie miałem szans. Ani tyłem ani przodem tym bardziej. Nie pozostało mi nic innego jak kupno na szybko opon i to z felgami bo autko stało na zadupiu. Chciałem zaoszczędzić ale gostek z warsztatu starał mi się to wybić i kupiłem nowe opony z prostymi felgami. Po założeniu powiem że nie mogłem się nadziwić skutecznością jazdy samochodu. Nawet inne autka na zimowych oponach miały problemy z wyjazdem pod tą malutką górkę. Wniosek jeden-wydać trzeba na opony ale na dobre i jeśli to możliwe to nowe. Moje wcześniejsze zimówki były już po 4 sezonach. Miały około 4 - 5 mm i już było czuć że nie dają w niektórych sytuacjach rady. Co najmniej 6-7mm bieżnika jest gwarancją dobrej jazdy. To tylko moja sugestia ale sprawdzona na własnej skórze. Pozdrawiam Baniol
to dziwne, bo bylem w tym sezonie u 3ch wulkanizatorow i kazdy mowil ze lepsze na przodKons18 pisze:Jak masz np. tylko 2 zimówki,to niezależenie od napędu,zawsze dajesz je na tył-udowodnione w szkoła auto oraz bodajże na discovery.Więc jak masz 2 gorsze i 2 lepsze to lepsze zawsze na tył.Nie zmienia to jednak faktu,że lepiej mieć wszystkie 4 w dobrym stanie
To zależy.Lepsze na tyle to lepsze ruszanie a na przodzie to hamowanie i prowadzeni.Generalnie w Szkoła Auto na TVN wypowiadał się koleś i mówił żeby zakładać na przód bo w razie poślizgu łatwiej będzie wyprowadzić auto a gdyby sie nie udało to można uniknąć np. czołówki i przywalić w coś innego.Brał tod uwagę to ze uderzenie przodem jest dużo bezpieczniejsze niż tyłem czy bokiem.Wiadomo poduchy.Ale każdy ma swoje racje i zakłada jak chce.Najlepiej mieć 4 nowe i po problemie ale wiadomo jaka to kasa.BARTIG pisze:to dziwne, bo bylem w tym sezonie u 3ch wulkanizatorow i kazdy mowil ze lepsze na przodKons18 pisze:Jak masz np. tylko 2 zimówki,to niezależenie od napędu,zawsze dajesz je na tył-udowodnione w szkoła auto oraz bodajże na discovery.Więc jak masz 2 gorsze i 2 lepsze to lepsze zawsze na tył.Nie zmienia to jednak faktu,że lepiej mieć wszystkie 4 w dobrym stanie
UDOWODNIONE NAUKOWO Należy montować nowe, lub mniej zużyte, opon na tylną oś pojazdu : (WYNIKA TO Z STATYSTYK WYPADKÓW ORAZ DOSWIADCZEN FIRM OPONIARSKICH)
KILKA PORAD DOTYCZACYCH ZIMY RENOMOWANEJ FIRMY OPONIARSKIEJ
Gdy użytkownik wymienia tylko dwie opony z czterech, niezależnie od tego, czy pojazd ma napęd tylny, czy przedni, zaleca się montowanie najnowszych opon na tylną oś. To zapewni większe bezpieczeństwo w sytuacjach nieprzewidzianych i trudnych (nagle hamowanie, ostre zakręty...), a przede wszystkim, w czasie jazdy na mokrej nawierzchni. Opony przednie zużywają się z reguly szybciej niż opony tylne, w szczególności w samochodach z przednim napędem (który obecnie stosowany jest na większość pojazdów). Liczne testy wykazaly, że latwiej jest sterować samochodem z napędem przednim, niż z napędem tylnym.
Dlatego wlaśnie KLEBER zaleca montowanie opon nowych lub mniej zużytych na tylną oś, aby :
lepsza przyczepność na zakrętach.
zwiększone bezpieczeństwo.
Ciśnienie w oponach w czasie zimy
Temperatura otoczenia ma wplyw na ciśnienie w oponach. Im mniejsza jest temperatura, tym mierzone ciśnienie jest mniejsze. Zimą, temperatura jest ogólnie niska. Tak więc, aby skompensować wplyw "niskiej temperatury" w zimę i jeździć przy prawidlowym ciśnieniu w oponach, jest konieczne dodać 0,2 bara (przy mierzeniu na zimo) do ciśnienia stosowanego bieżąco, lub ciśnienia innego, stosowanego w danym przypadku ciśnienia.
Należy wyposażać pojazd w 4 opony zimowe
W zimę, często próbuje się montować opony zimowe tylko na osi napędzanej, aby polepszyć zachowanie się opony podczas rozruchu. Ale to nie jest wystarczające dla zapewnienia dobrego zachowania się opon i osiągnięcia optymalnego bezpieczeństwa. Z 2 oponami zimowymi, można zapewnić jedynie zdolność do ruchu.
Napęd za pomocą zimowych opon, zamontowanych jedynie na przedniej osi, powoduje niezrównoważenia na osi tylnej i większe niebezpieczeństwo obrócenia się samochodu przeodem do tylu na drodze.
Przy napędzie tylnym z zimowymi oponami, zamontownymi tylko na tylnej osi, powoduje niezrównoważenie na osi przedniej i niebezpieczeństwo przekroczenia wszelkich zasad jazdy na zakrętach.
Zachowanie się opon oczekiwane przez kierowców zależy od tego, czy samochód jest wyposażony w 2 lub w 4 opony zimowe
Zdolność do ruchu Przyczepność na zakrętach Stabilność podczas hamowania Skuteczność hamowania
Tylko dwie opony zimowe montowane na osi napędzanej + + - - + -
Z 4 oponami zimowymi + + + + + + + +
Aby zachować jak największe panowanie na pojazdem i w celu zagwarantowania bezpieczeństwa, zaleca się wyposażanie pojazdu w 4 opony zimowe.
POZDARWIAM WSZYSTKICH
KILKA PORAD DOTYCZACYCH ZIMY RENOMOWANEJ FIRMY OPONIARSKIEJ
Gdy użytkownik wymienia tylko dwie opony z czterech, niezależnie od tego, czy pojazd ma napęd tylny, czy przedni, zaleca się montowanie najnowszych opon na tylną oś. To zapewni większe bezpieczeństwo w sytuacjach nieprzewidzianych i trudnych (nagle hamowanie, ostre zakręty...), a przede wszystkim, w czasie jazdy na mokrej nawierzchni. Opony przednie zużywają się z reguly szybciej niż opony tylne, w szczególności w samochodach z przednim napędem (który obecnie stosowany jest na większość pojazdów). Liczne testy wykazaly, że latwiej jest sterować samochodem z napędem przednim, niż z napędem tylnym.
Dlatego wlaśnie KLEBER zaleca montowanie opon nowych lub mniej zużytych na tylną oś, aby :
lepsza przyczepność na zakrętach.
zwiększone bezpieczeństwo.
Ciśnienie w oponach w czasie zimy
Temperatura otoczenia ma wplyw na ciśnienie w oponach. Im mniejsza jest temperatura, tym mierzone ciśnienie jest mniejsze. Zimą, temperatura jest ogólnie niska. Tak więc, aby skompensować wplyw "niskiej temperatury" w zimę i jeździć przy prawidlowym ciśnieniu w oponach, jest konieczne dodać 0,2 bara (przy mierzeniu na zimo) do ciśnienia stosowanego bieżąco, lub ciśnienia innego, stosowanego w danym przypadku ciśnienia.
Należy wyposażać pojazd w 4 opony zimowe
W zimę, często próbuje się montować opony zimowe tylko na osi napędzanej, aby polepszyć zachowanie się opony podczas rozruchu. Ale to nie jest wystarczające dla zapewnienia dobrego zachowania się opon i osiągnięcia optymalnego bezpieczeństwa. Z 2 oponami zimowymi, można zapewnić jedynie zdolność do ruchu.
Napęd za pomocą zimowych opon, zamontowanych jedynie na przedniej osi, powoduje niezrównoważenia na osi tylnej i większe niebezpieczeństwo obrócenia się samochodu przeodem do tylu na drodze.
Przy napędzie tylnym z zimowymi oponami, zamontownymi tylko na tylnej osi, powoduje niezrównoważenie na osi przedniej i niebezpieczeństwo przekroczenia wszelkich zasad jazdy na zakrętach.
Zachowanie się opon oczekiwane przez kierowców zależy od tego, czy samochód jest wyposażony w 2 lub w 4 opony zimowe
Zdolność do ruchu Przyczepność na zakrętach Stabilność podczas hamowania Skuteczność hamowania
Tylko dwie opony zimowe montowane na osi napędzanej + + - - + -
Z 4 oponami zimowymi + + + + + + + +
Aby zachować jak największe panowanie na pojazdem i w celu zagwarantowania bezpieczeństwa, zaleca się wyposażanie pojazdu w 4 opony zimowe.
POZDARWIAM WSZYSTKICH
ja mam za kazdym razem zdziwienie jak juz od 3 lat mowie ze lepsze na tył, to zaczyna sie debata i w tym roku az sie wkurzylemBARTIG pisze:to dziwne, bo bylem w tym sezonie u 3ch wulkanizatorow i kazdy mowil ze lepsze na przodKons18 pisze:Jak masz np. tylko 2 zimówki,to niezależenie od napędu,zawsze dajesz je na tył-udowodnione w szkoła auto oraz bodajże na discovery.Więc jak masz 2 gorsze i 2 lepsze to lepsze zawsze na tył.Nie zmienia to jednak faktu,że lepiej mieć wszystkie 4 w dobrym stanie