[E36] wycinka kata w 318is
[E36] wycinka kata w 318is
witam pytanie do znawcow chce wyciac katalizator e is e36 ale sa rozne opinie bo albo strumienica albo rurka tylko...... ale chodzi mi o to zeby ni bylo za glosno ale fajnie zeby gralo...... wiec pytanie czy lepiej strumienice czy rurke.... pozatym czy zostawic srodkowy czy tez wyciac...... czy jest ktos kto juz ma wyciety kat z is ....... wiec prosze o odp..... pozdrawiam bawarki......
Ostatnio zmieniony 2008-12-20, 14:16 przez reds28, łącznie zmieniany 1 raz.
a ja mialem rurki zamiast katow w kilku autach i zadnego metalicznego dzwieku nie bylo.. metaliczny jest jak ktos sobie wybebeszy puszke od kata, wtedy spaliny uderzaja w jej scianki i to powoduje beznadziejny dzwiek. a jakies strumienice za 150zl z allegro to sobie daruj.. chyba,ze masz kase na jakiegos michćla i zrobiebie caalego wydechu (policzonego) choc w przypadku silnika 1.8 to srednio sensowne rozwiazanie, bo niewiele odczujesz. A jak masz dobrego kata to najlepiej go zostaw w spokoju. Jak sie wysypał to rurka lub jak masz hajs to najlepiej nowy ori kat. Po wstawieniu rurki zamiast kata nie bedzie duzo glosniej poniewaz katalizator nie jest tlumikiem!! pozdrawiam
tak jak napisał maciek_m30 jak wstawisz rurki nie będzie metalicznego dzwięku/rezonansu(ale będzie głośniej niz na kacie).....będziesz go miał jak Ci wytarga katy ze środka, spaliny Ci w puszcze będą latać, troche mocy Ci ubędzie(choć tego nie odczujesz) i dzwięk będzie daremny !! mi sie wydaje ze najlepsze wyjście jak juz chcesz kata wywalić to dać tłumik przelotowy.....choć ja nie widze sensu w grzebaniu by był lepszy dzwiek z tłumika bo to nie 6 cyl
wycinka kata
czyli lepiej nie wsadzac rury zamias kata...... ale slyszalem ze po strumienicy lubi uszczelka siadac..... pozatym jak sprawdzic czy kat jest zdrowy bo jesli jest to bym go zostawil........ jak zapchany to troche odmuli auto.... tylko dylemat co dac rure czy ta strumienice.... slyszalem duzo opini ze strumienica lubi szponcic ........
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
aa strumienica=badziew , jak mozna wiezyc w jakies luzki z nitow przyspawane w rurce
moja rada,
wycinasz srodkowy tlumik + kat, koncowy tez wycinasz
koncowy zmieniasz na przelotowy jakis: najlepiej pol przelot z puszka jakis najlepiej dedykowany np. sebring, remus (ale nie koniecznie musi byc markowy)
w miejsce kata i srodkowego wstawias PRZELOTOWY (ale nie jakis michćl lub inne gowno z allegro bo S¡ POPROSTU ZA małe) przelotowy na zamowienie z nierdzewki (duzo jest firm)
wynik:
wtedy bedzie i przelot (napewno stary twój katalizator blokuje przeplyw spalin bo swoj przebieg ma) i wiecej mocy troszke zdobedziesz , no i oczywiscie bedziesz miec glosniejsze autko ale nie az tak , tlumik srodkowy wyciszy ci prace napewno bardziej niz jakies strumienice czy rurki w katcie.
pozdro no ale to tylko moja rada (wynikla z doswiadczen)
moja rada,
wycinasz srodkowy tlumik + kat, koncowy tez wycinasz
koncowy zmieniasz na przelotowy jakis: najlepiej pol przelot z puszka jakis najlepiej dedykowany np. sebring, remus (ale nie koniecznie musi byc markowy)
w miejsce kata i srodkowego wstawias PRZELOTOWY (ale nie jakis michćl lub inne gowno z allegro bo S¡ POPROSTU ZA małe) przelotowy na zamowienie z nierdzewki (duzo jest firm)
wynik:
wtedy bedzie i przelot (napewno stary twój katalizator blokuje przeplyw spalin bo swoj przebieg ma) i wiecej mocy troszke zdobedziesz , no i oczywiscie bedziesz miec glosniejsze autko ale nie az tak , tlumik srodkowy wyciszy ci prace napewno bardziej niz jakies strumienice czy rurki w katcie.
pozdro no ale to tylko moja rada (wynikla z doswiadczen)
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 2008-08-14, 13:08
- Lokalizacja: Racibórz/Czestochowa
mam is-a nie mam kata zamiast tlumika srodkowego mam przelot ostatni tlumik rowniez przelot calkowicie pusty....efekt zajeb.... basowy dzwiek tylko troszke za glosny pol przelot bylby ok
PS. przy 200 km/h nie slyszysz wlasnych mysli siedzac na tylnej kanapie ale mi to nie przeszkadza
PS. przy 200 km/h nie slyszysz wlasnych mysli siedzac na tylnej kanapie ale mi to nie przeszkadza
Silnik jest Bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą a nitro zabawą
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
Soki pisze:Proponuje w miejsce ostatniego przelotu założyć tłumik sportowy Remusa lub innej marki,
powinno pomóc.
nie zawsze jest to dobre rozwiazanie, bezposredni szczal spalin i cisnienie uderzy w tak drogiego Remusa (nie twierdze ze jest zly - jest napewno super) ale moze sie przyslowiowo troszke zesrac , a chociazby wata ktora tam jest i ma na celu wygluszenie calosci ulegnie zmianie, srodkowy tlumik jest potrzebny zeby wlasnie wytlumil ten "szczal".
zbyt duzy przelot napewno lepsze nM w dolnym zakresie, a w gornym go braknie znow , zawsze musi byc w sam raz. proponuje dalej tak jak napisalem (55mm) wydech , srodkowy przelot, koncowy do wyboru (przelot,pol przelot np,remus) i bedzie tak jak ma byc szczegolnie gdy to 140ps..
jak zmienisz to daj znac i porob fotki - zbieram zdjecia z przerobek wydechow
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance