[E36] M40 na M43

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Eric
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-30, 22:26
Lokalizacja: BMW TEAM KALISZ

[E36] M40 na M43

Post autor: Eric »

Zamierzam wymienić silnik M40 na M43
Pytanie moje jest takie:
Czy jeszcze coś będzie trzeba wymienić przy tym "SWAPie"? Chodzi mi o ECU i inne graty :wink:
Jeśli wiecie coś na ten temat proszę o pomoc :grin:
Ostatnio zmieniony 2008-12-14, 21:48 przez Eric, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pr0sty
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2007-08-18, 21:51
Lokalizacja: SO

Post autor: pr0sty »

hmm w m40 masz tzw. "kopułkę zapłonową"a w m43 masz już cewki...
Eric
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-30, 22:26
Lokalizacja: BMW TEAM KALISZ

Post autor: Eric »

ma ktoś jeszcze jakieś informacje w tym temacie?
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

Eric napisz do użytkownika o nicku KORONA. On się zna na tym jak mało kto to ci powie :)
virus

Post autor: virus »

Eric, zmień na m50 większa frajda , koszt ten sam już takie coś robiłem więc wiem
Eric
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-30, 22:26
Lokalizacja: BMW TEAM KALISZ

Post autor: Eric »

z kosztami to trochę bym się kłucił :grin: ale mogę się nie znać.
Więcej części do wymiany( zawiecha itp) w dowodzie trzeba by zmieniać i OC większe a ja żadnych zniżek nie mam. Chciałbym 6 cylindrów ale w związku że jestem początkującym kierowcą i to moje pierwsze auto rozsądek podpowiedział mi że 1.8 starczy i jak narazie wystarcza . Przejeżdzę pare lat i będziemy szukać coś mocniejszego- E36 325 lub 328 albo E39 minimum 2.5 :grin:
Narazie moją pszczółkę chcę doprowadzić do bardzo dobrego stanu pod względem mechanicznym :grin:
bociek

Post autor: bociek »

w dowodzie nie trzeba zmieniac :D chyba ze policja Ciebie hytnie :D to co innego :D z kosztami to masz racje ze troche weicej wyjdzie chyba ze kupisz rozbite jakies 325 albo 320 (mniej mocy ale to juz 6 garow) i poprzekladasz wszytkie graty :D
Eric
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-30, 22:26
Lokalizacja: BMW TEAM KALISZ

Post autor: Eric »

Jakbym kupił rozbite to inna bajka :grin: Mi wystarczy jak nie będe słyszał panewki to już jakąś frajde będe miał bo narazie na nic nie można sobie pozwolić :wink: 1.8 niby mały silnik ale coś niecoś potrafi :wink:
A wracająć do tematu :
Kto jeszcze ma jakąś wiedze na ten temat?
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Eric pisze:
A wracająć do tematu :
Kto jeszcze ma jakąś wiedze na ten temat?
Heh, pytanie powinno brzmieć "czy ktokolwiek odpowie mi w końcu na zadane pytanie", bo jak na razie nikt sie nie popisał :wink:


Do swapa z M40 na M43 potrzebujesz:
silnik z kolektorami, przepustnicą, kompletną wiązką, sterownik silnika, cewkę zapłonową, gumę do przepustnicy, alternator, listwę z wtryskami (same wtryski pasują ale inna jest listwa).
Zostaje: chłodnica, skrzynia, łapy, sprzęgło, wisco, rozrusznik, przepływomierz

Powyższy spis odnosi się do zmiany silnika na inny tej samej pojemności, jak zamiast 1,6 chcesz 1,8 M43 to wtryski obowiązkowo z 1,8; przepływomierz także do wymiany
Eric
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-30, 22:26
Lokalizacja: BMW TEAM KALISZ

Post autor: Eric »

Dzięki za fachową odpowiedz :grin: Zmartwiłeś mnie troche tą kompletną wiązką :wink:
Chyba predzej będzie kupić m40 albo sam dół silnika :wink:
Jeszcze raz dzięki KORONA za pomoc!!!
rapanu

Post autor: rapanu »

chm witam sam niedawno robilem swapa ale ja zmienialem z M40 na M42 w sumie to musisz w twoim wypadku zmienic to co napisał kolega Korona chyba ze zmienisz koła pasowe to alternator mozesz zostawic swoj tak jak i pompe wspomagania co do przeplywki to z tym sie motam jezdzilem na przepływce z M40 i nieczulem roznicy mysle ze jak zostawisz swoją przepływke to nic złego ci sie niestanie.jakbys szukal czegos do M40 to mi lerzy moj stary
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Post autor: franz3xxi »

Eric pisze:Chyba predzej będzie kupić m40 albo sam dół silnika :wink:
jak co to mam cały kompletny silnik M40B18 na sprzedaż :)
Obrazek
Eric
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2008-07-30, 22:26
Lokalizacja: BMW TEAM KALISZ

Post autor: Eric »

w sumie to starczyłby mi dół silnika
Mam nadzięję że waszę silniki są w dobrym stanie i nie usłyszę panawki :wink:
Napiszcie na pw ceny i jakieś info o silniku. Może się dogadamy i komuś zwolni się miejsce i kaski troszke przybędzie :grin:
sonic
Małopiszący
Posty: 1
Rejestracja: 2011-11-06, 17:32
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: sonic »

Witam (korona) napisałeś tak Do swapa z M40 na M43 potrzebujesz:
silnik z kolektorami, przepustnicą, kompletną wiązką, sterownik silnika, cewkę zapłonową, gumę do przepustnicy, alternator, listwę z wtryskami (same wtryski pasują ale inna jest listwa).
Zostaje: chłodnica, skrzynia, łapy, sprzęgło, wisco, rozrusznik, przepływomierz
Moje pytanie jest następujące mam m40 a chce zamontować m43 oczywiście kompletny z okablowaniem i cewkę zapłonową , i dowiedziałem się że podobno trzeba wymienić całą instalacje bezpieczniki i pod konsolą z góry dziękuje

[ Dodano: 7 Listopad 2011, 17:20 ]
Witam byłem dziś u mechaników w sprawie tych silników i jeden mówi ze się nie da a drugi że 5 dni musi mieć auto ,i muszę mieć instalacje całą konsole bo podobno silnik nie odpali i koszt takiej operacji to 5 tysięcy to wychodzi 1000 na dzień :twisted: :shock: ,a ja chciałem wymienić tylko silniki z m40 na m43 oczywiście z całym osprzętem . POMÓ¯CIE PROSZę CO DOKŁADNIE TRZEBA ZROBIć, I CO POTRZEBA ¯EBY WYMIENIć ODPALIć I JECHAć :kolebka:
ODPOWIEDZ