Jazda skrzynią automatyczną w warunkach zimowych

Sprawy o różnej tematyce
Pablo

Post autor: Pablo »

A to skąd mam wiedzieć że do e39 wchodzi 15"
Wiec skoro niemasz 100% pewnosci to nie mow ze nei wejdzie 15" :wink:
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

Pablo pisze:
A to skąd mam wiedzieć że do e39 wchodzi 15"
Wiec skoro niemasz 100% pewnosci to nie mow ze nei wejdzie 15" :wink:
Mam pewność co do mojej e39... A że reszta jest inna to co ja moge na to poradzić :P
Pablo

Post autor: Pablo »

Tomek pisze:
Pablo pisze:
A to skąd mam wiedzieć że do e39 wchodzi 15"
Wiec skoro niemasz 100% pewnosci to nie mow ze nei wejdzie 15" :wink:
Mam pewność co do mojej e39... A że reszta jest inna to co ja moge na to poradzić :P
Tomus ale my nie gadam tylko o twoim autku :P wiadomo ze 4.4 musi miec konkretniejesze hamowanie wiec ionna bajka niz 3.0 dieselek :P
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

No wiem że nie o moim :P Ale napisałem... :D Hehe ;) Ale skoro do 530d wejdzie 15" to już nie wiem co doradzić :D

Ps. I Nie FILOZUJ - Pablo :PP
larencase
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2009-07-12, 21:43
Lokalizacja: Knurów

Post autor: larencase »

Koledzy tak więc rozumiem że dam rade założyć 205/60 R15? lub 205/55 R16? do mojego auta
Bayerische Motoren Werke
biernus

Post autor: biernus »

Larencase bardziej 205/55 R16 - sam jezdze na takich w E34 - zima i lato. I moim zdaniem ten rozmiar to bardzo rozsadny kompromis .. ciutke wieksze od "małych 15tek i tylko troszke mniejsze od 17-18, w których automatycznie profil jest niższy i jazda po naszych drogach to lekka walka. A i koszty zakupu opony o takim profilu nie sa jakies drastyczne.
Co do automatu teraz szykuje sie do 4 zimy moim leciwym E34 z 93 roku z automatem o trybach E S * a jedynym systemem wspomagającym jazde jest ABS ;D I nie moge psioczyc. W przypadku problemów - 2 worki piachu do bagaznika + pelny bak i nie ma górki pod ktorą byś nie wjechał ;D
udolf
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2009-03-16, 23:56
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: udolf »

NIE da rady wsadzic 15' do 530d z bardzo prostej przyczyny 530d ma duzo wieksze hamulce od tdsa i kolo nie miesci sie przy zacisku. 100 procent pewne bo sprawdzalem
Artur330d

Post autor: Artur330d »

DAREX pisze:jakieś 2.5 czy 3.0 w dieslu
Tu mnie zabolało :P ale wybaczam :D. Dołączając się do tematu mi nie wchodzą mniejsze fele niż 17 i teraz stalówki też mam 225 na 45 R17 i śmigają nie potrzebuję żadnych wymyślnych rozwiązań. Odkąd miałem prawko jeździłem tylnym napędem bez systemów. A moje 330d przeżyło już jedną Polską zimę i wyszło z niej bez rys:D. PS: Polecam bieżnikowane opony na zimę bo na lato to jest kapa. Obaj z ojcem jeździmy na bieżnikach isą naprawdę dobre. Ja robię codziennie 100-110 kilosów i zimą się sprawdzają nawet na autostradzie.
Matys
Małopiszący
Posty: 7
Rejestracja: 2009-06-07, 21:08
Lokalizacja: SRB

Post autor: Matys »

Teraz jak spadł śnieg to przypadło mi jechać e39 530dA na letnich oponach - po śniegu (tylne opony łyse) . W gliwicach oczywiście zima standardowo zaskoczyła drogowców. Stałem na skrzyżowaniu na którym był ubity śnieg i było pod górkę, to inne samochody z napędem na przód itp rolowały i nie potrafiły ruszyć, a ja (jak to w automacie) puściłem tylko hamulec i samochód sam się już zaczął toczyć a potem delikatnie gaz i nawet nie zabuksowało - na łysych letnich oponach. Mam system DSC III ale on się załączał gdy np wyprzedzałem :p
Teraz już kupiłem używane zimówki continentala dwu letnie więc myślę że będzie ok.

Nie wiem czy wszyscy tak mają ale przy przełączeniu na tiptronic, to przy zatrzymaniu skrzynia redukuje tylko do 2jki i z niej rusza więc myślę że jest to dobry sposób na zime.
speedy

Post autor: speedy »

Tak zgadza się mi także rusza z 2 biegu na "D" na tiptronicu to już zależy można do 1 biegu zbić,ale zazwyczaj jak się zatrzymuje to tiptronic do 1 nie zbija tylko na 2 trzyma. A jak się przełączy na "DS" to zbija do 1 biegu i ogień.
ODPOWIEDZ