[E36] wycinka kata w 318is

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
reds28

[E36] wycinka kata w 318is

Post autor: reds28 »

witam pytanie do znawcow chce wyciac katalizator e is e36 ale sa rozne opinie bo albo strumienica albo rurka tylko...... ale chodzi mi o to zeby ni bylo za glosno ale fajnie zeby gralo...... wiec pytanie czy lepiej strumienice czy rurke.... pozatym czy zostawic srodkowy czy tez wyciac...... czy jest ktos kto juz ma wyciety kat z is ....... wiec prosze o odp..... pozdrawiam bawarki...... :grin:
Ostatnio zmieniony 2008-12-20, 14:16 przez reds28, łącznie zmieniany 1 raz.
Pablo

Post autor: Pablo »

jezeli chodzi ci o dzwiek to tylko i wyłacznie strumienica jak wstawisz zwykle rurki to bedzie miec metaliczny dzwiek ;/
Awatar użytkownika
arass
Zaawansowany forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2008-06-15, 12:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: arass »

strumienica lub tłumik przelotowy, ja miałem rurę i nie miło ją słychać
maciek_m30

Post autor: maciek_m30 »

a ja mialem rurki zamiast katow w kilku autach i zadnego metalicznego dzwieku nie bylo.. metaliczny jest jak ktos sobie wybebeszy puszke od kata, wtedy spaliny uderzaja w jej scianki i to powoduje beznadziejny dzwiek. a jakies strumienice za 150zl z allegro to sobie daruj.. chyba,ze masz kase na jakiegos michćla i zrobiebie caalego wydechu (policzonego) ;) choc w przypadku silnika 1.8 to srednio sensowne rozwiazanie, bo niewiele odczujesz. A jak masz dobrego kata to najlepiej go zostaw w spokoju. Jak sie wysypał to rurka lub jak masz hajs to najlepiej nowy ori kat. Po wstawieniu rurki zamiast kata nie bedzie duzo glosniej poniewaz katalizator nie jest tlumikiem!! pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Strumienica, moim zdaniem... Zgadza się : ten dźwięk...
W e36 można je wyciąć, ale w e46 już nie :cry:
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
Damiano
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2007-04-02, 21:20
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: Damiano »

ja wsadziłem tłumiki przelotowy i wyciołem kata wstawiając rurke i średnio zadowolony z dźwięku jestem. Lepiej było z katem :roll:
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

Damiano pisze:ja wsadziłem tłumiki przelotowy i wyciołem kata wstawiając rurke i średnio zadowolony z dźwięku jestem. Lepiej było z katem :roll:
potwierdze. Jest duzo glosniej
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

tak jak napisał maciek_m30 jak wstawisz rurki nie będzie metalicznego dzwięku/rezonansu(ale będzie głośniej niz na kacie).....będziesz go miał jak Ci wytarga katy ze środka, spaliny Ci w puszcze będą latać, troche mocy Ci ubędzie(choć tego nie odczujesz) i dzwięk będzie daremny !! mi sie wydaje ze najlepsze wyjście jak juz chcesz kata wywalić to dać tłumik przelotowy.....choć ja nie widze sensu w grzebaniu by był lepszy dzwiek z tłumika bo to nie 6 cyl :/
reds28

wycinka kata

Post autor: reds28 »

czyli lepiej nie wsadzac rury zamias kata...... ale slyszalem ze po strumienicy lubi uszczelka siadac..... pozatym jak sprawdzic czy kat jest zdrowy bo jesli jest to bym go zostawil........ jak zapchany to troche odmuli auto.... tylko dylemat co dac rure czy ta strumienice.... slyszalem duzo opini ze strumienica lubi szponcic ........ :wink:
k64
Zaawansowany forumowicz
Posty: 320
Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
Kontakt:

Post autor: k64 »

aa strumienica=badziew , jak mozna wiezyc w jakies luzki z nitow przyspawane w rurce :P

moja rada,

wycinasz srodkowy tlumik + kat, koncowy tez wycinasz

koncowy zmieniasz na przelotowy jakis: najlepiej pol przelot z puszka jakis najlepiej dedykowany np. sebring, remus (ale nie koniecznie musi byc markowy)

w miejsce kata i srodkowego wstawias PRZELOTOWY (ale nie jakis michćl lub inne gowno z allegro bo S¡ POPROSTU ZA małe) przelotowy na zamowienie z nierdzewki (duzo jest firm)


wynik:
wtedy bedzie i przelot (napewno stary twój katalizator blokuje przeplyw spalin bo swoj przebieg ma) i wiecej mocy troszke zdobedziesz , no i oczywiscie bedziesz miec glosniejsze autko ale nie az tak , tlumik srodkowy wyciszy ci prace napewno bardziej niz jakies strumienice czy rurki w katcie.

pozdro :m: no ale to tylko moja rada (wynikla z doswiadczen) :sex:
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
Obrazek
Tomasz

Post autor: Tomasz »

hhee masakra ale kombinacje, każdy coś innego pisze, teraz masz pełen wybór :mrgreen: :zdziwko: :zdziwko:
LUCKY
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2008-08-14, 13:08
Lokalizacja: Racibórz/Czestochowa

Post autor: LUCKY »

mam is-a nie mam kata zamiast tlumika srodkowego mam przelot :) ostatni tlumik rowniez przelot calkowicie pusty....efekt zajeb.... basowy dzwiek tylko troszke za glosny pol przelot bylby ok

PS. przy 200 km/h nie slyszysz wlasnych mysli siedzac na tylnej kanapie :P ale mi to nie przeszkadza :bmw:
Silnik jest Bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą a nitro zabawą
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Proponuje w miejsce ostatniego przelotu założyć tłumik sportowy Remusa lub innej marki,
powinno pomóc.
k64
Zaawansowany forumowicz
Posty: 320
Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
Kontakt:

Post autor: k64 »

Soki pisze:Proponuje w miejsce ostatniego przelotu założyć tłumik sportowy Remusa lub innej marki,
powinno pomóc.

nie zawsze jest to dobre rozwiazanie, bezposredni szczal spalin i cisnienie uderzy w tak drogiego Remusa (nie twierdze ze jest zly - jest napewno super) ale moze sie przyslowiowo troszke zesrac , a chociazby wata ktora tam jest i ma na celu wygluszenie calosci ulegnie zmianie, srodkowy tlumik jest potrzebny zeby wlasnie wytlumil ten "szczal".

zbyt duzy przelot napewno lepsze nM w dolnym zakresie, a w gornym go braknie znow , zawsze musi byc w sam raz. proponuje dalej tak jak napisalem (55mm) wydech , srodkowy przelot, koncowy do wyboru (przelot,pol przelot np,remus) i bedzie tak jak ma byc szczegolnie gdy to 140ps..

jak zmienisz to daj znac i porob fotki - zbieram zdjecia z przerobek wydechow :razz:
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
Obrazek
kris185
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2008-07-13, 20:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kris185 »

i chłopakowi się zakręciło w głowie bo nie wie co ma zrobić :bmw: każdy pisze co innego.zostaw jak jest :wink:
ODPOWIEDZ